איתור נזילות איתור ברור

האם איתור נזילות מים מתבצע על ידי אינסטלטור או אדם מיוחד?

פתיחת סתימות היא כבר מזמן לא הדבר היחיד שאינסטלטורים עושים. יש כל כך הרבה הסמכות והתמחויות, אך האם אחת מהן היא איתור נזילות? המשיכו לקרוא

כאשר עוסקים בנזילות וצנרות אי אפשר שלא לחשוב מיד על אינסטלטור. מתכופף מתחת לכיור עם מפתח צינורות או פומפה, פותח סתימות ומחזק צינורות. כמובן שלא כל זה עיסוקו של האינסטלטור. בדומה לכל בעל מקצוע או תחום בו אנשים מתמקצעים, כל אחד מוסמך על דברים ספציפיים, מכיר שיטות מסוימות ועל כן גם יודע לתת מענה לדברים מסוימים לעומת צרכים אחרים.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

איתור נזילות מים

אחד התחומים אשר יצריכו זימון בעל מקצוע הוא תחום נזילות המים. התחום הזה כל כך גדול ורחב אשר כנראה שבעל מקצוע אחד לא יוכל לתת מענה לכל הבעיות שמתעוררות בצנרת ותשתיות הביוב. כאשר מדברים על איתור נזילות מים חשוב לדייק היכן מתבצע האיתור ואיזה הגבלות קיימות.

דוגמאות לסוגי מבנים באיתור נזילות

  1. איתור נזילות במסעדות.
  2. איתור נזילות במוסדות כגון תיאטראות ובתי ספר.
  3. דירות בבניינים משותפים וגם בחללים המשותפים בבניין כדוגמת הלובי או הגינה.
  4. בתים משותפים.
  5. חצר בית פרטי, כתלות באופי החצר באם יש בה דשא, דק או אפילו בריכה.
  6. בריכות ציבוריות ובריכות פרטיות.

 

מכשירים לביצוע איתור נזילות מים

נוסף על כך שאיתור נזילות מים מתבצע בכל מיני מבנים, ההליך יכול להתבצע גם על ידי הרבה מכשירים. כלומר, כל אינסטלטור עשוי לדעת להשתמש רק במכשיר או בשיטה מסוימת ועל כן לא כל אינסטלטור יהיה גם מאתר נזילות אשר יתאם לכם בהליך הספציפי שלכם.

דוגמאות למכשירי איתור נזילות

  1. הזרמת מים בלחץ גבוה על מנת להגביר או להדגיש את מקור הנזילה
  2. הקשבה למערכת התת קרקעית באמצעות מכשיר המכיל המון מיקרופונים זעירים
  3. מדידת לחץ מים במערכת מסוימת על מנת להבין אם מים יוצאים מהמערכת ועל כן הלחץ ירד
  4. חיפוש סימני זיהוי כדוגמת רטיבות, שימוש במכשירים אשר מאתרים ריכוז רטיבות או לחות
  5. מצלמה טרמית המספקת תמונה על פנים קיר או תקרה

 

הסמכות בתוך הליך איתור נזילה

מהרגע שבעל המקצוע ביצע את איתור הנזילה, מתוך הנחה שהוא אינסטלטור אשר מנוסה ספציפית בנזק או בנזילה אשר התעוררה אצלכם התהליך רק מתחיל. כחלק מאיתור הנזילה בעל המקצוע מזהה אתה מקור לנזילה ועל כן יש לתקן אותו.

הסיבה לנזילה יכולה להיות כתוצאה מהתיישנות צנרת, חור בצינור או אפילו חדירה של מי גשמים את גג הבית. בגלל שיש הרבה סיבות לנזילות בעל מקצוע אשר איתר לכם את הנזילה לא בהכרח גם יהיה מוסמך לתקן אותה.

נוסף על תיקון הנזילה, לעיתים הנזילה גם גורמת לתופעות לוואי כדוגמת רטיבות ועובש. במקרים אלו תצטרכו מבעל המקצוע שלכם שירות גם בזיהוי הרטיבות וייבושה.

כבר בטח הבנתם שכל אינסטלטור לא מבין בכל הסוגים והנזקים שנוצרים ועל כן לא בטוח שגם טיפול ברטיבות רלוונטי לבעל המקצוע שכבר הזמנתם.

 

הזמנת בעל מקצוע

אם כך, מה עליכם לעשות כאשר אתם חושדים בנזילה? התשובה די פשוטה, חשוב להזמין בעל מקצוע אשר באמת יהיה רלוונטי למקרה שלכם. יצירת קשר עם אינסטלטור, אפילו אחד שאתם סומכים עליו ופתח לכם סתימה מאוד מסובכת בשנה שעברה, לא בהכרח יהיה הצעד נכון.

חשוב לוודא שאתם מזמינים אחד אשר מוסמך לבצע הליך של איתור נזילות וכדאי אפילו לדייק באיזה מבנה מדובר, איזה חלק במבנה ובאופן כללי, החשדות שעולים לכם סביב הנזילה. חפשו אדם אשר מתאים לרוב התהליך שלכם על מנת לא להיתקל בכפילויות של בעלי מקצוע ואחד ממשיך עבודה של השני.

 

כל מאתר נזילות הוא אינסטלטור אך לא כל אינסטלטור הוא מאתר נזילות. חשוב לעמוד על הדקות בין שני סוגי בעלי המקצוע על מנת לקבל שירות יעיל ורלוונטי לכם. איתור נזילות הוא בהחלט הסמכה ספציפית ובייחוד כל שלב בהליך או הסמכה על מגוון של מכשירים מתוך האפשרויות העומדות לפי בעלי מקצוע המאתרים נזילות. בדקו היטב לפני ההזמנה.

דילוג לתוכן