איתור נזילות איתור ברור

לאילו נזקים תגרום רטיבות?

רטיבות מתחת לרצפה, על התקרה או על גבי קיר. מה הם הנזקים היכולים להיגרם כתוצאה מרטיבות וכיצד אפשר למנוע אותם?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

רטיבות בבית

רטיבות, בין אם היא נוצרת על קיר הבית ובין אם נוצרת על התקרה או מתחת לרצפה, יכולה לגרום לנזקים רבים לאובייקט עליו נוצרה או אפילו לנזקים אחרים לדיירי המבנה מעצם קיומה בחדר מסוים.

הרטיבות נוצרת כתוצאה ממגוון רחב של גורמים כדוגמת נזילה פנימית בצנרת הנמצאת בתוך הקיר ולחות גבוהה בחדר ללא אוורור. בכל מקרה, מהרגע שהרטיבות קיימת במבנה חשוב לטפל בה מיד על מנת למנוע נזק עתידי מתמשך.

 

רטיבות הגורמת לעובש

היווצרות עובש או פטרת על קיר או תקרה זה תופעת לוואי ישירה של רטיבות. כאשר ישנה רטיבות בקיר או בתקרה יש במידה ותזמינו בעל מקצוע לייבוש הרטיבות היא אכן תתייבש לבסוף והתופעה תיעלם אך כאשר מעורב בתופעה גם עובש, תהליך הייבוש לא יספיק ויהיה צורך גם בניקוי או איטום של תופעת העובש או התופעה שנגרמה כתוצאה העובש.

לאלו מכם החולי ניקיון או אוהבים אסתטיקה והיגיינה בבית, העובש הוא בהחלט הורס את השלמות שאתם מחפשים בקירות ובתקרה שלכם.

 

אוויר לא בריא לנשימה

כאשר הרטיבות מתפתחת לעובש, מעבר לכך שהרבה יותר קשה להסיר ולהפסיק את התופעה, העובש גם גורם לפיזור של נבגים קטנים בחלל הבית שלכם, בייחוד בחדר בו הרטיבות נוצרה על הקיר או על התקרה. ההתפשטות של הנבגים ברחבי הבית לא בריאה לנשימה, היא עלולה לגרום לבעיות בריאותיות במיוחד לאנשים הסובלים מאלרגיות או רגישים לנבגים מסוג זה.

כאשר נתמקד בעובש בקיר שלנו כנראה לא נקשר שהעובש גורם לנו להתעטש או לחלות, אך הוא בהחלט יכול להשפיע גם על אדם אשר יושב על הספה מעט רחוק מהעובש.

 

עיכוב צביעה

בין אם הרטיבות התפתחה לעובש ובין אם נותרה בהיקף נשלט, הרטיבות היא תופעה אשר מונעת את צביעת הקיר או התקרה. במקרים רבים, כאשר מזוהה עובש, פטרת או רטיבות על קיר או תקרה, אחד האינסטינקטים הראשונים של דיירי המבנה להזמין צבעי אשר יעלים את הרטיבות על ידי צביעה על גביה.

זאת כמובן טעות, רטיבות בהכרח מעכבת ואפילו מונעת צביעה. לכן כאשר תרצו לדוגמא להיכנס לבית חדש או לערוך שיפוץ בבית שלכם הכולל צביעה, במידה ואכן תזוהה רטיבות תיאלצו להמתין עם הצביעה עד לסיום הטיפול ברטיבות.

 

הרס או נזק לפרקט

מעבר לרטיבות בקיר או רטיבות בתקרה, גם מתחת לרצפה יכולה להיווצר רטיבות. מדובר בתופעה של רטיבות תת רצפתית. כאשר הרצפה מכוסה בפרקט או בדק עץ, סוג זה של חומר לא בנוי להתמודד עם חדירת מים ומן הסתם גם עם רטיבות ועל כן רטיבות יכולה לגרום נזק חמור לפרקט.

כנראה שבאם ישנה אחת כזאת בפרקט שלכם תראו את חלק מהפרקט מתנפח או נסדק. הנזק עלול להיות בלתי הפיך ועל כן חשוב לזהות מוקדם ככל האפשר את התופעה ולפעול לייבוש מהיר שלה.

 

קילופי צבע

כאשר הרטיבות מתפתחת על קיר או בתקרה, בגלל שהקיר והצבע לא אמורים להיות אמידים מול כמות כל כך גדולה של מים, אחת מתופעות הלוואי של הרטיבות היא קילוף הצבע. כנראה שהתופעה תראה לכם בתור היווצרות של סדקים קטנים בקיר.

כמובן שהסדקים הם בלתי הפיכים ועל מנת לתקן את הבעיה תצטרכו לצבוע מחדש את הקיר או את התקרה, תוך וידוא כי מילאו עבורכם את הסדקים בעזרת חומר איטום או יישור על ידי שפכטל. בכל מקרה, במקרה זה הרטיבות גורמת לכם להתעסק בעוד עבודת תשתית בבית שלכם.

 

לתופעת הרטיבות נזקים רבים, כאשר היא מתפשטת על קירות או תקרות היא עשויה לגרום להיווצרות של עובש או לקילוף הקיר. העובש הופך את הליך הטיפול לעוד יותר מסובך במקביל לכך שיכול גם לגרום לזיהום של האוויר בסמוך לעובש, כך שלא יהיה בריא לנשום את האוויר בחדר הרלוונטי. כאשר הרטיבות מתחת לרצפה, היא עשויה לפגום בפרקט המכסה את הרצפה כך שתגרום לו להתנפח ולהיהרס. בגלל כל הנזקים הללו מומלץ לפנות לקבלת שירות מבעל מקצוע מוקדם ככל האפשר.

דילוג לתוכן