איתור נזילות איתור ברור

ממה מורכב מחיר איתור נזילת מים?

זיהיתם רטיבות, עובש או סתימה מוזרה במקלחת שלכם, נאלצים להזמין בעל מקצוע ומן הסתם גם לשלם לו, ממה מורכב המחיר כאשר מדובר בשירות איתור נזילות מים?

 

כאשר זיהיתם סימן זיהוי או קיום ממשי של נזילה בבית שלכם עליכם לקרוא מיד לבעל מקצוע אשר יאתר עבורכם את הנזילה ויתקן אותה. כמובן שמדובר בנזק אשר כל רגע שתמתינו עם תיקונו רק יחמיר את המצב, כלומר ישנה חשיבות גבוהה לגילוי מוקדם ועצירה של נזילה. בגלל שזהו מצב שאי אפשר לוותר בו על שירות בעל מקצוע, תיאלצו מן הסתם גם לשלם על השירות. המחיר עשוי להיות גבוה, אז ממה הוא מורכב?

 

מחיר איתור נזילת מים הוא המחיר ההתחלתי ובדרך כלל ההליך כולו לא יסתכם רק בכך. הזמנת בעל מקצוע על מנת לסייע לכם בטיפול בנזילה יכלול כמה שלבים. ההחלטה איזה שלב לבצע ומתי נתונה לבעל המקצוע וגוררת איתה גם תשלום, בדרך כלל עבור כל שלב, עד שלבסוף יורכב המחיר הסופי. גם אם תצטרכו רק איתור נזילות המחיר ישתנה מנזילה לנזילה וגם ממבנה למבנה.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

הליך טיפול בנזילות

החלק הראשון באיתור נזילות מים הוא החשד שקיימת נזילה בגלל סימן זיהוי אשר מצביע על כך. מרגע זה מתחיל תהליך טיפול בנזילה, אשר כאמור כל שלב מגדיל את המחיר הסופי.

שלבי טיפול בנזילה

  1. זיהוי או גילוי נזילה (בעקבות סימני זיהוי או נזילה גלויה לגמרי).
  2. איתור הנזילה – איתור מקור הנזילה, מציאה היכן מתחילה.
  3. תיקון המקור לנזילה, על מנת להפסיק אותה.
  4. טיפול בכל תופעות הלוואי כגון רטיבות או סתימה.
  5. ייבוש כל המים, הן ברטיבות והן בנזילה.
  6. וידוא תקינות המערכת וסגירת ההליך.

 

איתור נזילה בעזרת מכשירים

כל נזילה שונה מהאחרת גם במקום בו נוצרה, גם בסיבה בה נוצרה וגם בקלות האיתור שלה. במקרים רבים בעל המקצוע לא יוכל לאתר את הנזילה רק על ידי ראייה אלא יצטרך להשתמש במכשירים נוספים. כאשר בעל מקצוע יאתר נזילה בעזרת מכשיר המחיר של האיתור יורכב מהאיתור הראשוני, כלומר מחיר בסיס ותוספת על כל מכשיר שהפעיל והשתמש בו בעל המקצוע.

מן הסתם, באם יופעל מכשיר מסובך המחיר הסופי גם יהיה יותר יקר. לא ניתן לדעת מראש כמה יהיה המחיר הסופי, זאת תלוי במידת ההצלחה של המחיר שנבחר ובמורכבות ההליך.

 

איתור נזילה במבנים שונים

בגלל העובדה שנזילה יכולה להיווצר בכל סוג מבנה, בכל סוג המחיר ההתחלתי עשוי להיות שונה. כאשר תזהו חשבון מים גבוה במיוחד בדירה לעומת בבית ספר, היקף העבודה שונה בהחלט ועל כן גם המחיר. חלק מהרכב מחיר איתור נזילת מים תלוי בסוג המבנה בו העבודה מתבצעת, בהתאם לגודל שלו.

דוגמאות למבנים

  1. נזילה בבית פרטי צמוד קרקע
  2. נזילה בדירה כחלק מבניין משותף
  3. נזילה בבריכה ציבורית או בריכה פרטית
  4. נזילה במפעל אשר צורך מים לייצור או רק לשירותים במבנה

 

איתור נזילה מסיבות שונות

נזילה יכולה להיווצר כתוצאה מהרבה סיבות. כל סיבה מצריכה שימוש בשיטה אחרת וגם בתיקון או שיפוץ שונה. נזילה אשר נגרמת כתוצאה מנזק בצנרת תצריך בדיקה מעמיקה של הצנרת, אם הצנרת תת קרקעית הגישה אליה הרבה יותר מורכבת ועל כן המחיר יהיה יותר גבוה.

כאשר הנזילה חשודה כי נגרמה כתוצאה דווקא מסתימת ביוב או בכלל נזק בתשתית הביוב, גם כאן הטיפול והאיתור שונה ועל כן גם המחיר. נזילה יכולה להיווצר גם בעקבות חדירה של גשם ממערכת ההשקיה הביתית או הגשם, גם כאן יש לבצע הליך מיוחד (סביב איטום הבית) ועל כן המחיר ישתנה ויתווסף על האיתור הראשוני.

 

מחיר איתור נזילות מים מורכב מכל ההליכים שבעל המקצוע היה צריך לבצע על מנת למצוא את הנזילה. המחיר הראשוני הוא כתלות בגודל וסוג המבנה וגם בכמה ידע יש על הנזילה מראש. מהרגע שמתבהרת הסיבה ומיקומה הכללי של הנזילה, בעל המקצוע יצטרך להפעיל מכשירים מיוחדים.

השימוש בהם מעלה את המחיר לפי מורכבות השימוש בהם וגם זמן השימוש. זכרו כי לעיתים יהיה שימוש אפילו ביותר ממכשיר אחד, וזה יתבטא גם במחיר.

דילוג לתוכן