איתור נזילות איתור ברור

איך אוטמים תקרה עם רטיבות?

תקרה עם רטיבות עלולה לגרום לבעיות רבות, ביניהן עובש, ריקבון פנימי וחיצוני של התקרה, קילופי צבע בתקרה ועוד בעיות רבות אחרות. אי לכך, כאשר אנו מזהים את תחילתה של הרטיבות בתקרה, הדבר הראשון שעלינו לעשות, הוא לטפל בשורש הבעיה, ולחסום את מקור הרטיבות.

במילים אחרות, ניתן לומר שכאשר נוצרת איזושהי רטיבות בתקרה, בכל סדר גודל שהוא, יש לבצע איטום בתקרה, על מנת למנוע את התפשטות והמשכיות רטיבות זו, שכאמור עלולה להוביל לבעיות חמורות רבות. אם כן, מהם הגורמים לרטיבות בתקרה אותם יש למנוע? וכמו כן, כיצד אוטמים תקרה עם רטיבות?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

תקרה עם רטיבות – מה זה אומר?

רטיבות בתקרה, כשמה כן היא, הינה בעיה אשר נגרמת בתקרה, כאשר נוצרת הצטברות נוזלים מעל התקרה, אשר אין ביכולתם להתייבש באופן מוחלט. הצטברות נוזלים אלו יכולה להיגרם מסיבות רבות כגון פיצוץ בצנרת העוברת בתקרה, בעיות באיטום הגג ועוד.

כמו כן, הנוזלים אשר מצטברים בתקרה עלולים לגרום לבעיות רבות ביניהן עובש, קילופי צבע, ריח חריף, ריקבון ועוד. אם כך, כאשר ישנה איזושהי רטיבות בתקרה, עלינו לבצע איטום למקור הבעיה אשר גורם להצטברות הנוזלים ולרטיבות זו. אם כן, את איטום הדליפות השונות אשר שגורמות לרטיבות בתקרה, ניתן לבצע בעזרת חומרי איטום כאלו ואחרים אשר מיועדים לאיטום, וכן כלי עבודה מיוחדים לאיטום.

 

מהם הנוזלים הגורמים לרטיבות בתקרה?

כאמור, רטיבות בתקרה נובעת מהצטברות של נוזלים בתקרה עצמה או מעליה. אם כך, נשאלת השאלה מה הם אותם נוזלים אשר עלולים להצטבר בתקרה, מה ההבדל ביניהם, ממה הם נגרמים ועוד. התשובה לשאלות אלו מתחילה בהפרדה בין שני סוגי הנוזלים העיקריים, שהם מים וביוב.

 

רטיבות בתקרה כתוצאה מהצטברות מים

הרטיבות הנפוצה ביותר, בין אם בתקרה ובין אם לא, היא רטיבות כתוצאה מהצטברות מים. רטיבות זו יכולה להיגרם מסיבות רבות ביניהן ניתן למנות:

  1. בעיות באיטום הגג – בעיות באיטום הגג, בעיקר בעונות הגשמים, עלולות לגרום לחדירה וחלחול של מי הגשמים לתקרה, ובכך לגרום לרטיבות.
  2. בעיות דליפה ממרזבים – כאשר נוצרת איזושהי דליפה מהמרזב, בעיקר כשמדובר על מרזבים פנימיים, המים אשר דולפים מהמרזב מחלחלים במקרים רבים אל תוך הקירות והתקרה, ובכך נוצרות רטיבויות בכל מיני מקומות.
  3. בעיות דליפה בצנרת המים – גורם נפוץ נוסף להצטברות מים בתקרה הוא דליפת מים בצנרת המים. צנרות מים שונות אשר עוברות בתקרה, עלולות להיסדק, להישבר ועוד, כאשר בעיות אלו עלולות לגרום לדליפת מים מהצנרת החוצה, ובכך לגרום לרטיבות בתקרה.

