איתור נזילות איתור ברור

מה לעשות עם חדירת מים ממרזב

כולנו נתקלנו ודאי לפחות פעם אחת בחיינו במקרים של עובש או ריקבון בקירות, בין אם מדובר בקירות בבית שלנו ובין אם מדובר בכל מקום אחר לרבות חנויות, מסעות, משרדים וכו'. אם כן, אותם מקרים של עובש וריקבון בקירות, נגרמים בעיקר כתוצאה מהצטברות רבה של מים בין שתי הדפנות של הקיר או התקרה.

אך כעת, נשאלת השאלה מהיכן בכלל מגיעים המים לדפנות הקירות? התשובה לכך טמונה במרזבים, כאשר הגורם הראשי למקרים אלו הוא בעיות במרזב פנימי אשר גורמות לחדירת המים מהמרזב לקיר.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מיהו הגורם הראשי לחדירת מים לקירות

קיימים שני סוגים עיקריים של מרזבים אשר עלולים לגרום לחדירת מים ממרזב, וכן להשלכות רבות אחרות כגון ריקבון ועוד. אם כן, שני סוגי המרזבים הינם מרזב חיצוני ומרזב פנימי, כאשר הסבירות לחדירת מים מרזב פנימי גבוהה בהרבה מחזירת מים ממרזב חיצוני.

 

מרזב חיצוני

מרזב חיצוני, כפי שניתן להבין משמו, מותקן מחוץ למבנה הרצוי, לרוב על הדופן החיצונית של אחד הקירות. בהתאם לכך, חדירת המים מהמרזב יכולה להתרחש אך ורק בנקודות מאוד מסוימות, אם בכלל. על כן, הסיכויים שיקרו מקרים בהם מים יחדרו ממרזב חיצוני אל תוך הקירות או התקרה, נמוכים מאוד וכמעט ולא קורים מקרים כדוגמת אלה.

בנוסף לכך, בעת התקנת מרזב חיצוני, נעשים איטומים במקומות פוטנציאלים לחדירת מים, ועל כן גם במקרים בהם מתרחשת איזושהי דליפה של מים מהמרזב, האיטום שהוכן מראש לא יאפשר את חדירת המים לקיר.

 

מרזב פנימי

סוג המרזב העיקרי שבגינו נגרמת חדירת מים מהמרזב לתוך הקירות הוא מרזב פנימי. זאת מפאת העובדה כי מרזב זה מותקן ומורכב בתוך הקיר, כלומר בין שתי דפנות הקיר. על כן, מבנהו ומיקומו של המרזב הפנימי ביחס למבנה בו הוא ממוקם, מעניק לו קירבה ישירה לבטון המצוי בין דפנות הקירות, או לכל חומר אחר המצוי בקיר.

אי לכך, כאשר נגרמת איזושהי בעיה במרזב מסוג זה, אשר גורמת לדליפה או נזילה של מים מהמרזב, הדבר גורם תוך זמן קצר לעובש, רטיבות, ריקבון ועוד.

 

כיצד נוצרת חדירת מים ממרזב?

רוב רובם של הבעיות במרזב פנימי, במיוחד בצינור המרזב הפנימי, גורמות לחדירת מים מהמרזב על הקיר, וכן לרטיבות, עובש ולעיתים אף ריקבון בקיר או בתקרה. אם כן, קיימות מספר בעיות עיקריות שבעקבותן נוצרות חדירות מים ממרזב.

  1. סדקים וחורים במרזב – אחת הבעיות העיקריות אשר גורמות לחדירת מים ממרזב לקירות ולתקרה היא בעיית הסדקים והחורים העלולים להיווצר במרזב. בעיה זו נגרמת בדרך כלל משני גורמים עיקריים שהם שחיקה או מכרסמים. כאשר מדובר במרזב פנימי, נוטים להיכנס מיני מכרסמים לתוך תעלות המרזב בחיפוש אחר מקום מסתור. אותם מכרסמים מנסים לחדור דרך המרזב ובכך גורמים לחורים במרזב. כמו כן, שימוש לאורך זמן עלול לגרום לשחיקה של המרזב העלולה לגרום לסדקים שונים לאורך המרזב.
  2. התנתקויות של חלקים לאורך המרזב – לעיתים, מכל מיני סיבות כאלו ואחרות, קורים ניתוקים בין חלקים מסוימים במרזב, או שחלקי חיבור כאלו ואחרים נחלשים וגורמים לניתוק חלקי בין החלקים השונים במרזב. החלשות והתנתקות זו במרזב, גורמת למים לדלוף מתוך המרזב ובכך לחדרו ממנו אל תוך הקירות השונים.
  3. סתימה במרזב – סתימות במרזב עלולות להתרחש כל הזמן, ללא קשר אם מדובר במרזב חיצוני או פנימי. עם זאת, כאשר מתרחשת סתימה במרזב פנימי, המים אשר מיועדים לעבור במרזב נעצרים במקום הסתימה, ולאחר זמן רב עלולים להיספג בדפני המרזב, ומשם לעבור לקירות ולתקרה.

 

כאמור, כל המקרים הללו ועוד, עלולים לגרום לחדירת מים ממרזב, ובכך להוביל לרטיבות, לעובש ולריקבון בקירות.

 

מה לעשות עם חדירת מים ממרזב?

כאמור, חדירת מים ממרזב גורמת ברוב המקרים להצטברות מים סביב המרזב, ובכך עלולה לגרום לרטיבות, עובש, ריקבון בקירות ועוד. אם כן, כאשר מים חודרים מהמרזב ישנם כמה שלבים שיש לעשות:

  1. בדקו מהו מקור הנזילה – לאחר גילוי מקור הנזילה תוכלו לוודא האם ניתן לעצור אותו לעת עתה, או שמא אין מה לעשות בנידון.
  2. ודאו שאין זרימת מים למקום הדליפה – לאחר שהנכם יודעים מהיכן חזירת המים קורת, וודאו כי לא מגיעים לאזור עוד מים שיגדילו את הבעיה.
  3. הזמינו איש מקצוע – את הטיפול בבעיה יש להשאיר לטיפולו של בעל המקצוע, האינסטלטור או השרברב, אשר יבצע זאת באופן אמין, איכותי, מקצועי וחשוב מכל בטוח. טיפול בחדירת מים ממרזב עלולה לכרוך קדיחות בקיר, פירוק של הקיר ועוד, בכדי למנוע ולעצור את התפשטות הבעיה. אי לכך, ביצוע של טיפול זה באופן עצמאי ללא ידע, עלול לגרור בעיות רבות אחרות ואף לא להועיל כלל.
  4. תקנו את המרזב – במקרים מסוימים בעל המקצוע שטיפל בחדירת המים מהמרזב, יבצע את התיקון הנדרש במרזב. במידה ולא, הזמינו מהר ככל הניתן איש מקצוע מתאים לתיקון מרזבים.

 

זהו. לאחר מכן וודאו שהכל תקין, וזכרו לבצע מדי פעם טיפולים במרזב על מנת למנוע מקרים כאלו שוב.

דילוג לתוכן