איתור נזילות איתור ברור

תקלות נפוצות באיטום

נזילות ודליפות מצנרת, ממרזב או מכל דבר אחר אשר מוביל מים, עלולות להתרחש בכל רגע בין אם מדובר בנזילות בסדר גודל רב, ובין אם מדובר בנזילות קטנות. כמו כן, בכל מקרה שהוא, נזילות אלו עלולות לגרום להצטברות מים, ריקבון, עובש ועוד.

אי לכך ובהתאם לזאת, נוצר ונועד שירות האיטום של אותן נזילות ודליפות. שירות זה סותם את מקום הדליפה, ובכך מונע הן את דליפת המים ובזבוזן והן את הנזקים העלולים להיגרם בעקבות הנזילות. אם כך, נשאלת השאלה מה קורה במקרים בהם האיטום אינו מצליח או מתקלקל לאחר זמן? התשובה לכך תמונה בבעיה, ומשתנה בהתאם לפי סוג הבעיה.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מהו תהליך האיטום?

תהליך איטום, כמובן משמו, הינו תהליך אשר מטרתו העיקרית היא להפסיק נזילות ודליפות קיימות, בעיקר בצנרת, ולמנוע את המשכיות התקיימותן. כמו כן, תהליך זה מונע כלאחר יד, בעיות אחרות העלולות להתרחש בסביבת מקום הדליפה כגון עובש, הצטברות מים, זיהום, ריקבון וכיו"ב. אם כן, תהליך האיטום מורכב משני שלבים עיקריים, שלב הזיהוי ושלב האיטום עצמו.

 

שלב הזיהוי

השלב הראשון בתהליך האיטום הוא שלב הזיהוי, האיתור וההכרה של מקום דליפת המים בצנרת. שלב זה כולל את הבדיקה המקיפה אודות הבעיה עצמה לרבות היכן נדרש לבצע את האיטום, עד כמה הנזילה חמורה, מהו הגורם לדליפה ועוד נתונים רבים אשר חשובים לשם ביצוע איטום מקצועי ואיכותי. אם כן, שלב זה מהווה את הבסיס לתהליך האיטום עצמו.

 

שלב האיטום

השלב השני והמהותי ביותר הוא שלב האיטום כמובן. שלב זה, כפי שניתן לתאר, כולל את איטום המקום בו נוצרת הדליפה. תהליך האיטום כאמור וכן הדרך בה מתבצע האיטום לרבות כלי העבודה, חומרי האיטום וכו', מתבססים על שלב הזיהוי וההכרה. אי לכך, ככל שתהליך הזיהוי יהיה איכותי יותר כך גם האיטום יתבצע בצורה איכותית וטובה יותר.

 

מהם הגורמים לנזילות ודליפות שבעקבותיהם יש צורך באיטום?

כאמור, נזילות ודליפות יכולות להתרחש בכל רגע נתון, ומסיבות רבות. כמו כן, הצורך באיטום משתנה במובנים שונים בהתאם לסוג הבעיה שגרמה לנזילה, ושבגינה יש צורך בשירותי האיטום. אם כן, בין הגורמים העיקריים המביאים לצורך בשירותי איטום ניתן למנות כמה גורמים עיקריים.

  1. סדקים ושברים בצנרת – אחד הגורמים העיקריים להיווצרותן של נזילות ודליפות מהצנרת הם סדקים ושברים בצנרת. סדקים אלו עלולים להיגרם מסיבות שונות כגון חדירה של צמחים ושורשים לצנרת, שחיקה, לחץ המופעל על הצנרת ועוד.
  2. היחלשות של חלקי חיבור בצנרת – אחד המוקדים העיקריים של דליפות ונזילות מים מהצנרת הוא במוקדי החיבור שלהם, כלומר במקומות בהם מסתיים צינור אחד ומתחיל צינור חדש לאורך הצנרת. דליפות ונזילות במקומות אלו נגרמות בדרך כלל כתוצאה מהיחלשות כזו או אחרת של החומרים או החלקים אשר מחברים בין קצוות הצינורות השונים, ועל כן מאפשרים למים שעוברים בצנרת, פתח לדלוף ולברוח מחוץ לצנרת.
  3. סתימות – כאשר נוצרת סתימה כלשהי לאורך הצנרת, כתוצאה מהצטברות של חומרים שונים, המים אשר מגיעים לסתימה בלחץ גבוהה, מפעילים לחץ גם במקום הסתימה עצמה. אי לכך, המים מנסים לצאת מכל מקום אפשרי, ולעיתים דולפים בחיבורים בין הצינורות השונות, ובכך נגרמת דליפה ונזילה של המים מהצנרת.

 

כאמור, כל הבעיות המופיעות לעיל ועוד, מעוררות את הצורך לשירותי איטום בצנרת, בכדי למנוע את נזילת המים, וכמו כן את הבעיות השונות העלולות להיגרם בעקבות כך לרבות עובש וריקבון.

 

תקלות נפוצות באיטום

כפי שיש גורמים רבים אשר מהווים צורך לשירותי איטום, כך גדלות כמות התקלות האפשריות באיטום. כמו כן, בדומה לכל דבר אחר, גם בתקלות האפשריות באיטום, קיימות תקלות נפוצות יותר ונפוצות פחות. אם כן, בין התקלות הנפוצות באיטום ניתן למצוא מספר תקלות.

  1. חורים בחומר האיטום – במקרים מסוימים, לאחר ביצוע האיטום במקום הדרוש, נוצרים חורים כתוצאה מבועות אוויר שנוצרו במהלך האיטום ועוד. בועות אוויר אלו מתפוצצות ולעיתים גורמים לחורים באיטום, אשר מנטרלים את המטרה של האיטום ששמו במקום.
  2. חומר איטום לא מתאים – ישנם חומרי איטום רבים, אשר חוסר ידע בדבר חומרי איטום אלו עלול להיות חסר משמעות, ולא יעיל. זאת מאחר שקיימים חומרי איטום אשר דומים מאוד לחומרי בידוד, אך בשונה מחומרי איטום, חומרי בידוד אינם בעלי יכולת לאטום ולמנוע נזילות ודליפות מים מהמקומות השונים.
  3. חומר איטום חלש – ישנם מקרים, בהם חומר האיטום אינו איכותי דיו, ועל כן אינו חזק. אי לכך, לאחר התייבשותו של חומר האיטום במקום הרצוי, חומר זה עלול להתפוגג ולהיחלש, ולעיתים אף להתנתק מהמקום שבו הושם. אי לכך, עבודת האיטום יורדת לטמיון וחסרת כל ערך.

 

כמובן שיכולות להיות תקלות רבות נוספות ואלו הן רק חלק מהתקלות הנפוצות האפשריות.

דילוג לתוכן