 

כמובן שקיימות סיבות נוספות להיווצרות רטיבות מים בתקרה, ואלו הם רק חלק מן החלק העיקרי של כלל הגורמים האפשריים להיווצרות רטיבות בתקרה כתוצאה מהצטברות מים. כמו כן, ההשלכות של רטיבות בתקרה בשל הצטברות מים עלולות להיות עובש, התקלפות של הצבע מהתקרה, כתמים ועוד.

 

רטיבות בתקרה כתוצאה מהצטברות נוזל ביוב

רטיבות נוספת אשר קיימת בתקרות, אך פחות נפוצה, היא רטיבות כתוצאה מהצטברות של נוזל הביוב בתקרה. רטיבות זו יכולה להיגרם מסיבה אחת עיקרית בלבד, והיא דליפת ביוב מתשתיות הביוב הממוקמות מעל התקרה. אי לכך, סוג רטיבות זו מתרחש ברוב המקרים בבניינים, מאחר שרק שם צנרת הביוב יכולה לעבור מעל תקרת הקומה.

כמו כן, בשל העובדה כי החומר הגורם לרטיבות בעל מרכיבים מזוהמים, מלבד ההשלכות הקיימות לרטיבות בשל הצטברות מים בתקרה, רטיבות בתקרה כתוצאה מהצטברות נוזל ביוב עלולה לגרום לריח חריף מאוד, ריקבון בתקרה, זיהום האוויר ועוד בעיות קשות אחרות.

 

איך אוטמים תקרה עם רטיבות?

תהליך איטום תקרה עם רטיבות הינו תהליך מורכב, וחשוב שיתבצע באופן איכותי ויסודי ככל הניתן. אי לכך, מומלץ לבצע את תהליך איטום התקרה בעזרת בעל מקצוע מנוסה ומומחה בתחום, בכדי להבטיח איטום איכותי, יעיל וטוב. אם כן, תהליך איטום תקרה עם רטיבות מורכב משלושה שלבים עיקריים, זיהוי וטיפול, ניקוי השטח ואיטום.

 

זיהוי הגורם לרטיבות וטיפולו

תהליך איטום תקרה עם רטיבות מתחיל בשלב הזיהוי של הגורם לרטיבות והטיפול בו. בשלב זה, מזהים בעלי המקצוע מהו הגורם לרטיבות בתקרה, ובמידת הצורך מבצעים טיפול בגורם זה, בהתאם לצורך. כלומר לעיתים ידרש איטום נוסף של הצנרת, לעיתים ידרש ניתוק תשתית המים מהגורם המדליף וכו'.

 

ניקוי שטח האיטום

השלב השני, לאחר הטיפול בגורם לרטיבות, הוא שלב ניקוי שטח האיטום בתקרה. שלב זה חשוב מאוד מאחר והוא מכין את שטח האיטום בצורה מיטבית שתאפשר איטום איכותי שיחזיק לאורך זמן.

אם כן, בשלב זה אנשי המקצוע מקלפים לגמרי את הצבע שהחל להתקלף בתקרה, מקלפים את השכבות המתפוררות בתקרה, מנקים עובש שהצטבר ועוד. כל זאת, עד שמגיעים לשכבת תקרה יציבה דיה לביצוע האיטום.

 

איטום תקרה עם רטיבות

השלב האחרון והחשוב ביותר בתהליך, הוא שלב האיטום עצמו. איטום התקרה יכול להתבצע במגוון דרכים אשר משתנות מאיטום לאיטום בהתאם לגורמים שונים לרבות סדר גודל הרטיבות וסוג בעל המקצוע המבצע את האיטום.

אף על פי כן, הדרך השכיחה ביותר היא מריחת שכבות של חומרי איטום זו על גבי זו, עד להגעה לרמת האיטום הרצויה. בין כל שיכבה, וכן בסוף התהליך, יש לחכות עד להתייבשות מלאה של חומר האיטום בכדי להבטיח איטום יעיל ביותר.

דילוג לתוכן