איתור נזילות איתור ברור

איך אוטמים קיר עם רטיבות?

רטיבות בקיר יכולה להתבטא בכל מיני דרכים, בין אם מדובר ברטיבות בסדר גודל רב אשר גורמת לקילופים בקיר, עובש וריח רע, ובין אם מדובר ברטיבות בסדר גודל מינימלי אשר גורמת במקרה הרע לכתמי רטיבות בקיר. אם כן, כאשר נגרמת רטיבות בקיר, ישנם גורמים אשר מביאים לרטיבות זו.

כמו כן, בכדי למנוע את המשך התפשטות הרטיבות בקיר, יש לאטום את מקום דליפת המים בקיר, ללא קשר לסיבה ולגורמים לדליפה זו. כעת ובעקבות כך, נשאלת השאלה המרכזית – כיצד ניתן לאטום קיר עם רטיבות,  והתשובה לכך טמונה בגורמים לרטיבות, בסוג הרטיבות, בסדר גודלה ועוד.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מהי רטיבות בקיר?

רטיבות בקיר, כפי שניתן להבין משמה, הינה מצב בו נוצרת הצטברות של נוזלים, ברמה כזו או אחרת בתוך הקיר, ללא יכולת התייבשות מוחלטת של המים שנאגרו. הצטברות המים יכולה להיגרם מסיבות שונות, והמים המצטברים נספגים בקיר וגורמים לבעיות רבות ביניהן עובש, קילופי צבע, ריח חריף ועוד.

בנוסף כאמור, ישנן סיבות רבות להיווצרות רטיבות בקיר בין אם חריפה ובין אם לא. בין הסיבות השונות להיווצרות רטיבות בקיר ניתן למצוא דליפה מים ממרזב פנימי בקיר, חורים וכשל באיטום של גג המבנה ועוד סיבות רבות אחרות. את איטום מיני הדליפות שגורמות לרטיבות בקיר ניתן לבצע בעזרת חומרים וכלי עבודה מיוחדים אשר מיועדים לאיטום דליפות מים.

 

מהם הגורמים לרטיבות בקיר?

כאמור, רטיבות בקיר, וכן הצורך לאיטום קיר שנוצרה בו רטיבות, יכולים להתעורר בעקבות גורמים שונים וסיבות שונות, אשר גורמים להיווצרות דליפות מים כלשהן וחדירת מים לקיר, במקום שהסיכויים שהמים יתייבשו בו נמוכים מאוד. אם כן, בין הגורמים השונים לרטיבות בקיר ניתן למצוא כמה גורמים עיקריים.

  1. דליפת מים במרזב קיר פנימי – מרזבי קיר פנימיים ממוקמים כפי שניתן להבין משמם, בתוך הקיר, כלומר בין שתי דפנות הקיר. אי לכך, כאשר ישנה איזושהי בעיה במרזב זה, אשר גורמת לדליפת מים בצינור המרזב, הדבר גורם ברובם המוחלט של המקרים להיווצרות רטיבות בקיר. זאת מאחר שכמות המים הרבה בקיר אינה יכולה להתייבש.
  2. בעיות באיטום גג המקום – במבנים בהם יש בעיות באיטום הגג, לרבות חורים באיטום, איטום הנעשה עם חומרי איטום לא מתאימים ועוד, הדבר עלול לגרום לחדירה וחלחול של המים לקירות בעת ירידת הגשמים, או ברגע שמים באים במגע ישיר עם הגג. כאשר מדובר בכמות רבה של מים, חלחול זה גורם באופן ישיר ליצירת רטיבות בקיר.
  3. בעיות בצנרת העוברת בקירות – בדומה למרזב פנימי, גם כאשר נוצרת דליפה בצנרות המים השונות העוברות בקירות המבנה, הדבר גורם להיווצרות רטיבות בקיר. סיבה זו הינה גורם ישיר ומהיר להיווצרותן של רטיבויות בקיר מאחר שהמים זורמים באופן קבוע בצנרות, ועל כן הדליפה תהיה ברוב המקרים גדולה מאוד.

 

כמובן שיכולים להיות גורמים רבים נוספים להיווצרות רטיבות בקיר, והגורמים שהוצגו לעיל כאמור, הינם רק חלקו העיקרי של כלל הגורמים.

 

איך אוטמים קיר עם רטיבות?

תהליך אטימת קיר שקיימת בו רטיבות דורש ידע וניסיון מקצועי, ועל כן אינו מומלץ לביצוע על ידי אדם חסר ידע מקצועי בעניין. אם כן, תהליך איטום קיר עם רטיבות מורכב מכמה שלבים עיקריים אשר מהווים איטום לקיר ומניעת הגורם לרטיבות.

 

זיהוי וטיפול בגורם לרטיבות

השלב הראשוני בתהליך איטום קיר עם רטיבות הוא שלב הזיהוי של הגורם לרטיבות והטיפול בו. כחלק משלב זה, מזהים בעלי המקצוע מהו הגורם לרטיבות הנתונה, בין אם מדובר בדליפה מהצנרת, איטום לקוי של הגג ועוד.

לאחר הזיהוי של מקור הבעיה, מתבצע הטיפול בבעיה בדרכים שונות, בהתאם כמובן לגורם לבעיה. לעיתים מדובר בחסימת זרימת המים למקום הדליפה, לעיתים מדובר בניתוק מוחלט של הגורם לדליפה מגישת המים ועוד.

 

ניקוי שטח האיטום

לאחר שטיפלו בגורם לרטיבות, אנשי המקצוע נדרשים לנקות את השטח בו מתבצע האיטום בקיר. שלב זה חשוב מאוד שכן הוא מכין את שטח האיטום בצורה מיטבית כזו, שתאפשר איטום איכותי שיחזיק לאורך זמן. בנוסף, לולא שלב זה האיטום שיתבצע מאוחר יותר ספק אם יחזיק בקיר מפאת המשטח הרעוע תחתיו יש לבצע את האיטום.

אם כן, בשלב זה אנשי המקצוע מסירים את הצבע שהחל להתקלף כתוצאה מהרטיבות, מקלפים את השכבות המתפוררות בקיר, מנקים עובש שהצטבר ועוד. כל זאת, עד שמגיעים לשכבת קיר יציבה דיו לביצוע האיטום.

 

איטום הקיר

השלב האחרון בתהליך, והשלב החשוב ביותר, הוא שלב איטום הקיר. לאחר שהקיר מוכן מכל בחינה שהיא לאיטום, מבצעים אנשי המקצוע את האיטום עצמו. האיטום עצמו יכול להתבצע במגוון דרכים, אשר משתנות מפעם לפעם בהתאם לגורמים שונים כגון סוג הרטיבות וסוג בעל המקצוע המבצע את האיטום.

עם זאת, הדרך הנפוצה ביותר היא על ידי מריחת שכבות איטום זו על גבי זו, עד להגעה לרמת האיטום הרצויה והדרושה לקיר. בסופו של תהליך זה, לאחר השמת כל שכבות חומר האיטום הרצוי, נדרש לחכות עד להתייבשותו המלאה של חומר האיטום המצוי על הקיר, ורק לאחר מכן ניתן לצבוע מחדש את הקיר בכדי לטשטש את האיטום שהתבצע.

דילוג לתוכן