איתור נזילות איתור ברור

איך מתקנים קיר עם רטיבות?

על אחד מקירות הבית שלכם זיהיתם עובש לא מוסבר, ניסיתם להסיר אותו אך הוא חזר. איך מתקנים קיר עם רטיבות ולמה שבכלל תיווצר רטיבות בקיר שלכם?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

צנרת המים בבית

בטח תשמחו לדעת שהמים היוצאים מהברז בבית שלכם, טרם יציאתם אל הכיור או המקלחת, עוברים מסלול מאוד ארוך בתוך צנרת מורכבת. אם לא ידעתם את זה אל תרגישו רע, זה בסדר , הצנרת מוסתרת כל כך טוב שבעיקרון אתם לא אמורים להכיר בקיומה או להתייחס אלי המעבר לפתיחת הברז או הדחת המים באסלה.

כאשר נוצרת רטיבות בבית שלכם אין לכם ברירה אלא להתעסק עם הצנרת, למרות שלרוב כדאי לכם פשוט להזמין בעל מקצוע שיעשה זאת עבורכם.

 

מציאת הגורם להיווצרות רטיבות בקיר

ישנם הרבה גורמים להיווצרות רטיבות בקיר. גם באופן כללי, רטיבות יכולה להיווצר הן בתרה, מתחת לרצפה ואפילו סמוך למקלחת, לאמבטיה או לרגלי הספות. בגלל שיש לרטיבות כל כך הרבה ביטויים וסיבות לא ניתן לקבוע מידית מה הגורם לרטיבות ובהתאם גם כיצד לעצור אותה.

סיבות אפשריות להיווצרות רטיבות

  1. חדירה של מי גשמים לתוך המבנה, דרך הקירות או התקרה. המים נספגים ויוצרים רטיבות בקיר
  2. נזילה פנימית בצנרת הבית, המים יוצאים מתוך הצינורות ונספגים בקירות הבית
  3. לחות גבוהה המצטברת בחדר, במפגש אדי המים עם הקירות עשויה להיווצר רטיבות בקיר
  4. רטיבות הנשארת לאחר הצפה, גם לאחר שהתייבשה רטיבות היא בהחלט תופעת לוואי

 

עצירת מקור הרטיבות

אמנם השלב האחרון בתיקון קיר עם רטיבות הוא ייבוש הרטיבות אך טרם זאת, יש צורך ממשי בהבטחה כי הרטיבות תיפסק לאחר הייבוש והיקפה ייעצר. על מנת לעצור את התפשטות התופעה, יש לעצור את המקור שגורם לה להתפשט. ציינו קודם את הגורמים העיקריים להיווצרות רטיבות, יש להבין מה הגורם הספציפי אשר גרם לרטיבות ולתקן את הנזק אשר גרם לרטיבות.

תיקון הסיבות שיצרו את הרטיבות

  1. חדירת מי גשמים – אטימה מחודשת וחזקה של קירות וגג הבית מפני הגשם
  2. נזילה פנימית – איתור הנזילה באופן מעמיק על ידי החלפת הצינורות או אטימת חורים
  3. לחות גבוהה – אוורור החדר וייבוש הלחות
  4. רטיבות לאחר הצפה – לאחר שההצפה הסתיימה כליל ויובשה, עוברים לייבוש הרטיבות

 

ייבוש הרטיבות

לאחר שבעל המקצוע תיקן את מקור הרטיבות ביעילות, גם אם היא צורך בהחלפת צינור או באטימה מחודשת של הקיר מפני הגשם, הגענו לשלב חשוב לא פחות והוא ייבוש הרטיבות. כאשר הרטיבות על הקיר, גם אם היא פנימית וגם אם חיצונית, על מנת לייבש אותה בעל מקצוע יצטרך להשתמש במכשיר מיוחד אשר מייבש את הרטיבות במהרה וביעילות.

תהיה זאת הנחה שגויה פשוט להניח לרטיבות להתייבש בעצמה, יכול להיות שהתופעה גדולה בהרבה משנדמה לנו וגם כי תנאי מזג האוויר לא יאפשרו לקיר להתייבש ביעילות.

 

מכשירים המייבשים רטיבות בקיר

ישנם כמה מכשירים המסייעים לייבש את הרטיבות, ביניהם ניתן למצוא מכשירים גדולים דמויי שואב אבק וגם חומרי איטום וייבוש אשר יש רק למרוח על הקיר. הבחירה באילו מכשיר להשתמש שמורה לבעל המקצוע, כמובן שתוך התחשבות ביכולת שלכם לפנות את הבית לזמן ממושך עבור פעולת המכשיר, גודל המבנה וכמובן חומרת הרטיבות.

 

צביעת הקיר

השלב האחרון הוא כמובן לא חובה אך אכן נפוץ בקרב תיקון קיר עם רטיבות. על מנת להותיר את הקיר מושלם לאחר פעולת הייבוש ניתן לצבוע את כל הקיר מחדש כדי להעניק לו את המראה האחיד שהרטיבות לקחה לו.

שלב הצביעה חייב לבוא אחרון, אחרי שניתן לומר בוודאות כי הרטיבות יבשה. הצביעה תהיה לא אפקטיבית במידה והרטיבות עדיין תהיה קיימת על המחשב.

 

תיקון קיר עם רטיבות חייב להתחיל בזיהוי מעמיק של הרטיבות על מנת לאתר ולהבין מה המקור שגרם לרטיבות. יש לתקן את ולדאוג שמה שגרם לרטיבות יפסיק לפתח אותה ולא יגרום לרטיבות בעתיד. תיקון המקור הוא השלב הראשון ולאחריו יש לייבש את הרטיבות בעזרת בעל מקצוע ולבסוף, ניתן גם לצבוע את הקיר לקבלת מראה אחיד באמת. בכל שלבי התהליך מומלץ מאוד להיעזר בבעלי מקצוע.

דילוג לתוכן