איתור נזילות איתור ברור

טיפול  ברטיבות ומים כלואים מתחת לרצפה

איך אוכל לדעת שישנה רטיבות מתחת לרצפה שלי וכיצד אוכל לטפל בבעיה?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

רטיבות גלויה וסמויה

באם אתם מעולם האינסטלציה וגם אם אתם לא, נזילות ורטיבות הם ודאי דבר המוכר לכם. בין אם מדובר בנזילה של מי גשמים החודרת את הגג ובין אם מדובר ברטיבות על הקיר אשר גם גרמה לעובש או פטרת מגעילה. רטיבות היא אחת מתופעות הלוואי של נזילה והיא יכולה להיווצר כמעט בכל מקום בבית שלכם, כולל מתחת לרצפה.

בגלל שהיא נוצרת הן על גבי קירות ותקרות והן מתחת לרצפה, הביטוי לרטיבות יכול להיות גלוי ויכול להיות גם סמוי. מן הסתם, רטיבות סמויה מורכבת הרבה יותר לאיתור ולייבוש ועל כן, הטיפול בה, מורכב גם כן.

 

זיהוי רטיבות

כאמור, ישנה רטיבות סמויה אך במקביל גם רטיבות גלויה. הזיהוי של רטיבות גלויה די פשוט, מזהים כתמי מים או אזורים ספוגי מים ברחבי הבית, מזמינים איש מקצוע אשר מתעמק בזיהוי ומתחילים לטפל בבעיה. כאשר מדובר בזיהוי רטיבות סמויה לרוב דווקא סימני זיהוי לרטיבות או חשד הם שיובילו אותנו למציאת הרטיבות ברחבי הבית.

בהקשר לרטיבות תת קרקעית, ישנם כמה דרכים לזהות אותה ולאתר אותה באופן ספציפי.

 

שיטות ומכשירים המזהים רטיבות תת רצפתית

כאשר יש צורך בזיהוי רטיבות אשר כלואה מתחת לרצפה, אפשר לצאת מתוך נקודת הנחה שאף אחד לא רוצה ממש לפרק את הרצפה להרים אריחים או לפרק את הפרקט. בהתאם לנקודת הנחה זאת ישנם מספר מכירים ושיטות אשר נותנים מענה לצורך הגיוני שכזה.

שיטות לזיהוי רטיבות תת רצפתית

  1. רטיבות גלויה באריחים, בפרקט או בכל סוג רצפה אחר
  2. מכשיר מבוסס סאונד – הצמדה של מיקרופונים לרצפה על מנת לקבל תמונת מצב למצב המים ולקיום נזילה אשר מובילה למים כלואים
  3. מצלמה טרמית – מספקת תמונה מבוססת טמפרטורה ועל כן מאפשרת לבעל המקצוע לאבחן אם ישנה רטיבות או מים זורמים תחת הרצפה

 

סימני זיהוי ללא בעל מקצוע

ישנם כמה סימני זיהוי אשר אתם יכולים להיעזר בהם. כאשר תזהו אחד מסימנים אלה אתם בעצם מעוררים חשד לקיומה של רטיבות או של מים כלואים ועל כן כדאי לפנות מיד לבעל מקצוע.

בכל מקרה בו האריחים או הפרקט מתנפחים, משנים צורה, רטובים, לחים ובאופן כללי משהו מרגיש או נראה לכם מוזר ברצפה, אל תהססו ופנו לאיש מקצוע.

 

טיפול ברטיבות מתחת לרצפה

לאחר שדיירי הבית או בעל המקצוע זיהה כי ישנה רטיבות מתחת לרצפה אשר השפיעה, או לא השפיעה על הרצפה עצמה, יש צורך בייבוש הרטיבות. הטיפול ברטיבות חייב לקרות מהר ככל האפשר מתוך הבנה כי רטיבות באובייקטים במבנה פוגמים בתשתיות ובמבנה עצמו. רטיבות יכולה לגרום לחלודה, לעובש ובהתאם גם לאוויר מזוהם אותו כולנו נושמים בבית שלנו.

 

ייבוש רטיבות תת רצפתית

ישנם כמה מכשירים אשר מסייעים לייבש רטיבות כאשר היא מתחת לרצפה. בגדול אתם יכולים לדמיין מעין שואב אבק גדול אשר מייבש את הרצפה. בגלל שישנם כמה מכשירים הם שונים במשך הזמן שלוקח להם לייבש את הרטיבות וגם בגודל שהם תופסים בחלל המבנה.

לעיתים תיאלצו לפנות את המבנה לכמה ימים ואפילו שבועות על מנת להימנע מנזק בריאותי וגם כדי לאפשר גישה בטוחה ונוחה למכשיר לרצפה שלכם. היתרון של המכשירים הללו הוא שהם לא מצריכים להרים את האריחים או הפרקט על מנת להגיע למקור הרטיבות ולייבש אותה.

 

טיפול במים כלואים

בעוד ניתן לייבש רטיבות ללא צורך בהרמת הרצפות כאשר ישנם מים כלואים הסיפור עלול להיות אחר. מים יכולים להיות כלואים מתחת לרצפה שלכם כתוצאה מנזילה תת רצפתית או הפילו הצפה אשר חשבתם שהתייבשה כראוי אך בפועל מים עוד נשארו "פזורים" מתחת לרצפה שלכם.

בכל מקרה בו יש לכם חשד לקיומם של רטיבות או מים כלואים מומלץ לפנות לבעל מקצוע על מנת לייבש את המים ולמנוע נזק נוסף.

 

השלב הראשון לטיפול ברטיבות ובמים כלואים מתחת לרצפה הוא לזהות את התופעה ולקרוא לאיש מקצוע אשר יבין אתה היקף ואת המקור שלה. לאחר מכן, מן הסתם, חשוב מאוד לדאוג לייבוש מלא של הרצפה ובעת הצורך, גם להחליף חלק ממנה.

דילוג לתוכן