איתור נזילות איתור ברור

האם יש שימוש באלקטרודות לצורך ייבוש רטיבות?

ייבוש רטיבות בבית לא יכול להסתמך על המתנה או חימום עם מכשיר ביתי, לכן ודאי תזמינו בעל מקצוע לסייע לכם בהליך. האם הוא ישתמש באלקטרודות, ואיך מטפלים ברטיבות?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

אל תזניחו רטיבות בבית

רטיבות היא תופעה אשר עלולה לפגוש אתכם בכל מיני אזורים בבית, בחצר הבית ובאופן כללי בכל מבנה שקיים. ישנם הרבה תופעות או גורמים לרטיבות מה שהופך אותה מאוד נפוצה. לפעמים ישנם אנשים אשר ממש חיים איתה בשלום מבלי לדעת שבעצם מדובר בפוטנציאל לסכנה בריאותית ובכללי, סכנה למבנה ולתשתיות המבנה.

כאשר אכן מזוהה רטיבות יש הכרח לזהות אותה, זאת עושים בעזרה של בעל מקצוע המנוסה בתחום. ישנם כמה סימני זיהוי אשר צריכים לגרום לכם לחשוד שישנה רטיבות ולהתחיל בהליך הייבוש שלה.

 

סימני זיהוי לרטיבות סמויה

מעבר לכך שישנם הרבה גורמים רטיבות ישנם גם הרבה סימני זיהוי לרטיבות. חשוב להבין כי לא כל רטיבות בכלל ניתנת לזיהוי על ידי דיירי המבנה. במקרים כאלה הרטיבות מכונה רטיבות סמויה והמטרה העיקרית שלכם היא להבין שיכול להיות שקיימת אחת כזאת במבנה שלכם ולהזמין בעל מקצוע אשר יבצע הליך מקצועי וימצא את הרטיבות גם ללא קיום של סימן זיהוי.

 

סימני זיהוי לרטיבות גלויה

בגלל שישנה גם רטיבות סמויה וגם גלויה, בעבור תיאור ופירוט סימני הזיהוי לרטיבות נצא מנקודת הנחה שמדובר ברטיבות גלויה. על מנת לזהות אחת כזאת במבנה שלכם, עליכם קודם כל לחפש באזורים בהם הסיכוי יותר גבוה שתהיה רטיבות.

אזורים אשר סמוכים למקור מים כדוגמת רצפת המקלחת או התקרה וגם אזורים אשר בהם אתם יודעים (או לאחר בדיקה גיליתים) כי עוברת הצנרת בצורה מוסתרת, מאחורי הקיר או מעל התקרה.

רטיבות לרוב נראית ככתם כהה על הקיר, התקרה או הרצפה, לעיתים גם ממש ניתן לחוש רטיבות בעזרת מגע. כאשר הרטיבות מתקדמת, בגלל שילוב האוויר, יכול גם להיווצר עובש על תקרת הבית או על כל אזור אחר בו היא התפתחה. עובש הוא כבר שלב מתקדם של רטיבות אשר אמור להדליק לכם מיד נורה אדומה ולרמוז לכם, קראו לבעל מקצוע!

 

טיפול ברטיבות

על מנת להיפטר מהרטיבות בבית שלכם בעל המקצוע אותו תזמינו לעזרה, יבצע לכם הליך מסודר ומקצועי אשר יתחיל בזיהוי הרטיבות, לפי הסימנים (כמובן שיש עוד הרבה סימנים) שציינו מקודם. ההליך יסתיים בייבוש הרטיבות כך שתיעלם לחלוטין.

לא ניתן לדלג ישירות לשלב הייבוש בגלל שצריך להבטיח כי הרטיבות לא תתפשט ולוודא שעצרנו את המקור שגרם לרטיבות. כמובן שבמקרים מסוימים, הרטיבות מצביעה על נזק גדול הרבה יותר בצנרת או אפילו באיטום גג הבית ועל כן, ניתן להגיד כי הרטיבות היא הדבר האחרון שבכלל מעניין.

 

ייבוש רטיבות

הליך ייבוש רטיבות הוא השלב האחרון בטיפול ברטיבות שלנו. יש שיחליטו להמשיך גם לצבוע את הקיר על מנת להשיב לו את המראה האחיד אך לא תמיד זה נדרש. כאשר מייבשים רטיבות לא פשוט מחכים שהרטיבות תתייבש, אלא מזרזים את התהליך ועושים אותו במקצועיות בעזרת מכשירים או בעזרת שיטות מיוחדות.

חשוב להבין כי רטיבות מראש נוצרת על גבי אזורים שלא אמורים לספוג מים ועל כן יקח להם המון זמן להתייבש רק בהמתנה.

 

ייבוש רטיבות ברצפה

כאשר הרטיבות נמצאת ברצפה לעיתים יהיה יותר קשה לאתר אותה. יש תלות גדולה בחומר ממנו בנויה הרצפה וגם בכמה הרטיבות גלויה או כלואה מתחת לרצפה. בכל מקרה לצורך הייבוש שלה, לאחר שנמצאה ואותרה בוודאות, בעלי מקצוע רבים ישתמשו במכשירים אשר מותאמים לייבוש הרטיבות דווקא ברצפה. צפו כי יש סיכוי גדול שתיאלצו לפנות את הבית בזמנים האלה.

 

ייבוש רטיבות בעזרת אלקטרודות

לעיתים אכן יעשה שימוש באלקטרודות לצורך ייבוש הרטיבות. כמובן שאין סכנה לאנשים מבחינת קבלת מכה חשמלית, כנראה שהמכשיר נשמע יותר מאיים ממה שהוא באמת. מתוך הנחה שאין רצון או הכרח להרים את הבלטות או לשבור אותן האלקטרודות מסוגלות לחמם או לשאוב את הרטיבות ללא צורך לפגום ברצפה.

 

במהלך ייבוש רטיבות, בין אם היא ברצפה ובין אם מתפתחת על גבי קיר, בעל המקצוע יבחר באיזה מכשיר הכי יעיל לו להשתמש. לא בהכרח יהיה שימוש באלקטרודות לצורך ייבוש הרטיבות אך זאת בהחלט שיטה שניתן לבחור להשתמש בה.

דילוג לתוכן