איתור נזילות איתור ברור

איך לייבש רטיבות

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מה היא בעצם רטיבות

רטיבות היא תופעה בה קיר, תקרה או כל אובייקט במבנה מסוים אשר לא אמור להכיל מים, סופג מים באופן תדיר ועל כן לא מסוגל להתייבש. לרוב נזהה רטיבות בתור כתם כהה על קיר או רצפה. כאשר רטיבות נמצאת זמן רב מדי בקיר לדוגמא, בהתאם לתנאי השטח ולכמות המים יכול להיווצר עובש או פטרת על הקיר, מקרים כאלה הם מקרי קיצון אך בהחלט יכולים להיגרם כתוצאה מרטיבות במבנה.

 

רטיבות גלויה וסמויה

כאשר אובייקט במבנה נרטב באופן תדיר תיווצר בו רטיבות. למרות שמדובר בספיגה של מים, יכול להיות, כמובן בהתאם לאובייקט, שתיווצר בו רטיבות סמויה. לדוגמא, כאשר מדובר בקיר שהוא יחסית עבה, גם אם הצנרת תטפטף ותיצור רטיבות בצד הפנימי של הקיר היא לא בהכרח תראה על צדו החיצוני של הקיר ועל כן תהיה מאוד מורכבת לזיהוי.

לעומת רטיבות סמויה, כמובן שרטיבות גלויה הרבה יותר קשה לזיהוי. בעצם מדובר בספיגה של מים בצד החיצוני של האובייקט, ניתן לזהות אותה באופן עצמאי וכמובן שבעת שלב זה, כדאי מאוד לפנות לבעל מקצוע כדי לקבל עזרה מקצועית לייבוש הרטיבות ולתיקון מקור הנזילה שגרמה לרטיבות.

 

מצלמה טרמית לזיהוי רטיבות סמויה

כאמור, אכן יש רטיבות סמויה אשר בלתי אפשרי לזהות אותה על ידי ראייה בלבד. היא אינה מופיעה על צדו החיצוני של אובייקט, באם מדובר בקיר, תקרה או רצפה.

על מנת כן לזהות רטיבות סמויה ניתן להשתמש בצלמה טרמית אשר מאפשרת לבעל מקצוע, שיודע ומוסמך להשתמש בה, לקבל תמונה של צדו הפנימי של האובייקט לפי פיזור טמפרטורות. כך ניתן לזהות מיקום ומקור של רטיבות סמויה ללא צורך בפירוק הקיר או חפירה ברצפה.

 

ייבוש רטיבות תת רצפתית

בעוד ישנה רטיבות סמויה, ישנם מקרים בהם הרטיבות הגלויה אמנם נעלמת אך כן נשארת רטיבות שלא נראית לעין לא מקצועית. למרות שהיא לא נראית כמובן שעדיים צריך לייבש אותה מתוך הנחה שהיא יכולה לגרום לעובש אשר פוגע בטוהר האוויר ובהתאם גם בבריאות דיירי המבנה.

על מנת לייבש רטיבות תת רצפתית תוך שמירה על הרצפה, כלומר מבלי לפרק או לחפור מתחתיה, ניתן להשתמש במכשיר מיוחד אשר מתבסס על ואקום. נוסף על מכשיר זה תוכלו למצוא שיטות נוספות אשר נותנות מענה לייבוש רטיבות תת רצפתית.

 

ייבוש על ידי עיבוי המים ואידויים

נוסף על מכשיר הוואקום, ישנו גם צינור אשר מטרתו גם כן, לייבש את הרטיבות בבית. מדובר בצינור אשר מוצמד לאזור הרטוב, מעבה את המים ולאחר מכן מאדה אותם. היתרון בצינור הוא המשך מגורים במבנה, כך אין צורך במעבר זמני של דיירי המבנה אך במקביל למגורים במבנה ישנו צינור אשר מונח במבנה שלכם. כדאי לשקול את המגורים לצד הצינור הזה בהתאם לגילאים ולאופי דיירי המבנה.

 

ייבוש על ידי ספיחת לחות

בשונה מהצינור אשר מעבה ומאדה את המים באזור בו נמצאת הרטיבות מכשירים אשר סופחים לחות משחררים אותה לחלל האוויר ועל כן לא ניתן להמשיך לגור במבנה בזמן שהמכשיר עובד. זמן השהייה מחוץ למבנה הוא כתלות בחומרת הרטיבות, במיקום שלה ובקושי לייבש אותה.

בפועל השהות מחוץ לבית יכולה להיות למעלה משבוע ועל כן כדאי לשקול בחירה בהליך זה. במידה ובעל מקצוע סובר כי הרטיבות מאוד חמורה, יכול להיות שזאת תהיה האופציה האחרונה ועל כן לא תהיה ברירה אלא לעזוב את הבית באופן זמני.

 

צביעת קיר במקום ייבוש

אחת הטעויות הנפוצות של דיירי מבנה אשר לא מתייעצים עם איש מקצוע היא הבחירה בצביעה על הרטיבות. אמנם היא נראית יותר ככתם כהה ועל כן מזמינה פשוט לצבוע מעליה, מדובר בנזק ממשי לקיר שלא ניתן להתעלם ממנו ולא מספיק לצבוע מעליו. גם לאחר פעולת הייבוש, באם אכן התבצעה על ידי בעל מקצוע כראוי, עדיין כדאי לחכות כמה זמן לפני צביעה מחודשת של הקיר.

הליך ייבוש רטיבות חייב להיעשות על ידי בעל מקצוע. לא מספיק לצבוע מעל הרטיבות או לחכות שהרטיבות תעבור. מדובר בתופעה אשר מצביעה על נזק חמור הרבה יותר שכדאי מאוד לא להזניח.

דילוג לתוכן