איתור נזילות איתור ברור

כיצד מייבשים לאחר איתור נזילה?

תם שלב איתור הנזילה, בעל המקצוע זיהה מה המקור שלה וגם את כל התופעות שהיא יצרה. מה עושים עכשיו? האם המתנה תפתור את המצב?

 

כאשר בטעות נשפכים לכם במטבח, קופצים קצת מסיר מים רותחים או אפילו אחד הילדים שופך בטעות כוס מים על הרצפה, תהליך הייבוש שלכם די תכליתי, מגבת, שני ניגובים ושכחתם שזה בכלל קרה. ייבוש נזילות מים וייבוש רטיבות מעט יותר מסובכים, אולי אפילו הרבה יותר מסובכים.

כנראה שמגבת כבר לא תוכל לפתור לגמרי את המצב ותיאלצו לשלב איש מקצוע בהליך. אין מה לחשוש, זה בדיוק מה שמאתרי נזילות ומתקניהן יודעים לעשות. אם כך, איך עושים זאת?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

איתור נזילות מים

על מנת להבין איך מייבשים לאחר איתור נזילה נבין קודם כיצד בכלל מאתרים אותה. בגלל שנזילה היא בסוף מים אשר זורמים מחוץ לצנרת בתוך הבית או אפילו בחצר, בהכרח האיתור יסבוב סביב חיפוש מים איפה שהם לא צריכים להיות.

איתור נזילה מתייחס גם לאיתור זרימת המים או ספיגתם בבית אך גם לאיתור המקור של הנזילה, איפה היא מתחילה כך ששם ממש, נתחיל בתהליך התיקון על מנת לייבש את הנזילה.

 

רטיבות

נזילה אשר לא מתייבשת מיד גורמת למים לזרום זמן רב בתוך קיר, בתקרה או אפילו סמוך למרגלות הקיר. הקיום של מים היכן שהם לא אמורים להיות, כתוצאה מנזילה, יכול בהחלט לגרום גם לרטיבות. מדובר בתופעה אשר מתפתחת על גבי אובייקטים בבית.

המים נספגים לדוגמא בתוך קיר, על גבי הקיר רואים כתמים שתוצאה מקיום המים ובמקרים חריגים הרטיבות גם מפתחת עובש, אמנם הוא יותר נראה אך הוא גם יותר בעייתי. כחלק מתהליך הייבוש לאחר איתור נזילה יש לייבש גם את הרטיבות. הליכי ייבוש אלה שונים בגלל שרטיבות היא יותר מים ספוגים או כלואים וייבוש נזילה הוא ממש ייבוש של מים, בדומה לניגוב הרצפה בבית שלכם.

 

תיקון מקור הנזילה

על מנת לבצע ייבוש לאחר איתור נזילה יש קודם כל לתקן את מה שגרם לנזילה מלכתחילה. לא יעזור לייבש את הנזילה או את הרטיבות אם בתום, או אפילו תוך כדי הליך הייבוש, מים ימשיכו לנזול ולהרטיב מחדש את האזורים שהרגע ייבשנו. בגלל הנחה זאת, תהליך איתור נזילה חייב להסתיים במציאת המקור הגורם לנזילה ובצמוד גם תיקונו, באם מדובר בצנרת שניזוקה או בגג לא אטום דיה.

 

ייבוש רטיבות

לאחר שזוהתה רטיבות אשר מתקשרת לנזילה, יש לייבש אותה. הליך הייבוש של הרטיבות נעשה על ידי מכשירים מיוחדים. בניגוד לתפיסה הרגילה שלנו, המתנה לא תסייע כאן, יש לשאוב את המים שיצרו את הרטיבות או לייבש בצורה מיוחדת רק בעזרת מכשיר אשר מותאם לסוג הרטיבות והיכן נוצרה.

לעיתים למכשירי ייבוש רטיבות יכול לקחת גם כמה ימים על מנת להשלים את ההליך, אם כך אתם יכולים לדמיים לעצמכם כמה זמן היה לוקח לרטיבות להתייבש ללא המכשיר, אם היא בכלל הייתה מתייבשת.

 

מכשירי ייבוש

אפשר להקביל חלק ממכשירי הייבוש למעין שואבי אבק ענקיים, רק שהפעם הם שואבים מים. מתוך הנחה שהקיר ספוג במים והם לא יתייבשו כל כך מהר, יש עדיפות לשאוב את המים מהקיר לתוך המכשיר. דרך נוספת היא באמצעות אלקטרודות, או חלקים אחרים, אשר כולם תפקידם לחדור לעומק הרצפה, מבלי צורך לפרק את כולה, ולחמם את האזור.

חימום האזור מייבש על ידי אידוי את המים, בין אם מדובר במים אשר הגיעו מנזילה, מרטיבות סמויה או מים כלואים מתחת לרצפה.

 

איתור נזילה הוא הליך אשר מתחיל מרגע זיהוי סימן זיהוי או חשד לנזילה. במהלך הליך האיתור בעל המקצוע חייב לאתר את המקור שגרם לנזילה ולתקן אותו. רק כאשר יש ודאות כי הנזילה נפסקה מים לא יזרמו יותר בחופשיות בבית, אפשר לפנות לייבוש הנזילה. במקרים בהם הנזילה מתפתחת לרטיבות יש לייבש גם את הרטיבות, כמובן רק לאחר שהמקור לרטיבות הופסק.

על מנת לבצע את הליכי הייבוש יש מכשירים מיוחדים אשר בעלי מקצוע יבחרו להשתמש בהם. לא מספיק פשוט להמתין לייבוש המים בגלל העוצמה בה נספגו והוטמעו בקיר, בתקרה או באופן כללי בבית שלכם.

דילוג לתוכן