איתור נזילות איתור ברור

איך מתמודדים עם פיצוץ בצנרת

פיצוץ בצנרת, בין אם מדובר בצנרת ביוב ובין אם מדובר בצנרת המים הרגילה, הוא חוויה לא נעימה בכל מקרה שהוא ובכל סדר גודל. כאשר אנו חווים פיצוץ בצנרת, בדרך כלל מופיעה הצפה שהורסת לנו רכוש, ואנו נוטים להיכנס לפאניקה ברמה כזו או אחרת ולחפש אחר דרכים שונות להתמודדות עם הפיצוץ בצנרת.

אם כן, השאלה המתבקשת כעת, או בכל מקרה בו מתרחש פיצוץ בצינור, היא איך מתמודדים עם פיצוץ בצנרת?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

סוגי צנרות והשימוש שלהם

אם כן כאמור, ישנם שני סוגי שימושים בצנרות, אשר נבדלים זה מזה על פי תכונות הצנרות, מאפיניהן וכן הדרכים בהן ניתן להתמודד עם פיצוצים בצנרות אלו. אם כך, שני סוגי הצנרות הם צנרות מים וצנרות ביוב.

 

צנרת ביוב

צנרת ביוב, כשמה כן היא, תשתית צנרת בה עובר נוזל הביוב הכולל את חומרי הפסולת למיניהם. צנרת זה איתנה מאוד ויכולה לעמוד בלחצים רבים, זאת על מנת למנוע פיצוצים בצנרת זו. כמו כן, כאשר צנרת ביוב מתפוצצת, הדבר עלול להוביל להצפה שאף אחד מאיתנו אינו חפץ בה, בעיקר בשל החומר המרכיב את ההצפה, הלא הוא נוזל הביוב המצחין והמזוהם, אשר עלול לגרום במקרים מסוימים למחלות כתוצאה מזיהום אוויר.

 

צנרת מים

המקרים הנפוצים ביותר של פיצוץ בצנרת מתרחשים בצנרות המים הרגילות, המשמשות לשתיה, רחצה, שטיפת ידיים ועוד. פיצוצים בצנרות מים עלולים להתרחש משתי סיבות עיקריות, אשר מהוות גם כן את הסיבות הנפוצות ביותר שבגינן מתרחשים פיצוצים בצינור:

  1. נזקי מזג האוויר – פיצוצי המים העיקריים בעקבות מזג האוויר מתרחשים בעיקר בעונות הקיץ והחורף, כתוצאה משינויי האקלים המשמעותיים. בעונות החורף, במקרים בהם צנרות המים לא באות לידי שימוש באופן תכוף, ייתכנו מקרים בהם המים בצנרת תקפא. לאחר מכן, בעת שימוש בצנרת בעונות הקיץ לחץ המים שנגרם בצנרת עלול לגרום לפיצוץ.
  2. שחיקה והתיישנות – סיבה נוספת לפיצוץ בצנרת מים היא התיישנות של הצנרת וכן שחיקה במרכיביה השונים. אם כן, ישנם מקרים בהם לאחר שימוש רב שנים בצנרת המים, נחלשים חלקים שונים כגון ברגים, חלקי חיבור בין צינורות ועוד, אשר עלולים לגרום לשינויים בטיבה של הצנרת, ובכך אף לפיצוץ.

 

כאמור, ייתכנו סיבות נוספות שבגללן יתרחשו פיצוצים בצנרת המים, והסיבות שלעיל מהוות רק חלק מכלל הסיבות האפשריות.

 

סוגים שונים של תעלות צנרת

סוגי תעלות הצנרת השונות, מתחלקים בעיקרם בסוג החומר ממנו עשויה הצנרת – מתכת או פלסטיק. כמו כן, גם תחת הכותרות הראשית, האם הצנרת עשויה מפלסטיק או ממתכת, ניתן להבחין בין סוגי צנרות שונות אשר נבדלות גם כן, בעיקר בשל התכונות שלהן כגון עמידות, רמת קושי ועוד. אם כן, בין סוגי הצנרות הנפוצים ביותר בארץ ניתן למצוא:

  1. צינורות פלדה – צינורות אשר השימוש בהם רב, אך עם זאת היעילות שלם ירודה ביחס לשאר הצינורות.
  2. צינורות נחושת – צינורות העשויים נחושת נחשבים איכותיים ועמידים מאוד. צינורות אלו אינם נוטים להיהרס, וניתן לעשות בהם שימוש במשך זמן רב מאוד ללא תחליף.
  3. צינורות פלסטיק קשיח – סוג נסוף נפוץ של צינורות הבאים לידי שימוש בצנרות השונות הוא צנרות הפלסטיק, אשר ידועים בשמם גם כ PVC. צינורות אלו חזקים אמנם, אך יש לתחזק אותם בתכיפות גבוהה יחסית, בשל העובדה שהם עשויים מפלסטיק שנשחק במהירות רבה מזו של צינורות המתכת למיניהם.

 

כמו כן, ייתכנו סוגים נוספים של צינורות, בהתאם כמובן לצורך של הצנרת, לשימוש ולאמצעים הדרושים.

 

כיצד להתמודד עם פיצוץ בצנרת

לאחר שהבהרנו את סוגי הצנרות וסוגי הבעיות האפשריות בצנרת העלולות לגרום לפיצוץ, הגיעה הזמן לדון בסוגיה – כיצד מתמודדים עם פיצוץ בצנרת. אם כן, לאחר שנגרם פיצוץ כזה או אחר בצנרת הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא לסגור את ברזי אספקת המים למקום, בכדי למנוע מהפיצוץ לשפוך עוד ועוד מים, ולגרום להצפות גדולות יותר.

לאחר מכן, יש להזיז את כל הרהיטים והחפצים המצויים במקום, ולנסות לנקז את כל המים שיצאו מהצנרת שהתפוצצה אל מחוץ למקום, בין אם לביוב, לגינה, למרפסת וכו'. בה בעת, יש להתקשר לבעל מקצוע, לרוב אינסטלטור, במטרה שיגיע למקום לטפל בפיצוץ שנגרם בצנרת.

כמו כן, חשוב לזכור כי עד שמקום הפיצוץ לא יתוקן, מומלץ לא לעשות שימוש בצנרת המים, או לעשות שימוש אך לוודא כי אספקת המים למקום הפיצוץ הופסקה.

 

כמה יעלה לי שירותים מקצועיים של תיקון פיצוץ בצנרת

שירותי תיקון פיצוצים בצנרת משתנים במחירים מפעם לפעם בהתאם לגורמים רבים כגון סוג הפיצוץ בצנרת, מקום הפיצוץ, סוג הצנרת עצמה ועוד. וכן המחיר תלוי גם בגורמים שלא קשורים לבעיה עצמה אלא לבעל המקצוע לרבות איכות חלקי החילוף שבעל המקצוע עושה בהם שימוש, ערך השוק של בעל המקצוע ביחס למתחריו לתחום וכיו"ב.

דילוג לתוכן