איתור נזילות איתור ברור

איתור נזילות מים – עשה זאת בעצמך

זיהיתם נזילת מים במקלחת שלכם, אז מה עושים מכאן? נזילות מים, אפשר גם בעצמכם.

אחזקת בית, ניקיון, תיקונים ותשלומי חשבונות הם נחלתם של כולנו, בימים אלה כבר אפילו מגיל צעיר. מהרגע שאנחנו עוברים לגור בבית משלנו, או אפילו שוכרים דירה עם שותפים, מוטלת עלינו האחריות לטפל בבית, לתקן כשצריך מה שצריך אך גם, לשים לב כשהמבנה מאותת לנו שיש נזק שחשוב לטפל בו בתכיפות.

כאשר מזהים סימן שכזה חשוב מיד לפעול לתיקון הנזק, גם מתוך הנחה שכל רגע שמחכים ההיקף גדל או מחמיר וגם כי אף אחד לא רוצה לחיות בדירה עם מנורה שלא עובדת, נזילת מים במקלחת או בור מוזר בחצר.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

נזילות מים במבנים

אחד מהנזקים שלעיתים מאוד קל לזהות ולתקן ולעיתים דווקא מאוד מורכב הוא נזילות המים. תופעה זו יכולה להיווצר בכל סוגי המבנים, בעיקרון היא תוצאה ישירה של נזק בצנרת אך נזילה יכולה להיווצר גם אחרי גשם כבד בעקבות בעיות איטום או ניקוז במבנה. בגלל שנזילה יכולה להיווצר ממש בכל מבנה היא אכן אחד הנזקים הכי נפוצים ועל כן חשוב שתדעו כיצד לזהות ואפילו לטפל בה.

דוגמאות למבנים שיכולות להיווצר בהם נזילות

  1. בתים פרטיים – בתי קרקע ובתים משותפים.
  2. בניינים משותפים – כל הדירות בבניין והאזורים המשותפים.
  3. חצר או גינה – חצר של בית פרטי, של בניין ואפילו גינה ציבורית.
  4. מסעדה, בית קפה או כל מבנה אשר כולל מטבח גדול.
  5. מוסדות גדולים כדוגמת בתי ספר ואפילו בתי חולים.
  6. כל מבנה אשר חשוף לגשם ובייחוד כאשר יש בו גם צנרת.

 

איתור נזילות מים

על מנת לבצע איתור נזילות מים כדאי קודם כל להכיר את סימני הזיהוי שנזילות מאותתות לנו כאשר נוצרות. ישנן נזילות סמויות אשר כנראה לא תוכלו לאתר בעצמכם, במקרים כאלה כדאי לקרוא לבעל מקצוע אשר יבצע את העבודה במקצועיות לאור ניסיונו והכלים העומדים לרשותו.

כאשר הנזילה גלויה, או שיש לה סימני זיהוי גלויים, אתם בהחלט יכולים לאתר אותה בעצמכם, או לפחות לאתר קצה חוט לנזילה טרם הזמנת איש מקצוע לבית.

 

רטיבות

כחלק ממאגר סימני הזיהוי לקיומן של נזילות סמויות ואפילו גם גלויות נמצאת הרטיבות. מדובר בתופעה אשר נגרמת מנזילות אך גם מטפטף גשם על תקרת הבית או לחות גבוהה באוויר. בכל מקרה, אם זיהיתם רטיבות אתם בהחלט יכולים לחשוד בקיומה של נזילה והרטיבות יכולה לסייע לכם לאתר את הנזילה לפי מיקומה והיכן התפתחה.

כאשר רטיבות נמצאת על קיר או על תקרה ניתן לראות זאת כאילו חלק בקיר קצת התקהה בגלל ספיגת המים. זאת יכול לתת חיווי על קיום נזילה בתוך הקיר או בתקרה אשר גרמה למים להיספג ולא להתייבש.

 

עובש

עוד סימן זיהוי, כנראה ידידותי פחות מהרטיבות הוא עובש. עובש הוא תופעה ישירה לרטיבות. כאשר קיר או תקרה רטובים למשך זמן, בתנאים מסוימים, עובש בהחלט יכול להיווצר. הוא נראה כמעין כתמים שחורים על הקיר או התקרה, או בכל מקום שהתפתחה רטיבות שמחמירה מעת לעת.

כאשר אתם מזהים עובש אין מה להתמהמה, מדובר בהחמרה של רטיבות ועל כן, שוב, יש סיכוי גדול שהעובש מצביע לכם על קיומה של נזילה מאחורי הקיר בו נוצר, בתקרה או בכל אובייקט אחר.

 

איתור נזילות בעזרת בעל מקצוע

כל ההליכים שתוארו עד עתה בהחלט יכולים לעשות אך ורק בעצמכם. אך בעולם המים הביתי, עולם הצנרת, נזילות בהחלט יכולות להיות יותר גדולות וחמורות ממה שנראה לעין לא מקצועית.

גם אם אתם סבורים שמצאתם לגמרי נזילה בבית שלכם, כדאי תמיד לקרוא גם לבעל מקצוע על מנת שהוא ישלים את כל ההליך ויאשר במקרה שההליך שאתם עשיתם הספיק. צאו מנקודת הנחה שהצנרת מאוד מסובכת ועל כן זה בסדר אם לא תצליחו לגמרי בעצמכם.

 

איתור נזילות בעצמכם בהחלט אפשרי, בתנאים מסוימים. כאשר הנזילה מאותתת לכם בעזרת רטיבות או עובש או אפילו כשפשוט רואים מים זורמים להם באיזה שהוא חלק במבנה. הליך איתור נזילות רלוונטי לכל מבנה אך לא תמיד תוכלו להסתפק רק בעבודה ובידע שלכם, זה הזמן לקרוא לבעל מקצוע.

דילוג לתוכן