איתור נזילות איתור ברור

האם מקום האיטום משפיע על חומרי האיטום?

דליפות של מים יכולות להתקיים במקומות רבים ומסיבות רבות. בין המקומות השונים ניתן למצוא מרזבים, צנרות, גגות, ועד. כמו כן, בין הסיבות השונות ניתן למצוא איטום לקוי, סדקים, שברים, ניתוקים בין חלקים מסוימים לאורך המקום איתו המים באים במגע, וכו'.

אם כן, בשל המקומות הרבים בהם יש צורך בתהליך איטום, וכן בשל הסיבות הרבות להתעוררות הצורך בתהליך איטום כלשהו, חומרי האיטום יכולים להשתנות מפעם לפעם. אך ראשית כל, תרם ההבנה האם מקום האיטום משפיע על חומרי האיטום יש להבין מהו תהליך איטום, מהם הגורמים להתעוררות הצורך לתהליך איטום ועוד.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מהו תהליך איטום?

כפי שניתן להבין משמו, תהליך איטום הינו תהליך בו מתבצעת אטימה במקומות שונים בהם מתעוררת בעיה כלשהי כגון סדקים וחורים, הגורמים לדליפת מים או כל נוזל אחר. כאמור, תהליך זה מתבצע על מנת למנוע או להפסיק דליפה של אותם נוזלים הבאים במגע עם המקום בו יש צורך באיטום.

כמו כן, תהליך האיטום משתנה מפעם לפעם בהתאם לגורמים שונים, כגון סוג הבעיה הגורמת לדליפה, סדר גודל הדליפה וכיו"ב, אך בכל מקרה שהוא, תהליך זה מורכב משלושה מקרים עיקריים – שלב זיהוי הבעיה, שלב הניקיון ושלב האיטום עצמו.

 

זיהוי הבעיה והגורמים לבעיה

השלב הראשון בתהליך האיטום הוא שלב זיהוי הבעיה עצמה והגורמים לבעיה, אשר מצריכה את תהליך האיטום. כחלק משלב זה, מבצע איש המקצוע אשר מיועד לביצוע האיטום, זיהוי מקיף אודות הבעיה והגורמים לה. כמו כן, מלבד העובדה ששלב זה מהווה בסיס לכל תהליך האיטום, במקרים מסויימים יתכן כי בעל המקצוע יבצע טיפול בבעיה אשר גורמת להתעוררות הצורך באיטום, שהיא במקרים רבים דליפה.

 

ניקוי שטח האיטום

לאחר הזיהוי והטיפול בבעיה עצמה המצריכה איטום, מגיע שלב ניקוי השטח שעליו יתבצע האיטום עצמו. שלב זה משתנה מפעם לפעם בהתאם למיקום בו מתבצע האיטום, זאת מאחר שבכל מקום מתעוררים נזקים אחרים כתוצאה מהבעיה המדוברת (הדליפה). לדוגמא, במקרים בהם נדרש איטום בקיר יש צורך בניקוי הצבע המתקלף, בניקוי העובש שנוצר ועוד.

 

 שלב האיטום

השלב האחרון והעיקרי ביותר, הוא שלב האיטום עצמו. כחלק משלב זה, מבצעים אנשי המקצוע את האיטום במקום הדרוש, בין אם מדובר במרזב, בין אם מדובר בגג של מבנה ובין אם מדובר בצנרת כלשהי. אם כן, לאחר שמקום האיטום מוכן לגמרי, מתבצע האיטום בעזרת חומרי איטום וכלי עבודה שונים, אשר מאפשרים את האיטום היעיל, המקצועי והמהימן ביותר.

 

מהם הגורמים האפשריים להתעוררות הצורך בתהליך איטום?

הצורך בתהליך איטום כאמור, מתעורר מסיבות שונות, אשר רובן המוחלט גורם לדליפה כזו או אחרת. בנוסף לכך, בשל העובדה שקיימות סיבות רבות קיימים מקומות רבים בהם ייתכנו הצורך באיטום.

  1. דליפת מים ממרזב – אחד הגורמים לצורך בתהליך איטום הוא דליפת מים מהמרזב. לעיתים, כתוצאה משחיקה, סדקים, חורים או כל גורם אחר, נוצרות דליפות של מים במרזבים. מלבד תפקוד לקוי, דליפות אלו עלולות לגרום לרטיבות בקירות ולכן איטום הדליפה חיוני ומומלץ.
  2. דליפת מים מצנרת – בדומה למרזב, גם כשמדובר בצנרת יכולות להתקיים דליפות מסיבות שונות לרבות סדקים. בנוסף, דליפה בצנרת עלולה להוות סכנה במקרים מסוימים, במיוחד כאשר מדובר בצנרת המכילה נוזלים שאינם מים כגון ביוב.
  3. איטום לקוי בגג או בקירות – במקרים מסוימים, האיטום אשר נעשה בגג או בקירות נחלש או שמופיעים בו חורים. בעיות אלו יכולות להיווצר כתוצאה משחיקה, ובאותה מידה כתוצאה מביצוע כושל של השמת האיטום.

 

כמובן שיכולים להיות גורמים נוספים לצורך בתהליך איטום כגון עיבוי במקומות לא רצויים, אך אלו הם העיקריים שבין כלל הגורמים.

 

האם מקום האיטום משפיע על חומרי האיטום?

אם כן, התשובה לשאלה הראשית – האם מקום האיטום משפיע על חומרי האיטום, אינה חד משמעית. זאת מאחר שברוב המקרים למיקום אין כל השפעה על חומרי האיטום מלבד מקרים מסוימים. אם כך, ניתן לחלק את מקומות האיטום השונים לשני סוגים שונים אשר משפיעים על הבחירה בסוג חומרי האיטום:

  1. מקומות בהם הצורך לאיטום כרוך בדליפת חומרים מסוכנים כגון ביוב.
  2. מקומות בהם הצורך לאיטום כולל אך ורק מים.

חלוקה זו נובעת מהעובדה כי ישנם חומרים אשר יש ביכולתם לעמוד אך ורק בפני מים, וכי בעת מגע עם חומרים אחרים הם עלולים להיהרס. לדוגמא, ישנם חומרי איטום אשר במידה והם יבואו במגע עם חומרי פסולת כאלו ואחרים אשר עוברים בצנרת הביוב, הם עלולים להיהרס ולהוריד את מטרת האיטום לטמיון.

אי לכך, כאשר אתם זקוקים לאיטום כלשהו, וודאו מראש כי חומרי האיטום בהם שימוש, הינם בעלי יכולת עמידות בפני החומרים השונים אשר מצויים במקום בו נדרש האיטום.

דילוג לתוכן