איתור נזילות איתור ברור

כך תצבעו קיר שיש בו רטיבות

החלטתם לעצב את הבית מחדש? נמאס לכם מהרטיבות על התקרה? זאת אכן החלטה טובה לצבוע את האזור על מנת להעלים את הרטיבות, אך ישנם כמה דברים שתיאלצו לעשות לפני.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

רטיבות בקיר

קיר, תקרה או אפילו רצפה עם רטיבות הם בעיתיים משתי סיבות עיקריות. האחת – דורשים הוצאה כספית והתייחסות מידית על מנת לעצור את התופעה, כדי למנוע את התדרדרות המצב ונזק גדול יותר. הסיבה השנייה, והבעייתית לא פחות, היא שרטיבות על קיר או תקרה, והדבר נכון גם לגבי עובש או פטרת הנגרמים כתוצאה מכך, מאוד מכוערים והופכים את החדר בו נמצאים למגעיל לשהייה.

רבים, על מנת להתמודד עם התופעה, מחליטים לצבוע את הקיר. זאת החלטה נהדרת על מנת להעלים את הרטיבות אך בפועל היא מעין רק פלסטר על הבעיה החמורה שכבר קיימת.

 

צביעה על רטיבות

עצם העובדה שהקיר במקום מסוים מכיל רטיבות לא גורר בקשר ישיר מניעה ארוכת טווח לחידוש הצבע או צביעה בצבע אחר לגמרי של הקיר. בהחלט ניתן לצבוע את הקיר באם נוצרה בו רטיבות אך הדבר חייב להיות מלווה או לאחר הליך מסודר הכולל ייבוש לגמרי של הרטיבות תוך מניעת והפסקת המקור שגרם לה על ידי שימוש בשיטות ובמכשירים מיוחדים.

 

ייבוש רטיבות מסיבית וסמויה

בהמשך נעסוק ברטיבות גלויה וקטנה, אך במקרים בהם ישנה רטיבות סמויה דווקא בקיר הפנימי או מעל התקרה, חשוב תחילה לדאוג שהיא מתייבשת בצורה יעילה וודאית. באם הרטיבות סמויה יהיה לכם מאוד קשה להגיע אליה ועל כן בשלב זה חובה להיעזר בבעל מקצוע. בעזרת מכשירים ושיטות מיוחדות ניתן לייבש כל רטיבות, גם אם היא סמויה בתקרה או מעל התקרה.

חשוב להבין ולתכנן בהתאם כי ייבוש רטיבות עשוי גם לקחת זמן ממושך, אפילו מעל שבוע, כלומר במקביל לכך שתיאלצו לפנות את הבית. על כן כדאי להצמיד את פעולת הייבוש לפעולת הצביעה ולחבר את הזמנים בהם תיאלצו להיעדר מהבית.

 

היפטרות מעובש

כאשר הרטיבות נמצאת הרבה זמן על הקיר, בשילוב עם אוויר ועם החומר ממנו עשוי הקיר, עשוי להיווצר עובש. אתם כנראה יודעים איך עובש נראה, בדרך כלל כנקודות או כתמים שחורים על גבי הקיר שלכם באזור בו נמצאת הרטיבות. גם מעובש חשוב להיפטר לפני הצביעה.

צביעת הקיר אינה פוטרת אתכם מאחריות העובש ויש הכרח לנקות ולהיפטר ממנו. ניקיון העובש נעשה על ידי חומר ניקוי מיוחד אותו תוכלו למצוא בחנויות בניין וניתן לעשות את פעולת הניקיון בעצמכם או להיעזר בבעל מקצוע.

 

חומר יבוש

רטיבות יכולה להיות סימן זיהוי של נזילה מסיבית או אפילו להתפתח לעובש מגעיל על גבי הקיר, אך לא תמיד זה הוא המצב. לעיתים מדובר ברטיבות מינורית אשר לא צריך להביא מכשיר מייבש גדול על מנת להיפטר ממנה, במיוחד אם יש רצון להמשיך צבוע את הקיר.

אחד הפתרונות הנוחים לשימוש הוא חומר מיוחד אשר מייבש את הרטיבות ומאפשר לצבוע מעליה. בעצם מדובר בחומר איטום. חשוב לוודא כי הוא שקוף על מנת לשמור על אחידות הקיר. ניתן לקנות את החומר בכל חנות חומרי בניין ולהשתמש בו ממש בעצמכם טרם הזמנת הצבעי.

 

אטימת חורים או סדקים

לעיתים הרטיבות יכולה לגרום לנזקים רציניים בקיר כדוגמת היווצרות סדקים בקיר. כמובן שהדבר בר תיקון כך שהתיקון חייב להיעשות טרם הצביעה של הקיר. חשוב לשמור על קיר חלק כדי שגם לאחר הצביעה הוא ישר כזה. איטום הסדקים גם כן נעשה על ידי חומר מיוחד שתוכלו לקנות בעצמכם. היישור של הקיר יכול להיעשות גם על ידי היעזרות בשפכטל אשר מסייע ליישר את הקיר.

 

צביעת קיר שיש בו רטיבות לא יכולה להיעשות מיד לאחר גילוי הרטיבות. על מנת להבטיח את תקינות הקיר, גם לאחר הצביעה, חובה לייבש את הרטיבות ולנקות את העובש באם קיים. לאחר שזיהיתם שישנה רטיבות בקיר אותו אתם רוצים לצבוע עליכם תחילה להבין באם ישנה רטיבות סמויה נוספת ואם כן לייבש אותה.

באם יש רטיבות גלויה או סדקים כתוצאה מהלחות בקיר תוכלו להיעזר בחומרים ובמכשירים מיוחדים אותם תוכלו לקנות בעצמכם או להזמין איש מקצוע. זהו, נותר לכם פשוט לצבוע את הקיר.

 

דילוג לתוכן