איתור נזילות איתור ברור

האם ניתן לבצע איטום לצנרת ביוב

דליפות של מים מהצנרת עלולות להוות בעיה חמורה מאוד, במיוחד כאשר מדובר בדליפה בסדר גודל רב. אותן דליפות בצנרת המים, עלולות לגרום לרטיבות, עובש, ריקבון וכו', כתוצאה מהצטברות נוזלים במקום אחד, ללא אפשרות להתייבש באופן מיטבי.

יתרה מזאת, כאשר מדובר על דליפות ונזילות שנגרמות בצנרת ביוב, מלבד העובש והרטיבות העלולות להיגרם, נוזל הביוב הדולף מהצנרת עלול לגרום לזיהום הקרקע וכן להפרשות ריח רע לחלל הנמצא מעל צנרת הביוב, בין אם מדובר ברחוב ובין אם מדובר בחדר כלשהו בבית או במשרד.

אם כן, הפתרון היעיל והטוב ביותר לבעית הדליפות בצנרת ביוב, הוא לאטום את מקום הדליפה. אך האם ניתן בכלל לבצע איטום לצנרת ביוב?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מהי דליפה בצנרת ביוב?

דליפה בצנרת ביוב, כשמה כן היא, מקרה בו יש נזילה ובריחה של ביוב מצינורות הביוב השונים החוצה. ברוב המקרים, דליפות בצנרת הביוב גורמות לעובש, ריקבון וריח חריף מאוד באזור בו הן מתרחשות. אי לכך, כאשר דליפת בצנרת הביוב מתרחשת, חשיבותו של תהליך האיטום של מקום הדליפה בצנרת רק הולך וגדל מרגע לרגע.

כמו כן, דליפה בצנרת ביוב יכולה להתרחש בסדרי גודל שונים, אשר משתנים בהתאם לסוג הבעיה שגרמה לדליפה בצנרת.

 

מהם הגורמים לדליפה בצנרת?

כאמור, ישנם גורמים רבים אשר עלולים לגרום לדליפה בצנרת ביוב, כאשר חלק מהגורמים נפוצים יותר וחלקם פחות. כמו כן, הגורמים השונים נבדלים זה מזה באופן בו הם גורמים לדליפה בצנרת, במיקום בו הדליפה מתרחשת לאורך הצנרת, בסדר גודל הדליפה שהם גורמים לה ועוד. אם כן, אלו חלק מהגורמים העיקריים המביאים לדליפה בצנרת הביוב:

  1. צמחים ושורשים – לעיתים חודרים צמחים ושורשים שונים אל תוך הצנרת דרך דפנות הצינורות המרכיבים את צנרת הביוב. כתוצאה מחדירת הצמחים לצנרת, נוצרים סדקים בצנרת, אשר מאפשרים דליפה ונזילה של ביוב מהצנרת החוצה.
  2. שחיקה – לאחר שימוש ארוך טווח, נשחקת צנרת הביוב לאט לאט. שחיקה זו גורמת להיחלשותם של חלקים שונים המחברים את צינורות הביוב השונים אשר מרכיבים את צנרת הביוב. היחלשות זו גורמת לחורים ופתחים קטנים אשר גורמים לנזילה של הביוב מהצנרת. כמו כן, היחלשות הצנרת עלולה לגרום גם כן לסדקים שונים לאורך הצנרת, בעיקר במקומות בהם הצנרת לא עבה במיוחד, כגון צנרות הפלסטיק השונות הנמצאות בבתים, ועוד.
  3. סתימות – סתימות בצנרת קורות לעיתים כתוצאה מהצטברות של לכלוך וגורמים שונים אשר חודרים לצנרת הביוב בדרכים שונות, ונתקעים במקום מסוים עד להצטברות כזו שמונעת את זרימת הביוב התקינה. סתימות אלו, יוצרות לחץ רב במקום אחד, ומלבד הפיצוץ בצנרת הביוב שעלול להתקיים, המים מחפשים דרכים להמשיך לזרום, ולעיתים מוצאים את דרכם דרך פתחים זעירים, ודולפים החוצה.

 

כמובן שישנם גורמים נוספים להיווצרות דליפות בצנרת ביוב, והגורמים לעיל מהווים רק חלק מכלל הגורמים השכיחים ביותר.

 

האם ניתן לבצע איטום לדליפה בצנרת ביוב?

בדומה לכל שאר הדליפות שיש, בין אם בגג ובין אם בצנרת המים, גם בעבור צנרת ביוב ניתן לבצע איטום. אף על פי כן, בניגוד לכל שאר האיטומים, איטום לצנרת ביוב קשה יותר לביצוע מכמה גורמים, ביניהם עניין החומר הזורם בצנרת, חומר מזוהם.

הביוב מהווה סכנה רבה בשל החומרים והפסולת הרבים והמזוהמים העוברים בתוכו. אי לכך, תהליך איטום לצנרת ביוב מורכב מעט יותר מכל שאר תהליכי האיטום האחרים.

 

כיצד מתבצע תהליך איטום לצנרת ביוב?

כאמור, תהליך איטום לצנרת ביוב הינו תהליך מורכב מעט יותר לביצוע ביחס לכל שאר תהליכי האיטום השונים, בשל העובדה כי החומר בו צריכים אנשי המקצוע להתעסק, מסוכן ומהווה סכנה בריאותית. עם זאת, השלבים של תהליך האיטום לצנרת ביוב, דומים לשלבים בתהליכי האיטום האחרים.

 

שלב זיהוי הבעיה ומיקום הדליפה

השלב הראשון של תהליך האיטום הוא שלב הזיהוי של הדליפה. כחלק משלב זה, אוספים בעלי המקצוע מידע אודות הדליפה הנתונה והצורך בתהליך איטום. בין המידע השונה שנאסף, ניתן למצוא את מיקום הדליפה המדויק, סדר גודל הדליפה וההשלכות שנגרמו בעקבותיה, חומרי האיטום הדרושים לביצוע האיטום, דרכי האיטום האפשריות ועוד.

שלב זה, בדומה לכל שאר השלבים בתהליך, נעשה בעזרת חומרי מיגון שונים כגון מסיכות, על מנת לשמור על בריאותם של אנשי המקצוע.

 

שלב האיטום

השלב השני והמרכזי ביותר, הוא שלב האיטום. שלב זה כמובן, כולל את איטום המקום בו נוצרה הדליפה בהתאם למידע שנאסף בשלב הקודם. את האיטום מבצעים בעזרת חומרי איטום מיוחדים, אשר מיועדים לאיטום צנרת ביוב, בכדי למנוע בעיות באיטום לאחר המגע עם הביוב.

כמו כן, שלב זה נעשה גם הוא הצורה בטיחותית, כאשר בעת האיטום, מונעים את כל הדרכים האפשריות של הגעת הביוב לאזור העבודה.

 

שלב הבדיקה

השלב האחרון בתהליך האיטום הוא שלב הבדיקה. בשלב זה מוודאים אנשי המקצוע כי הבעיה טופלה, וכי אין עוד דליפות במקום הנאטם. כמו כן, שלב זה נועד על מנת לוודא שתהליך האיטום לא הסב נזק אחר כלשהו, וכי הכל עובד באופן תקין.

דילוג לתוכן