איתור נזילות איתור ברור

המכשירים בהם משתמשים לבדיקת רטיבות

בדיקת רטיבות בבית שלכם, או בעצם בכל מבנה, נעשית על ידי בעל מקצוע. מה היא בעצם בדיקות רטיבות ואילו מכשירים יכולים לסייע?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

רטיבות, נזילות ועובש

מעבר לקירות שלכם, מתחת לרצפה ומעל התקרה עוברת לה צנרת. תשתית מסועפת ומורכבת אשר כל תפקידה להעביר לכם מים לברז במקלחת, במטבח ואפילו לאסלה. בעיקרון אמור להיות לכם צנרת תקינה, ללא ביטויים של נזקים וללא צורך להתעסק בה יותר מדי. ישנם מקרים בהם הצנרת כן ניזוקה, כתוצאה מהתיישנותה, בעקבות לחץ גבוה ואפילו לאחר גשם מסיבי.

כאשר נוצר נזק בצנרת היא מביאה לידי ביטוי, מעל השטח או מתחת לפני השטח תופעות אשר מצד אחד נותנות לנו חיווי שיש בעיה ושצריך לטפל בה אך מצד שני מצריכה אותנו לטפל בבעיה מידית ולא להזניח אותה.

 

בדיקת רטיבות

במידה ואכן התפתחה רטיבות כתוצאה מנזילה בצנרת או כתוצאה מחדירה של גשם את תקרת ואת גג הבית. בדיקת רטיבות הנעשית על ידי בעלי מקצוע, מאפשרת לדיירי הבית לקבל תמונת מצב על פיזור הרטיבות הגלויה והסמויה ברחבי הבית.

ישנה רטיבות גלויה אשר מאפשרת לבעל מקצוע לבצע בדיקת רטיבות בקלות ובפשטות ולאחר מכן גם לייבש אותה. כאשר הרטיבות סמויה, בדיקת הרטיבות הופכת מעט יותר מסובכת ועל כן יש הכרח להשתמש במכשירים מיוחדים.

 

המצלמה הטרמית

אחד המכשירים הכי נפוצים ויעלים לביצוע בדיקת רטיבות היא המצלמה הטרמית. מדובר במכשיר, די דומה לכל מצלמה שאתם מכירים אך שבמקום להיות מבוססת על גלי אור ונתינת תמונה בפיזור צבעים לפי המציאות היא דווקא מבוססת טמפרטורה ונותנת תמונה בפיזור צבעים לפי החום של האובייקטים המצולמים.

 

יתרונות המצלמה הטרמית

היתרון הראשון של המצלמה הוא שהיא לא יוצרת שום הרס או נזק נוסף למה שהרטיבות כבר יצרה, מן הסתם כאשר רק מצלמים את הקיר אין צורך ביצירת נזק נוסף.

נוסף על כך, המצלמה מאוד יעילה בעקבות כך שהיא קלה לתפעול (כמובן שזה בשימוש על ידי בעלי מקצוע) ומאוד פשוטה לפענוח, כלומר התמונה שלה ידידותית לבעלי מקצוע ונותנת תמונה על מצב הקיר או התקרה בו במקום.

 

בדיקת רטיבות על ידי בדיקת לחות

מכשיר נוסף על המצלמה הטרמית הוא מד לחות. מדובר במכשיר אשר מודד לחות באזור מסוים. כאשר מצמידים את המכשיר לקיר, לרצפה או לתקרה, הוא יכול לתת מידע על הלחות באזור זה. לכן, באם מדובר ברטיבות סמויה, מד הלחות יכול לתת חיווי על היתכנות גבוהה לקיומה של רטיבות באזור זה.

כמובן שאם אכן נראה שקיימת רטיבות ניתן להשתמש במכשיר נוסף או לחילופין כבר לחפש את הנזילה או את המקור אשר גרם מראש לרטיבות שזוהתה.

 

מצלמת סיב אופטי

במקביל למצלמה הטרמית אשר נותנת חיווי של האזור שמצלמת, מצלמת הסיב אופטי מאפשרת לחדור למקומות צרים וקשים לגישה. מצלמה זאת מסייעת ומאפשרת לבעל מקצוע להגיע לאחורי קירות ומתחת לרצפה ללא צורך בהרמת הרצפה או הרס הקיר.

בגלל שמדובר במכשיר מאוד צר הוא יעיל מאוד בעבור הרבה חלקים בבית ולכן בעלי מקצוע רבים יבחרו להשתמש בו.

 

תוצאות בדיקת רטיבות

כאשר בדיקת רטיבות מעלה תוצאות חיוביות לקיומה של רטיבות סמויה או גלויה נדרש לבצע תיקונים, גילויים ופעולות אקטיביות לצורך הפסקת הרטיבות. התוצאות של בדיקת רטיבות חייבת לכלול גם את מקור הרטיבות, היקף הרטיבות וגם לספק מידע לבעל המקצוע כיצד כדאי לו לייבש את הרטיבות ומה השלב הבא אשר כדאי לבצע על מנת להתמודד עם הרטיבות.

 

בדיקת רטיבות היא הכרח כאשר ישנו חשד לרטיבות סמויה או מן הסתם, כאשר זוהתה רטיבות גלויה לגמרי על אחד הקירות, התקרות או אפילו הרצפה. ניתן לבצע בדיקת רטיבות על ידי מד לחות אשר נותן חיווי באם ישנה לחות גבוהה כתוצאה מרטיבות ועל כן היא כנראה קיימת שם.

מעבר למד הלחות יעשה שימוש גם במצלמה הטרמית או במצלמת הסיב האופטי אשר מגיעות לאזורים מורכבים ללא צורך בהרס הקיר, שבירת הרצפה או הגעה מעל לתקרה. כמובן שהבחירה באיזה מכשיר להשתמש שמורה לבעל המקצוע אשר תזמינו לביתכם.

דילוג לתוכן