איתור נזילות איתור ברור

האם נשארת רטיבות אחרי הצפה?

הצפה בבית היא תופעה שבהחלט יכולה להיווצר, בדרך כלל בחדר המקלחת אך גם בכל רחבי הבית. האם בהכרח תישאר רטיבות אחרי הצפה ומה ניתן לעשות?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

הצפה בבית

בשגרה בכל מבנה באשר הוא, אשר יש בו צורך באספקת מים או ניקוז מים, ישנה צנרת אשר עוברת לה בכל המבנה. הצנרת סמויה מאחורי קירות המבנה או אפילו מתחת לפני הקרקע והיא בנויה באופן מיטבי על מנת לשמור על המערכת תקינה ועל המים רק בתוך הצינורות בהם הם צריכים להיות.

הצפה היא מקרה בו המים לא מנוקזים היטב ועל כן בורחים מהמערכת. חשוב להבין שמים אשר נוזלים ברחבי מבנה יכולים להותיר נזק רב שלא תמיד נראה לעין, בטח לא לעין לא מקצועית.

 

רטיבות

תופעת הרטיבות מוכרת לרובנו. מדובר במים אשר נספגים בקיר, בתקרה או בכל אובייקט אחר ברחבי הבית כך שהם לא מתייבשים ועלולים להותיר נזק רב. ישנה רטיבות גלויה אשר נראית על הקיר או על התקרה, לרוב מזוהה בתור כתם כהה או בשלביה המתקדמים, ניתן ממש לזהות פטרת או עובש על גבי הקיר.

כתוצאה מהשילוב בין לחות, המים הספוגים, אוויר וכמובן החומר ממנו עשוי הקיר, נוצרות תופעות בעייתיות אלה של עובש ופטרת אשר מסוכנות לנשימה. נוסף על הרטיבות הגלויה ישנה גם רטיבות סמויה, היא מורכבת הרבה יותר לזיהוי אך לא בלתי אפשרית לתפיסה. הרטיבות הסמויה יכולה להיווצר בחלק הפנימי של הקיר או מתחת לרצפה שלכם, חשוב להתייחס גם אליה.

 

רטיבות תת רצפתית

כאשר מניחים פרקט בבית חשוב מאוד לא לשטוף אותו בהרבה מים בגלל שהמים נספגים מתחת לפרקט כך שהם הורסים אותו ושיהיה קשה מאוד לחלץ אותם משם. בכל מקרה, גם כאשר מדובר ברצפה הבנויה מאריחים, מותר לשטוף אותה גם בכמות מים גדולה, אך במקרים בהם האריחים מונחים לא טוב או ישנו נזק לרצפה, גם כן מים יכולים להיכלא מתחת לרצפה וליצור רטיבות תת רצפתית.

נוסף על רטיבות אשר נגרמת משטיפת הרצפה, במקרים של הצפה על הרצפה בבית, לדוגמא כתוצאה מפיצוץ צינור חיצוני או חדירת מי גשמים רבים, עצם הימצאות המים זמן רב מעל הרצפה יכולים לגרום גם כן לרטיבות תת רצפתית.

 

רטיבות בחלק התחתון של הקיר

הצפה אשר נוצרת על רצפת הבית בהכרח גם באה במגע החלק התחתון של קירות הבית. קירות הבית, במיוחד החלק הפנימי שלהם, לרוב לא בנויים בחומרים אשר אמורים להיות אטומים כל כך לכמות גדולה של מים. בגלל שהמים נמצאים זמן רב סמוך לקיר, גם אחרי ייבוש ההצפה בהחלט יכול להיות שהמים יישארו ספוגים בתחתית הקיר בצורת רטיבות.

גם אם היא תחילה לא תראה לעין, יכול להיות שהיא נספגה ויצרה רטיבות סמויה בתוך הקיר שלכם.

 

רטיבות כתוצאה מלחות

כמות גדולה של מים המציפה חדר מסוים בשלב מסוים תתאדה כך שהיא יוצרת ריכוז גבוה של לחות בחדר. באם החדר לא מאוורר המים לא מתאדים או יוצאים החוצה ועל כן, גם אם ההצפה התייבשה או יובשה, יכול להיגרם מצב בו הקיר או התקרה כבר ספגו הרבה מים ועל כן תיווצר בהם רטיבות שחשוב לייבש אותה.

לרוב תופעה זאת תקרה כאשר המים בטמפרטורה גבוהה לדוגמא כתוצאה מהצפה במקלחת האמבטיה.

 

הזמנת בעל מקצוע

אם כך, לעיתים קרובות אכן תישאר רטיבות אחרי הצפה. אמנם ההצפה והרטיבות לא הייתה אשמתכם, אך אין זה אומר שאין לכם אחריות בדבר פתרון המצב. על מנת לקבל טיפול איכותי לבית שלכם כדאי להזמין בעל מקצוע אשר יאבחן באם נותרה רטיבות וכמובן ייבש ויעלים אותה.

 

הצפה בבית היא תופעה מאוד לא רצויה, מים הזורמים בתוך הבית יכולים לגרום לנזק לרהיטים וכמובן לרצפה. חשוב לזכור שהצפה בהחלט יכולה לגרום לרטיבות, אפילו אם ההצפה יובשה לחלוטים ונראה כי המצב מאחורינו לגמרי.

מים אשר לוחצים על קיר למשך תקופה ממושכת יחסית או לחילופין חדר אשר נוצרה בו לחות גבוהה כלואה, יכולים להותיר רטיבות בקיר או בתקרה. ייבוש ההצפה הוא שלב חשוב אך כדאי לוודא כי ההצפה לא גרמה נזק נוסף למבנה שלכם.

דילוג לתוכן