איתור נזילות איתור ברור

איך מטפלים ברטיבות בקיר?

זיהיתם רטיבות באחד מקירות הבית שלכם ואתם לא בטוחים כיצד נגרמה ומה לעשות כעת? עקבו אחר הצעדים על מנת להיפטר ממנה במהירות ולשמור על תקינות הבית.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

רטיבות בקירות המבנה

על מנת לטפל ברטיבות כדאי קודם כל להבין מה זאת התופעה המשונה הזאת. תופעת הרטיבות יכולה להיווצר כמעט על כל אובייקט בבית החל מקירות הבית, דרך תקרת הבית ואפילו הרצפה באם היא רצפת קרמיקה או פרקט. כאשר קיר סופג מים באופן תדיר או מים בכמות גדולה, הוא אינו מסוגל לייבש את המים בעצמו, בעקבות כך שלא בנוי לכך. המים נספגים בקיר ויוצרים רטיבות סמויה או גלויה.

 

רטיבות גלויה

כאשר מדובר ברטיבות גלויה אתם ודאי תראו אותה על הקיר שלכם. בשלביה הראשונים תוכלו פשוט לזהות כתם כהה לפי צבע הקיר שלכם אך במקרים מתקדמים יותר כבר תחל להתפשט פטרת או תופעה של עובש. אמנם כך היא תהיה יותר קלה לזיהוי אך היא בהכרח מרמזת על קיומה הממושך ועל נזק חמור בהרבה.

 

רטיבות סמויה

סוג רטיבות זה הרבה יותר קשה לזיהוי ובעצם בלתי אפשרי לזיהוי על ידי ראייה וחיפושה על ידי דיירי המבנה בלבד. כאשר ישנו חשד לרטיבות סמויה, איתורה בהכרח יהיה על ידי בעל מקצוע תוך שימוש במכשור הרלוונטי להליך. אחד המכשירים הכי נפוצים לשימוש בעת איתור רטיבות סמויה היא המצלמה הטרמית.

 

איתור הרטיבות בקיר

אם כך, השלב הראשון יהיה איתור הרטיבות. באם הרטיבות גלויה ואכן זיהיתם אותה באחד מקירות הבית שלכם (ואפילו בתקרה) עליכם להזמין מיד איש מקצוע אשר מתמחה בייבוש רטיבות ובאיתור נזילות. כדאי שתצאו מנקות הנחה שישנו נזק חמור יותר מהרטיבות אותה זיהיתם ועל כן לא כדאי לחכות עם הזמנת בעל המקצוע או לנסות לצבוע על הרטיבות או לגרד את הפטרת ולהרגיש שטיפלתם בה כראוי.

בעבור רטיבות סמויה, היא כנראה כבר מראש תתגלה על ידי בעל מקצוע, בכל מקרה אם יש לכם חשד לנזילה סמויה גם כאן, כדאי לקרוא מיד לבעל מקצוע, הוא כבר יעשה את העבודה בשבילכם.

 

זיהוי הרטיבות באופן מעמיק

שלב זה שמור לאנשי מקצוע. נזכיר שוב את המצלמה הטרמית, מדובר במצלמה אשר במקום להתבסס על גלי אור מתבססת על טמפרטורות והבדלי חום. התמונה שתוצג לאחר צילום הקיר מבוססת חום ועל כן הצבעים בתמונה לא נותנים תמונה מציאותית על צבעי האובייקטים שצולמו אלא תמונה על טמפרטורת האובייקטים שצולמו.

תמונה זאת מאפשרת לבעלי מקצוע להבין את גודל הבעיה, כלומר היכן עוד קיימת רטיבות, היכן מתחילה וגם מיקומה הסופי.

 

תיקון המקור לרטיבות

יש כמה סיבות הגורמות להיווצרות רטיבות בקיר. כחלק מזיהוי מעמיק של הרטיבות בקיר בעל המקצוע צריך גם למצוא מה גרם לרטיבות על מנת להמשיך לשלב הבא של תיקון מקור זה. באם התגלה נזק בצנרת או באחד מחלקי תשתית הביוב ובאם נראה כי הרטיבות נגרמה כתוצאה מאיטום לא טוב של קירות הבית מול הגשם שירד או שירד בעתיד, יש לבצע מיד תיקון לבעיה.

חשוב להבין כי תיקון מקור הרטיבות אמנם מונע התגברות או היווצרות של רטיבות במקום זה בעתיד, אך יש צורך גם בייבוש הרטיבות על מנת להעלים את מה שכבר קיים.

 

ייבוש הרטיבות

הגענו לשלב האחרון בהליך הטיפול ברטיבות. לאחר שהבטחנו כי מצאנו את כל תופעת הרטיבות, ותיקנו את המקור אשר גרם לה להיווצר מלכתחילה, כעת יש לפנות לשלב האחרון והוא ייבוש הרטיבות. שלב זה נעשה על ידי מגוון רחב של מכשירים כך שכל אחד נותן מענה לסוגים אחרים של רטיבות על פי המיקום שלהן, החומרה והגודל.

ישנם מכשירים אשר מכריחים את דיירי המבנה לעזוב אותו לכמה שבועות וכאלה אשר עושים את העבודה בזמן קצר, כמובן שהכל כתלות בחומרת המצב.

 

טיפול ברטיבות חייב להתחיל מגילוי הרטיבות וזיהוי גודל וחומרת המצב הקיר. לאחר שהובן היקף התופעה יש להבין מה גרם לה ולאחר מכן לפנות לשלב התיקון. באם תוקן המקור שגרם לנזילה (לדוגמא תיקון הצנרת המוחבאת מאחורי הקיר או איטום הקיר מפני הגשם) יש לפנות לייבוש הרטיבות וסיום ההליך.

דילוג לתוכן