איתור נזילות איתור ברור

מה לעשות כשהגשם גורם לרטיבות בבית?

גשם מסיבי מטפטף על הבית ויום לאחר מכן השמש יוצאת אך על התקרה שלכם הופיעה רטיבות מוזרה. מה כעת עליכם לעשות על מנת לטפל בבעיה ולמי לקרוא?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

היווצרות רטיבות בבית

תופעה מאוד בעייתית המופיעה לרוב בבתים ישנים אך עשויה להיווצר בכל בית או מבנה באשר הוא היא הרטיבות בבית אשר יכולה להיגרם ממגוון סיבות רחב. כאשר רואים רטיבות על גבי התקרה, על גבי קיר או אפילו שמים לב למים כלואים מתחת לרצפה, קשה לקבוע מה גרם לרטיבות זאת ועל כן יש להזמין בעל מקצוע אשר יזהה עבורכם מה גרם לרטיבות וכמובן גם יטפל בה.

 

סיבות להיווצרות רטיבות בבית

אחד הגורמים להיווצרות רטיבות בבית הוא חדירה של מי גשמים את גג הבית או אפילו את הקירות. נוסף על חדירת הגשם רטיבות יכולה להיווצר בגלל סיבות אחרות ועל כן אף פעם לא כדאי לקפוץ למסקנות ולהתחיל הליך טיפול של אטימה אלא לוודא מה באמת גרם לרטיבות.

דוגמאות לסיבות לרטיבות

  1. נזילת מים מצנרת הבית בעקבות חור או שבר בצנרת
  2. לחות מאוד גבוהה בחדר מסוים, לדוגמא בחדר מקלחת קטן לאחר מקלחת ממושכת במים חמים
  3. חדירת מי גשמים וספיגתם בתקרה או בקיר
  4. רטיבות הנותרת לאחר הצפה, גם אם ההצפה יובשה לחלוטין

 

חדירת מי גשמים לבית

כאמור, אחת מהסיבות להיווצרות רטיבות בבית היא חדירה של גשם אל תוך הבית. בעיקרון, הבית שלכם בנוי כך שגשם לא יחדור או ישפיע על המבנה שלו. על מנת לוודא שאכן כך הדבר הגג והקירות עוברים תהליך איטום, בעת בניית הבית.

כך, בוני ומהנדסי הבית דואגים כי למרות שגשם מסיבי ירד על גג הבית גשם לא יחדור את הגג ולא תיווצר רטיבות בבית. ישנם מקרים בהם הגשם כן חודר ויוצר רטיבות ובמקרים אלו חשוב לטפל.

 

בדיקת איטום בבית

באם אתם או בעל המקצוע אשר הגיע לביתכם סבורים כי אכן האיטום לא מספיק טוב, כדאי לבצע בדיקת איטום בבית. הבדיקה מתבצעת על ידי בעל המקצוע ומטרתה לוודא שהאיטום בבית מיטבי ומוכן להתמודד עם הגשם.

כמובן, שאם נוצרה רטיבות לאחר גשם, כנראה שהבדיקה לא תצא מיטבית ועל כן, היכן שימצא איטום לא טוב, חשוב לתקן ולחדש את האיטום לקראת הגשם הבא.

 

איטום מחדש

לרוב, בגלל שהגשם מטפטף על גבי הבית, רטיבות כתוצאה מגשם תיווצר בתקרה. תוכלו לזהות זאת על ידי סימנים כהים או אפילו התפתחות של עובש בתקרה שלכם. רטיבות בתקרה בהחלט מצביעה על איטום לא טוב במקום מסוים בגג ועל כן, יש צורך באיטום מחדש של התקרה.

האיטום מורכב בעיקר בגלל שמדובר בתקרה, גבוהה ולא נגישה, אך גם לא ניתן לאטום מחדש את הגג כאשר הוא עדיין רטוב. לכן יהיה קשה לטפל בבעיה כל עוד עדיין יורד גשם. כמובן שיש מכשירים וחומרים אשר מתגברים על בעיה זאת, אך זה בהחלט משהו שכדאי לקחת בחשבון.

 

קריאה לבעל מקצוע

אם נסכם את כל מה שנכתב עד עתה, ישנם הרבה הליכים אשר יש לבצע מהרגע בו זיהינו כי הגשם חדר את התקרה, את הקיר או כל חלק בבית וגרם לרטיבות. מן הסתם יש לאטום את החורים או הסדקים אשר אפשר למים לחדור.

בכל מקרה, כדאי שאת ההליך יבצע עבורכם בעל מקצוע, הוא גם בעל ניסיון כך שהוא מכיר הרבה מקרים דומים בהם טיפל בעבר, והוא גם מחזיק ויודע להשתמש בהרבה מכשירים אשר מסייעים לאיטום ולבדיקה יעילה של האיטום בבית. בעל מקצוע זה כנראה יהיה מוסמך לטיפול בכל רטיבות או נזילה ועל כן, גם אם יתגלה כי לא דווקא הגשם גרם לרטיבות, הוא יטפל בבעיה עבורכם.

 

רטיבות יכולה להיווצר מהרבה סיבות, ברגע שזיהיתם כי הגשם חודר את הבית שלכם וגורם לרטיבות בתקרה או בקיר כדאי קודם כל להתקשר לבעל מקצוע, הוא יסייע לכם להשלים תהליך מיטבי בטיפול ברטיבות ובסיבה אשר גרמה לרטיבות. בכל מקרה, יש צורך לבצע בדיקה של האיטום בבית, בגג ובקירות החיצוניים, באם יתגלה במהלך הבדיקה פער באיטום יש לאטום אותו מיד לאחר שהרטיבות יובשה.

דילוג לתוכן