איתור נזילות איתור ברור

כמה עולים כל הטיפולים ברטיבות?

איתור נזילה, גילוי רטיבות וייבוש רטיבות תת רצפתית, כל אלו יעשו עבורכם על ידי בעל מקצוע. כמה עולים הטיפול ברטיבות ואיך בעצם מטפלים בה?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

תשתית המים בבית

הבית שלכם מושתת כולו על יסודות בניין ותשתיות אשר מספקות לכם מבנה יציב ובתוכו אספקה של מים, חשמל, גז או כל חומר אחר אשר אתם צריכים לצורך מחייה נעימה. אחת מהתשתיות הבולטות היא תשתית המים או בשמה השני צנרת.

מדובר בהרבה צינורות אשר מובילים את כל המים מהכנרת ועד לברז שלכם. החלק בתוך הבית היא הצנרת הביתית והיא במסגרת אחריותכם. לרוב כנראה שלא תצטרכו להתעסק איתה מעבר לפתיחת הברז אך ישנם מקרים אשר היא תיתן אות אותותיה וכבר לא תוכלו להתעלם.

 

רטיבות בבית

בהמשך לכך שישנה צנרת בבית, למרות שהיא מוחבאת או מוסתרת בתוך הקיר או מתחת לרצפה, לעיתים היא ניזוקה כתוצאה מלחץ מים גבוה או אפילו מהתיישנות מבנה. כאשר מים זורמים החוצה מתוך הצנרת הם נספגים בקיר, בתקרה או אפילו ברצפה אליה עוברים סמוך.

ספיגת המים גורם לרטיבות אשר עשויה להיות גלויה או סמויה. בכל מקרה יש לטפל ברטיבות על מנת לעצור אותה ולמנוע נזקים נוספים עקב החמרת המצב.

 

בעלי מקצוע לטיפול ברטיבות

אמנם אתם יכולים לזהות רטיבות לבד ואפילו למרוח עליה חומר איטום, אך בפועל, טיפול ברטיבות הרבה יותר מסובך ועל כן תצטרכו בהחלט להזמין בעל מקצוע אשר יסייע לכם בכל שלב בהליך. בעלי מקצוע אלו מתמחים באינסטלציה ויש להם יתרונות רבים על הטיפול שאתם הייתם מבצעים.

כמובן שביניהם הניסיון רב השנים והתחומים וגם אחזקת מכשירים מיוחדים אשר מסייעים להם להתגבר על קשיים ומחסומים שאתם פוגשים בהם. המחירים שיוצגו הם טווחי מחירים, כמובן שבהתאם לחומרת המצב ולסוג הרטיבות המחיר עשוי להשתנות.

 

גילוי ואיתור רטיבות בבית

על מנת להתחיל טיפול ברטיבות קודם כל צריך למצוא ולזהות אותה. הליך הזיהוי סובב סביב הבנה מה חומרת המצב ומה היקף התופעה. באם אתם זיהיתם רטיבות על הקיר שלכם, או אפילו עובש, אין זה אומר שתהליך הזיהוי הושלם ועל כן תיאלצו להזמין בעל מקצוע שיבצע גילוי מלא של הרטיבות.

הליכים מסוג זה יעלו לכם החל מ 1200 שקלים, זאת במידה והרטיבות זוהתה ללא צורך במכשיר מיוחד או שימוש בשיטה מיוחדת.

 

איתור נזילה או מקור לרטיבות

לאחר שהתגלתה רטיבות בבית, סמויה או גלויה, על מנת לטפל בה ביעילות יש צורך במציאת המקור אשר גרם לרטיבות. פעמים רבות המקור יהיה נזילה בצנרת ועל כן יתעורר צורך חדש לאתר את מקור הנזילה.

הליך איתור נזילה, בין אם מדובר בנזילה במקלחת, בחדר השינה או בכל חלק בבית, עומד על החל מ 1200 שקלים. בדומה לזיהוי הרטיבות, באם יהיה צורך בהפעלת מכשיר מיוחד, העלות הסופית של הטיפול תהיה גבוהה יותר.

 

שימוש במכשירים ושיטות מיוחדות לאיתור נזילות או רטיבות

המכשירים אשר משמשים את בעל המקצוע לאיתור רטיבות או נזילה יכולים לשמש אותו עבור איתור שתי התופעות. שימוש במצלמה טרמית, אשר מספקת תמונה מבוססת חום ועל מספקת תמונה על פיזור המים גם מאחורי או בתוך קיר, מאפשר קבלת מידע על קיומן של נזילות ורטיבות בקיר או בתקרה אשר צולמה.

נוסף על המצלמה הטרמית תמצאו גם מכשירים המודדים לחות או ממש רטיבות. מכשירים אלו גם כן מתחילים ממחיר של 1200 שקלים ויכולים להגיע גם לעלות של 1,500 שקלים ואפילו יותר.

 

ייבוש רטיבות

השלב האחרון שיש לבצע, על מנת להעלים את תופעת הרטיבות בבית שלכם הוא שלב ייבוש הרטיבות. בגלל שרטיבות היא כבר תופעה חמורה ומתקדמת יותר, לא ניתן פשוט להמתין לייבושה ויש צורך בשימוש במכשירי ייבוש או בחומרי איטום מיוחדים.

הזמנת שירות זה גם כאן תעלה כמה מאות או אלפי שקלים בודדים. גם כאן המחיר לא קבוע ומאוד משתנה בהתאם לחומרת המצב והיקף הרטיבות.

 

כאשר מחשבים עלות של טיפול ברטיבות, חשוב להבין כי העלות הסופית תהיה לאחר שכלול של כל ההליכים והמכשירים אשר בעל המקצוע השתמש בהם. לא מספיק רק לאבחן את הרטיבות ולהמתין שתתייבש יש צורך גם בשימוש במכשירים לאיתור מעמיק של מקור הרטיבות וגם לצורך ייבושה.

דילוג לתוכן