איתור נזילות איתור ברור

איך מרכיבים צנרת בבית?

הרכבת צנרת היא עניין מורכב אשר דורש ידע וניסיון מקצועי. את הידע הדרוש לכך, ניתן למצוא אך ורק אצל אנשי אינסטלציה ושרברבות, אשר עברו הכשרות, ולמדו אודות תחום הצנרות באופן כללי, ואודות עניין הרכבת צנרות בפרט.

אם כן, תהליך הרכבת צנרת נחשב מורכב מאשר שהוא כולל חשיבה רבת מימדים, והתחשבות בהיבטים ובגורמים רבים, אשר עלולים להשפיע על הצנרת העתידית. כמו כן, הרכבת צנרת נחשבת מורכבת מפאת העיסוק עם תשתית המים במובנים השונים, בין אם חיבור לתשתית המים לשם הזרמת מים לבית, ובין אם חיבור לתשתית מים כזו או אחר באופן איכותי לשם הזרמת המים מהבית אל עבר תחנות הסינון והטיהור השונות.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מהם הגורמים המשפיעים על תהליך הרכבת צנרת בבית

תהליך הרכבת צנרת כאמור, הינו תהליך מורכב אשר דורש התחשבות בגורמים רבים העלולים להשפיעה ולהפריע הן בעת תהליך ההרכבה עצמו, והן בעת השימוש העתידי בצנרת. יתרה מכך, כאשר מדובר בהרכת צנרת בבית, מספר הגורמים השונים שיש להתחשב בהם והחשיבות שבכך עולים, ועל כן חשוב לבצע את הרכבת הצנרת בעזרת איש מקצוע מוסמך ומקצועי. אם כן, אלו הם הגורמים העיקריים אשר יש להתחשב בהם בהרכבת צנרת ביתית:

  1. מיקום הרכבת הצנרת – מיקום הרכבת הצנרת בחלל הבית משפיעה על תהליך ההרכבה מאחר שבכל מקום בבית נמצאת תשתית אחרת, בין אם תשתית מים אחרת, בין אם תשתית ביוב, בין אם תשתית חשמל לעיתים ועוד. אי לכך, יש להכיר ולהתחשב במיקום הרכבת הצנרת הרצוי.
  2. חפצים במקום הרכבת הצנרת – לעיתים ישנם חפצים כבדים מאוד במקום המיועד להרכבת הצנרת לרבות מדיח כלים, תנורים, מכונות כביסה ועוד. אי לכך, יש לקחת זאת בחשבון מראש, ולוודא כי תמצא דרך להזיז את החפצים השונים במידת הצורך.
  3. שימוש הצנרת – השימוש המיועד של הצנרת מהווה גורם גם הוא שכן, על פיו נקבע סוג הצנרת, כמות החלקים הדרושים להרכבת הצנרת, הדרך להרכבת הצנרת ועוד.

 

כמובן שקיימים עוד גורמים רבים אשר עלולים להשפיע על תהליך הרכבת צנרת ביתית, וגורמים אלו הם רק חלק מכלל הגורמים הקיימים.

 

איך מרכיבים צנרת בבית?

אם כן, תהליך הרכבת צנרת בבית לא נעשה על ידי בעל הבית ברובם המוחלט של המקרים, אלא על ידי בעל מקצוע מוסמך לשם כך כגון שרברב או אינסטלטור. עם זאת, חשוב לדעת ולהכיר את תהליך הרכבת הצנרת בבית, בכדי לדעת פחות או יותר כי בעל המקצוע מבצע את עבודתו בצורה תקינה ונכונה.

אם כן, תהליך הרכבת הצנרת מורכב משלושה שלבים, שלב זיהוי המקום והכרת השטח, שלב הרכבת הצנרת ושלב הבדיקה.

 

זיהוי המקום והכרת שטח העבודה

השלב הראשוני בהרכבת צנרת בבית הוא שלב ההכרה והזיהוי של מקום התקנת הצנרת ושטח העבודה המיועד. שלב זה כולל אבחנה והכרה של מרכיבים שונים כגון סוג הרצפה והתשתיות המצויות מתחתיה במקום המיועד להרכבת הצנרת, חפצים שונים אשר מצויים במקום, סדר גודל הצנרת והשטח בו תהליך העבודה הולך להתקיים וכיו"ב.

כמו כן, תהליך זה מהווה בסיס לשלב הרכבת הצנרת עצמו, וככל שיעשה בקפידה ובאיכותיות, כך גם איכות תהליך ההרכבה תגדל.

 

שלב הרכבת הצנרת

השלב השני והמשמעותי ביותר הוא שלב הרכבת הצנרת עצמה. שלב זה כאמור, מתבסס על שלב הכרת שטח העבודה, ומהלכו נקבע בהתאם. ברוב המקרים של התקנת הצנרת בבית, ידרש תהליך של הוצאת הבלטות וחפירה בבטון שמתחתיו לשם הרכבת הצנרת במקום הרצוי. אי לכך, תהליך הרכבת צנרת נחשב מלכלך מאוד, אך עם זאת יעיל במקרים רבים.

 

בדיקה סופית

לאחר תהליך הרכבת הצנרת כולה, מגיעה השלב האחרון שמהווה חותם ואישור אודות איכות הרכבת הצנרת. שלב זה, כפי שניתן להבין משמו הוא שלב הבדיקה אודות איכות העבודה שהתבצעה. כחלק משלב זה מבצעים אנשי המקצוע בדיקה מקיפה וכוללת הנוגעת בשני היבטים.

ראשית, בדיקת הצנרת שהורכבה, ובדיקה כי הכל עובד כשורה, הצנרת מבצעת את תפקידה כראוי, אין נזילות, דליפות וכדומה. ההיבט השני הוא אודות תשתיות אחרות שנחשפו במהלך הרכבת הצנרת. היבט זה בא לוודא כי לא נגרם איזשהו נזק לתשתיות ולדברים אחרים כתוצאה מתהליך הרכבת הצנרת.

 

כמה עולה הרכבת צנרת בבית

מחיר הרכבת צנרת ביתית משתנה מפעם לפעם בהתאם לגורמים שונים כגון סוג הצורך בצנרת, מיקום הרכבת הצנרת בבית, כמות העבודה הנדרשת לשם הרכבת הצנרת, אורך וגודל הצנרת, איכות החומרים ועוד. כמו כן, המחיר של שירותי הרכבת צנרות בבית משתנה בהתאם לבעל המקצוע אשר מבצע את תהליך ההרכבה.

זאת מאחר שלכל בעל מקצוע יש מחיר שונה עבור שירותיו בהתאם למספר גורמים לרבות שווי השוק שלו, איכות החומרים וכלי העבודה בהם הוא עושה שימוש, תחרות המחירים בתחום העיסוק שלו וכו'.

דילוג לתוכן