איתור נזילות איתור ברור

מה היתרון של איתור נזילות במצלמה טרמית

תוֹכֶן הָעִניָנִים

נזילות עלולות לגרום לבעיות רבות מאוד בהרבה מקומות, הרבה מובנים ובהרבה תחומים. אי לכך, כאשר מתגלה איזושהי בעיית נזילות בכל מקום שהוא, אשר מתבטאת באופן כזה או אחר לרבות קילופים בקיר, עובש וכדומה, הצורך בשירותי איתור נזילות רק הולך וגובר מרגע לרגע, ככל שהנזילה מתפשטת ואיתה גם השלכותיה השונות.

אם כן, בדומה לכמות הרבה של סוגי הנזילות הקיימים, קיימים גם מספר דרכים לביצוע תהליך איתור אותן נזילות. הדרך המוכרת לנו ביותר היא באמצעות הגעה למגע ישיר עם מקור הנזילה, תוך מעקב אחר המקומות הנפגעים מהנזילה, עד ההגעה למקור הנזילה הראשי. כמו כן, קיימות דרכים רבות, חלקן יעילות פחות וחלקן יותר, כאשר הדרך היעילה ביותר היא איתור נזילות בעזרת מצלמה טרמית. 

 

נזילות – כל מה שצריך לדעת

ראשית כל, טרם ההבנה מהי בכלל מצלמה טרמית, כיצד היא פועלת ומ היתרונות שלה, נתחיל ונבין מהן בכלל נזילות. אם כן, בעיית הנזילות הינן תופעה אשר מתרחשת כתוצאה מכשל כלשהו בכל דבר אשר קשור למים או לכל נוזל אחר, וכתוצאה מכשל זה, חודרים המים למקומות בהם הן לא אמורים להיות כגון קירות, קרקע מחוץ לצנרת וכו'.

כמו כן, נהוג להגדיר את הנזילות בעזרת שני מאפיינים עיקריים, הגורם לנזילה והשלכותיה.

 

הגורמים לנזילות

הנזילות השונות יכולות להיווצר כתוצאה מגורמים רבים ביניהם סתימות, סדקים. כמו כן, המקומות בהם יכולות להיווצר נזילות רבים גם הם וכוללים בעיקר צנרות מים וביוב, מרזבים, גגות עם איטומים כושלים ועוד. אם כן, בין הגורמים השונים ניתן למצוא:

  • סדקים בצנרת כתוצאה מגורמים שונים כגון חדירת צמחים ושורשים, שחיקה של הצנרת וכו'.
  • שברים או בעיות במרזב אשר עלולים להיגרם הן בשל תנאי הטבע והן בשל בני אדם.
  • פיצוצים בצנרות השונות כתוצאה לחץ כלשהו המופעל על הצנרת, לרוב לחץ כתוצאה מהיווצרות סתימה.
  • איטומים לקויים בגגות הבתים בין אם מדובר על בתים פרטיים ובין אם לא. כמו כן, בעיה נוצרת בעיקר בעונות הגשומות של השנה, כאשר מי הגשמים מחלחלים דרך האיטום הלקוי אל תוך תקרת הבית, דרך הגג או המרפסות שמעל הבית.

 

ההשלכות של הנזילות

הבעיות העלולות להיווצר כתוצאה מנזילות רבות גם הן, ותלויות בעיקר בגורם לנזילה. זאת מאחר שכל גורם יוצר נזילה בסדר גודל אחר ובמקום אחר. אי לכך, השלכותיהן של הנזילות משתנות גם כן מפעם לפעם, ואותה נזילות יכולה להוות מספר בעיות במקביל.

אם כן רשימת הבעיות עקב נזילות ארוכה, אך אלו העיקריות שבה: ריקבון ועובש בתקרה ובקירות כתוצאה מהצטברות נוזלים, התקלפות הצבע מהקירות ומהתקרה, ריח חריף של עובש בחלל החדר, הצפות ועוד.

 

מהי מצלמה טרמית וכיצד מתבצע איתור נזילות במצלמה טרמית?

מצלמה טרמית, כשמה כן היא, עובדת על עיקרון הבדלי הטמפרטורות בחלל בו נרצה לאתר את מקור הנזילה. למעשה, כאשר אנו מכוונים את המצלמה הטרמית כלפי גוף כלשהו, היא תציג לנו על צג המצלמה היכן הטמפרטורות גבוהות (בעזרת צבע אדום בדרך כלל), והיכן הטמפרטורות נמוכות (בעזרת צבע כחול).

אם כך, לשם ביצוע איתור נזילות בעזרת מצלמה טרמית, יש תחילה לבצע חימום של כל המים במקום, כלומר לוודא שכל המים אשר עוברים בצינורות השונים בבית חמים יותר מהרגיל.

לאחר מכן, נבצע סריקה בכל המקום אחר מקור דליפת המים, כאשר במקום זה, המצלמה תזהה באופן ברור אזור חם מהרגיל, שם נדע כי המים דולפים מהצנרת, ונוכל לבצע את תהליך התיקון באופן ממוקד הרבה יותר. כמו כן, נהוג להשתמש בכלי זה רק כשמקור הנזילה אינו ידוע, מאחר שזהו תהליך ארוך במעט.

 

מה היתרונות של איתור נזילות במצלמה טרמית?

לאחר שהבנו את כלל הגורמים הקשורים באיתור נזילות בעזרת מצלמה טרמית, נעבור ונדבר על היתרונות של השימוש במצלמה טרמית. אם כן, ניתן למנות מספר יתרונות משמעותיים בין איתור נזילות רגיל, לבין איתור נזילות בעזרת מצלמה זו.

  1. אסתטיקה – בעת השימוש במצלמה טרמית לשם איתור נזילות, אין צורך בתהליך הריסה של הקיר או הרצפה בכדי לזהות את מקור הנזילה. זאת מאחר שהאיתור נעשה באופן חיצוני, וניתן לביצוע דרך הקירות, התקרה והרצפה.
  2. ניידות ויעילות – מאחר שמדובר באיתור נזילה באמצעות כלי אחד בלבד, ניתן לבצע את איתור הנזילה כמעט בכל מקום, ובאופן דיי פשוט. זאת כמובן, במידה וניתן לחמם את המים העוברים בצינורות השונים.
  3. מחיר – על אף העובדה כי מחיר איתור הנזילות בעזרת מצלמה טרמית גבוה מתהליך איתור נזילות רגיל, העובדה כי מדובר בתהליך שאינו דורש אמצעים רבים, ואינו דורש פירוק מסיבי ורב של הקירות או הרצפה, תהליך זה נחשב אמנם יקר באופן יחסי, אך באפשרותו לחסוך לכם כסף רב בהסתכלות רחבה על התמונה כולה.
דילוג לתוכן