איתור נזילות איתור ברור

חשיבות גילוי מוקדם של איתור נזילות

נזילות סמויות, נזילות גלויות ואפילו רטיבות. האם אפשר להזניח קצת כאשר יש חשד כי קיימות? מה ההבדל בין טיפול בנזילה חדשה לטיפול בנזילה ותיקה?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

על הדחיינות

נזילות, כנראה כמו כל נזק בבית שלכם, לא מסתפקות רק בנזק הראשוני. ככל שמחכים יותר ויותר זמן הן גורמות לנזק חמור יותר אשר לעיתים יכול גם להיות בלתי הפיך. מהרגע שזיהינו איזה שהוא נזק או פער בבית שלנו, לעיתים אנחנו כולנו נוטים לדחות את הטיפול, לדחות את הזמנת בעל המקצוע ולהתעלם מהמצב.

לשים מעין פלסטר על הנזק ולעצום עיניים. החיים אכן עמוסים אך כאשר הבית מאותת לנו שיש נזק, כדאי להקשיב לו ולא לדחות את הטיפול.

 

הצנרת המוסתרת

בתוך הקיר, מתחת לרצפה או בתקרה, עוברת לה הצנרת. המון צינורות בנויים בקונסטרוקציה מופתית אשר אמורה לסייע לכולנו לחיות בבית מצד אחד מבלי לדעת שהצנרת בכלל קיימת ומצד שני, לקבל את המים שאנחנו צריכים, מתי שאנחנו צריכים ואיפה שאנחנו צריכים.

בגלל שהצנרת מוחבאת מאחורי או בעצם בתוך המבנה, לא ניתן לגשת אליה ישירות או לראות אותה ישירות ועל כן, היא מקשה עלינו לזהות כשיש בה נזק, כשהיא צריכה טיפול או כשיש בה נזילה.

 

נזילות מים

נזק בצנרת, בין אם הוא גלוי או סמוי לעין שלנו, בדרך כלל לא יישאר רק בנזק לצנרת. כאשר ישנו חור באחת הצינורות, שבר או התכלות של החומר, מים מצליחים לצאת מהצינורות ולזרום בתוך הקיר, בתקרה או אפילו מתחת לרצפה.

נזילת מים אשר נוצרת בעקבות נזק בצנרת אמנם מאותת לנו על קיומו של נזק שכנראה לא היינו יודעים עליו בלעדיה, אך היא גם רק הסימן הראשון, מכאן הדברים עוד עלולים להתדרדר. מהרגע שזיהיתם נזילת מים בבית שלכם, או בכל מבנה בו אתם נוכחים, חשוב מיד לקרוא לבעל מקצוע, לפני שהמצב יחמיר.

 

רטיבות

אחד מהגלגולים הנפוצים של נזילת מים היא רטיבות. כאשר זוהתה נזילת מים במבנה מסוים מתחיל שלב של איתור מקור הנזילה ועצירתו. באם הנזילה עוד חדשה וטופלה מיד, כל שיהיה לבעל המקצוע לעשות הוא לאתר את מקור הנזילה ולתקן אותו.

כאשר הנזילה התפתחה או גרמה לרטיבות ההליך על מנת לעצור ולתקן את הנזק הרבה יותר מסובך. כעת תצטרכו גם לשלם אך גם להמתין עבור יותר חלקים בהליך. ייבוש רטיבות, מציאת מקור הרטיבות, שימוש במכשירים מיוחדים, בפועל תגלו כי ההמתנה שלכם החריפה את הנזק, את הנזילה וגם את הרטיבות וההליך יהיה מורכב הרבה יותר.

 

עובש

התפתחות של רטיבות או עובש על הקיר שלכם, כתוצאה מהזנחה של נזילה ושל הימצאות רטיבות היא בהחלט תוצאה ישירה של גילוי מאוחר מדי של נזילה. עובש הוא התפתחות מאוד מתקדמת של רטיבות והוא סימן זיהוי ברור לכך שהיא צריך לטפל בנזילה או בעצם ברטיבות עוד הרבה לפני. עובש גם יכול לגרום לאוויר סביבו להיות מעט מזוהם וממש לפגוע בריאותית בדיירי הבית אשר חיים סמוך אליו.

 

נזילה כתוצאה מפערי איטום

חוץ מנזקים בצנרת נזילה בהחלט יכולה להיגרם גם כתוצאה מאיטום לא טוב של הבית. כל החלקים הפונים החוצה בבית שלכם, כדוגמת התקרה שהכי סמוכה לגג, קירות אשר הם קירות חיצוניים וכו', חשופים לגשם. כאשר יש מערכת גשמים מסיבית, או אפילו גשם קל, במידה והבית שלכם לא אטום כראוי גשם בהחלט יכול להיכנס לתוך הבית.

בשונה מנזילה בצנרת אשר נגרמת כתוצאה מנזק בצנרת הסמויה, בדיקת איטום היא משהו שבהחלט אפשר לבצע מראש כווידוא מוכנות הבית לחורף. כאן גילוי מוקדם של חדירת מים, נזילה או אפילו פער באיטום שעוד לא נתן למים לחדור, יכולים למנוע את הנזילה הבאה.

 

נזילות מים נגרמות כתוצאה מנזק אחר בבית, לעיתים לא ניתן לדעת שהנזק בכלל קים עד שהנזילה מופיעה ומסמנת לנו שהוא שם. גילוי מוקדם של נזילת מים יכול למנוע ממנה מלהתדרדר יותר ממה שהיא כבר. התפתחות תופעות של עובש, רטיבות או פשוט הירטבות רהיטים או חפצים בבית הם כבר מקרים חמורים בהרבה של נזילה אשר יכולים להימנע אם הנזילה הייתה מתגלה בזמן.

דילוג לתוכן