איתור נזילות איתור ברור

איך אפשר למנוע רטיבות?

רטיבות היא אמנם תופעת לווי של נזק אחר ברחבי המבנה אך בהחלט אפשר למנוע אותה מראש. ישנם כמה הליכים שכדאי לבצע בתדירות גבוהה כדי להימנע כמה שאפשר מתופעה זאת.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

רטיבות נעים להכיר

רטיבות מגיעה בכל מיני צורות וביטויים, כנראה שהנפוצה והמוכרת לכם ביותר היא הרטיבות על הקיר או על הרצפה אשר נראית ככתם כהה על הקיר. כשמה כן היא, מדובר ברטיבות של אובייקט מסוים בבית כתוצאה מכך שספג מים ממקור אחר ולא הצליח להתייבש. לרוב האובייקט לא אמור לספוג מים ועל כן גם כמות יחסית קטנה של מים או אדים מים אשר פוגעת בו יכולה בהחלט לפגום בו ולהתפשט במהירות.

 

הסכנה ברטיבות

בעוד נראה כי בסך הכל מדובר לדוגמא בקיר רטוב וכל שיש לעשות הוא להמתין שיתייבש, הרטיבות יכולה גם לא להתייבש ללא מעשה אקטיבי שלנו ולגרום לעובש ופטרת אשר מזיקים לבריאותנו כאשר אנו נושמים את האוויר הסמוך. יתרה מכך, הרטיבות יכולה להותיר נזק קבוע באובייקט כדוגמה הריסה של חלק בתקרה או של תשתית קיר.

 

סיבות נפוצות לרטיבות

השנים הרבות והמקרים הרבים סייעו לאגד כמה סיבות נפוצות לרטיבות אשר כדאי להכיר על מנת להימנע מהיווצרותן. הסיבות רלוונטיות לכל מבנה אשר כמובן שכל מבנה הוא שונה באופיו ובצורת בנייתו ועל כן, סיבה אחת תהיה נפוצה יותר מהשנייה בכל מבנה ומבנה.

סיבות נפוצות להיווצרות רטיבות

  1. אוורור לא מיטבי של חדרים כדוגמת המקלחת
  2. חדירת גשם את קירות ותקרת המבנה
  3. פיצוץ או נזק בצנרת סמויה אשר באה במגע עם בסיסי המבנה כדוגמת קירות
  4. סתימה היוצרת נזילה או טפטוף של מים או מי שופכין
  5. התיישנות חלקי הצנרת אשר גם כן יכולים לגרום לטפטוף או יציאת מים מהמערכת

 

אוורור חדר המקלחת

המשימה הראשונה וכנראה גם הכי פשוטה לביצוע היא משימת האוורור. בעוד ישנה רטיבות אשר נגמרת כתוצאה מנזילה, רטיבות יכולה בהחלט גם להיגרם כתוצאה מעיבוי אדי מים על הקיר או על התקרה. כאשר מתפזרים בחדר סגור הרבה אדי מים (התופעה נפוצה בחדר המקלחת לאחר מקלחת חמה וארוכה) הם מתעבים על הקיר או על התקרה ובעצם מרטיבים את האובייקט עליו התעבו.

כאשר יהיה מדובר בכמות מים גדולה באופן תדיר וממושך תהיה בחדר לחות מאוד גבוהה אשר תרטיב את המבנה וגם כנראה תתקשה מאוד להתאדות בחזרה, בגלל שהלחות בחדר נשארת גבוהה.

 

בדיקת איטום המבנה

רטיבות גם יכולה להיגרם ישירות ממים אשר נספגים בתקרה או בקיר. אחד הגורמים הנפוצים להיווצרות רטיבות הוא טפטוף של גשם וחדירתו למבנה. כאשר האיטום בגג לדוגמא לא טוב, הגשם חודר את התקרה, נספג בה ויוצר רטיבות שממש יכולה להיראות לעין.

על מנת למנוע רטיבות מסוג זה, מומלץ, סמוך לתחילת החורך או להגעת מערכת גשמים עוצמתית לפי התחזית, להזמין לביתכם בדיקת איטום במבנה. הבדיקה תבטיח לכם את איטום הבית ובעצם את מוכנותו לקראת גשמים. במידה ואתם מכירים פער באיטום הבית שלכם כדאי לסתום אותו טרם הגעת הגשם או להזמין תיקון לאיטום.

 

בדיקת איכות ותקינות הצנרת

בדומה לבדיקת איטום גם בדיקת תקינות הצנרת היא הכרחית, במיוחד כאשר מדובר בדירה או בבית ישן. יכול להיות שהצנרת שלכם כבר לא מתפקדת כראוי כתוצאה מהתיישנות והישחקות חלקי המערכת, הן הצינורות והן המחברים.

סימן זיהוי לנזילה יכול להיות חשבון מים גבוה אשר מצביע על שימוש יתר במים שלא לצורך וגם רטיבות היא בהחלט סימן המרמז על קיום נזילה מסויה היכן שהוא בבית. על מנת להימנע מהגעה לרטיבות באובייקטים במבנה, כדאי לבדוק את הצנרת. כמובן שבמידה ואכן ימצא נזק כדאי לתקן את המקור כדי למנוע את הנזילה וכתוצאה מכך גם את הרטיבות.

 

ישנן עוד דרכים רבות למנוע רטיבות אך כנראה שהדברים העיקריים שתוכלו לעשות הם לבצע בדיקות שגרתיות בבית לכל מערכת אשר עלולה ליצור רטיבות. ביניהן כמובן בדיקות איטום לתקרה ולקירות חיצוניים בבית, בדיקת תקינות הצנרת ותשתיות הביוב (במיוחד כאשר מדובר בבית ישן).

נוסף על כך, חשוב להקפיד באופן שגרתי לאוורר את חדר המקלחת ואפילו את המטבח על מנת למנוע מצב של לחות כלואה.

דילוג לתוכן