איתור נזילות איתור ברור

מתי מזמינים איש מקצוע לטיפול ברטיבות?

רטיבות בקיר, בתקרה או ברצפה היא תופעה מאוד לא נעימה. מתי צריך פשוט לתת לה זמן ומתי חובה להזמין איש מקצוע כמה שיותר מהר?

כל מבנה, ובייחוד בית מגורים, בנוי כך שלא תפגשו בתשתיות ובכל הצינורות והכבלים. כל בסיס הבית שלכם, המספק לכם חשמל, מים, גז וכו', מוסתר מאחורי הקירות שלכם, מתחת לרצפה ולעיתים גם מעל התקרה. זאת על מנת לספק לכם חוויה נעימה בבית וגם על מנת להגן על התשתיות הללו מפני פגיעה חיצונית ומפני שינויי מזג אוויר למיניהם.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

רטיבות

למרות שכל הצנרת מוחבאת מאחורי הקירות או באופן כללי מוחבאת בבית שלכם, ישנם מקרים בהם הצנרת כן נותנת את אותותיה באופן חיצוני. כאשר ישנה נזילה בצנרת אשר זורמת בסמוך לקיר או לתקרה לדוגמא, המים נספגים בחומר ועל כן יוצרים רטיבות.

כל רטיבות יכולה להיגרם מסיבה אחרת וכתוצאה מכך גם להיראות על פני השטח בצורה אחרת אך כן ניתן לסווג רטיבות לשני סוגים עיקריים אשר מצריכים גם כן טיפול שונה.

 

רטיבות גלויה

סוג הרטיבות הראשון הוא כנראה הרטיבות שעליה אתם חושבים כשאתם חושבים על רטיבות. מדובר בתופעה גלויה של רטיבות כך שהיא נוצרת באופן פיזי על גבי הקיר, התקרה או כל אובייקט אחר ברחבי הבית.

כאשר הרטיבות מופיעה על הקיר לדוגמא, היא תראה באופן ברור בשלב הראשוני שלה, חלק קטן, או במקרה גרוע חלק גדול, יראה ממש רטוב, ועל כן תוכלו לזהות את הרטיבות ברגע אחד ללא צורך במכשור נוסף.

 

הזמנת איש מקצוע לרטיבות גלויה

אמנם זיהיתם את הרטיבות בעצמכם ואתם סבורים כי אתם מבינים את גודל ההיקף וכעת יש רק להניח לרטיבות להתייבש אולי אפילו בעזרת מייבש שיער או מפזר חום. הנחה זאת שגויה מהיסוד. ראשית, זה שאתם רואים רטיבות על הקיר שלכם לא בהכרח מצביעה על כך שאתם רואים את כל היקף התופעה.

בהחלט יכול להיות כי הרטיבות גדולה בהרבה אם תחפשו המשך סמוי שלה ויתרה מזאת, ייבוש הרטיבות לא בהכרח ימנע את הופעתה בעתיד.

אין ביכולתכם לדעת ממה נגרמה הרטיבות ועל כן במקרים אלו כדאי להזמין מיד בעל מקצוע. למרות שנראה כי האירוע בשליטה, אין לדעת מה המקור ומה גודל הנזק. ניתן לסכם כי במקרה של רטיבות גלויה יכול בהחלט להיות שהיא רק קצה הקרחון בהקשר לגודל התופעה.

מתוך הנחה זאת לא כדאי להמתין עם הזמנת איש המקצוע לביתכם. הזמנה מוקדמת שלו יכולה למנוע נזק אשר מתפתח בעודכם קוראים שורות אלה.

 

רטיבות סמויה

עד כה עסקנו בעיקר ברטיבות גלויה. חשוב להבין כי קודם כל בהחלט יכול להיות ששני סוגי הרטיבות מתקיימים ביחד באזור מסוים בבית שלכם. רטיבות סמויה היא קשה הרבה יותר לזיהוי. חשבו על הקיר שלכם כבעל שני צדדים, צד חיצוני וצד פנימי.

בעוד רטיבות גלויה מתפשטת על הצד החיצוני של הקיר ועל כן אתם רואים אותה, רטיבות סמויה דווקא מתפשטת על הצד הפנימי של הקיר ועל כן לא ניתן פשוט לראות אותה.

 

הזמנת איש מקצוע לרטיבות סמויה

התמודדות עם רטיבות מסוג זה מחייבת שילוב של בעל מקצוע שיגיע לטפל ברטיבות. תחילה הוא כמובן יזהה אותה בעזרת מכשור מיוחד ולאחר מכן הטיפול יהיה די דומה לרטיבות גלויה – הבנת גודל הבעיה והיקף התופעה ולאחר מכן זיהוי המקור לרטיבות, תיקונו וייבוש הרטיבות לאלתר.

 

איך אדע שעלי להזמין איש מקצוע לרטיבות סמויה?

כאן מדובר באירוע קצת יותר טריקי, מכיוון שלא תוכלו לדעת בכלל קיימת רטיבות כזאת ועל כן איך תוכלו להזמין בעל מקצוע, לפי תחושת בטן? אמנם זה נשמע קצת מתקדם אך אכן לפי תחושת בטן מבוססת סימנים מובהקים – באם זיהיתם רטיבות גלויה, חשד לנזילה, ריח מסריח המצביע של רטיבות כתוצאה ממערכת הביוב ועוד.

 

אפשר לסכם כי הזמנת איש מקצוע לטיפול ברטיבות מומלצת כל עוד יש אפילו חשד לרטיבות ובטח כאשר ישנה רטיבות גלויה בבית שלכם. גם אם אתם אנשים מאוד חכמים, כדאי להשאיר את העבודה למקצוענים ולא להסתפק בהמתנה שהרטיבות תתייבש במקביל ליצירת נזק נוסף והחמרתו.

דילוג לתוכן