איתור נזילות איתור ברור

מתי אינסטלטור יכול לבצע גילוי נזילות מים?

גילוי נזילות מים הוא הליך הרלוונטי לכל מבנה בו יש צנרת או אפילו חשיפה לגשם. מתי אינסטלטור יכול לעשות זאת ואם לא, אז מי?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

צנרת המים ותשתית הביוב

הצנרת. איזו מילה מסתורית. כולם יודעים על קיומה אבל לרוב אף אחד לא באמת רואה אותה. מערכת שלמה של צינורות המובילים מים בכל מבנה, לכל המבנה. כל פעם שפתחתם את הברז יצאו לכם מים, הם לא הגיעו יש מאין, הצנרת המופלאה שלכם הובילה אותם ישירות אל הברז, כך שאכן יצאו המים כשהברז נפתח.

חוץ מהצנרת ישנה תשתית מים נוספת, בדיוק בכיוון ההפוך, תשתית הביוב. אחראית על הובלת מי השופכין המתנקזים מכל הכיורים, האסלות ושאר מתקני המים. שתי המערכות אמורות להוביל את המים ללא בעיה, אך מה קורה כשהן ניזוקות?

 

נזילות מים

המוגש נזילות מים כנראה מוכר לכולנו, מדובר בתופעה די נפוצה דווקא בגלל שהיא שם כולל להרבה נזקים או תופעות בכל רחבי הבית או כל סוג של מבנה. כאשר הצנרת ניזוקה, המים מחילים לנזול מהצינורות שלה החוצה. נזילת המים אינה בתכנון ועל כן, זהו נזק שחובה לטפל בו מיד.

אמנם נזק בצנרת גורם לנזילה אך הוא לא הגורם היחיד. כאשר אינסטלטור יצטרך לבצע גילוי נזילות מים, בין היתר עליו לזהות מה גרם לנזילה וכיצד הוא יכול לעצור אותה.

 

גורמים לנזילות מים

כאמור, ישנם הרבה גורמים להיווצרות נזילת מים. כאשר תאתרו נזילה בבית שלכם, תצטרכו לקרוא לאיש מקצוע אשר יטפל עבורכם במקרה. לא כל אינסטלטור יכול לבצע גילוי נזילות בכל מקרה. כל אחד מתמחה בתחום מסוים ולעיתים אינסטלטורים כלל לא מתמחים בגילוי נזילות אלא בפתיחת סתימות או בדיקות צנרת.

דוגמאות לגורמים לנזילת מים

  1. נזק בצנרת – כפי שצוין, כאשר הצנרת ניזוקה היא לא מצליחה להוביל מים כראוי.
  2. חדירת גשם – גג שלא אטום כראוי עלול לאפשר כניסה של מי גשמים אל תוך הבית, מה שיוצר נזילה.
  3. סתימה בצנרת – כאשר ישנה סתימה בצנרת שאר המים בלחץ גבוה ועל כן עשוי להיגרם פיצוץ ונזילה.

 

גילוי נזילות מים

כאשר מדברים על הליך גילוי נזילות מים הכוונה לזיהוי ואיתור של הנזילה. לרוב ההליך יותנע בעקבות סימן זיהוי מובהק לקיומה של נזילה. הן דיירי הבית והן איש מקצוע עשויים למצוא את סימני הזיהוי. כאשר הנזילה היא במסגרת מומחיותו של אינסטלטור הוא בהחלט בעל יתרון על דיירי המבנה, יש לו הרבה מכשירים ושיטות מתקדמות על מנת לגלות נזילות בכל רחבי הבית.

 

מכשירים המשמשים לגילוי נזילות

לא כל אינסטלטור יכול להשתמש בכל מכשיר, על כן לא תמיד אינסטלטור מסוים יוכל לבצע גילוי נזילות בהתאם למקרה. ישנם מכשירים אשר מתאימים ספציפית לנזילות תת קרקעיות וכאלו אשר מתאימים יותר דווקא לגילוי נזילות בקירות.

דוגמאות למכשירים

  1. לחץ מים – מדד לריכוז המים בתוך הצינור, לחץ נמוך עשוי להצביע על בריחת מים מהצינור.
  2. צילום טרמי – מתבסס על חום, מבליט קיומם של מים בתוך קיר או בתקרה.
  3. מיקרופונים – מוצמדים לקרקע ומאפשרים שמיעה של זרימת או נזילת מים, כמובן לאוזן מקצועית.

 

גילוי נזילות ואיתור המקור

כחלק מהליך גילוי נזילות יש הכרח לאתר המקור של הנזילה. ניקח לדוגמא תופעה של רטיבות. תופעה זאת יכולה להיווצר מכל מיני סיבות, נצא מנקודת הנחה שנוצרה מנזילה. כעת יש לגלות את הנזילה, היכן נמצאת. על מנת להפסיק אותה, ולאפשר לבעל מקצוע לייבש ולהיפטר מהרטיבות, צריך לתקן את מה שגרם לנזילה מלכתחילה, ועל כן יש לאתר המקור שלה.

גם כאן, בעלי מקצוע מנוסים יוכלו לבצע זאת ללא הרס נוסף של הצנרת ועל כן לא כל אינסטלטור יוכל לבצע את הגילוי.

 

גילוי נזילות מים חייב להיעשות על ידי בעל מקצוע. ישנן נזילות סמויות ונזילות גלויות ועל כן כל נזילה שונה מהאחרת ומורכבת לזיהוי בצורה אחרת. אינסטלטור אכן יכול לעשות הסמכה להיות מגלה נזילות, אך יש עניין גם באיזה מכשירים הוא יודע להפעיל, עם אילו סוגי נזילות יש לו ניסיון וכמובן, אם הוא בכלל מבין בסיטואציה שלכם.

דילוג לתוכן