איתור נזילות איתור ברור

מה ההבדל בין המצלמות של צנרת ביוב

מצלמות צנרת הביוב, או בשמן המלא, מצלמות לאיתור תקלות בצנרת הביוב, הן מצלמות שנועדו לאתר בעיות בצנרת בביוב ללא צורך בקדיחה והגעה למגע ישיר עם הצנרת. אם כן, השימוש הנפוץ ביותר שנעשה בעזרת מצלמות אלו, הוא לצורכי איתור נזילות בצנרת, או לצורכי איתור סתימות. בנוסף לכך, נעשה לעיתים שימוש לצרכים אחרים כגון איתור סדקים, איתור מקומות שחוקים לאורך הצנרת ועוד.

אם כך, מפאת העובדה כי קיימים סוגים רבים של תקלות בצנרת הביוב, ואיתם קיימים סוגים רבים של צנרות ביוב, כמות מצלמות לצנרת הביוב כוללת גם היא מספר מצלמות מסוגים שונים אשר מאפשרים עבודה איכותית ויעילה. אך מהם הסוגים השונים של המצלמות, ויתרה מזאת מהם ההבדלים בין מצלמות צנרת הביוב השונות?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מהם הסוגים של מצלמות הביוב?

מצלמות לאיתור תקלות בצנרת ביוב קיימות בסוגים רבים, בעקבות העובדה כי קיימים סוגים רבים של בעיות וכן סוגים רבים של צנרות. אם כן, ישנם מספר של מצלמות ביוב אשר ניתן למצוא את רובם כמעט בכל חנות אינסטלציה אשר מוכרת ציוד לאיתור נזילות או לאיתור תקלות בצנרת ביוב.

 

מצלמה תרמית

סוג המצלמה הנפוץ ביותר לאיתור נזילות הוא המצלמה התרמית. מצלמה זו נוחה מאוד לתפעול ולשימוש ולא דורשת כח רב מדי. עם זאת, מאחר שמצלמה זו פועל על עיקרון של זיהוי הבדלי טמפרטורות בין גורמים שונים, השימוש בה אינו ניתן לביצוע בכל המקרים, וישנם מקרים בהם לא יתאפשר שימוש במצלמה זו.

מקרים אלו כמובן, כוללים בעיה כלשהי בזיהוי הבדלי הטמפרטורה כגון חומרים מבודדי חום, שוויון בטמפרטורות של הגופים הנבדקים ועוד.

 

מצלמה רובוטית

המצלמה הרובוטית הינה רכב קטן בעל חיישני מיקום ומצלמות המשדרות בזמן אמת את התמונה אשר מתקבלת במצלמה. סוג מצלמה זו מיועדת לשימוש בצנרות בקטרים גדולים מאחר שהיא דורשת מקום תזוזה רחב יחסית. כמו כן, מצלמה זו נחשבת כחדשה ביותר מאחר שהתפעול שלה נעשה מרחוק.

 

מצלמת דחיפה

מצלמת דחיפה הינה מצלמה אשר מורכבת מצינור ארוך בעל מצלמה בקצה. השימוש במצלמה זו, ומכאן גם נובע שמה, הוא באמצעות דחיפת הצינור לאורך הצנרת עד הגעה למקום בו קיים הנזק. מצלמה זו נחשבת למצלמה בעלת יכולות הגעה למרחקים ארוכים ולכן השימוש בה נעשה בעיקר בצנרות אשר מקום התקלה אינו ידוע או בצנרות בהם הגישה לצנרת רחוק מאוד ממקום התקלה.

 

מצלמת צינור ומצלמת סיב אופטי

מצלמות צינור ומצלמות סיב אופטי נחשבות לסוג המצלמות הקטנות ביותר. מצלמות אלו דומות באופן הפעלתן למצלמות דחיפה אשר נכנסות לצנרת, והן מיועדות לצנרות מאוד קטנות או צנרות בהן יש שכבת לכלוך עבה על דפנות הצנרת, והדבר לא מאפשר שימוש במצלמות גדולות יותר.

 

במה עוזרות לנו מצלמות לצנרת ביוב

מצלמות לאיתור תקלות בצנרת הביוב יעילות מאוד, הן בהיבט המקצועי והן בהיבט הכלכלי. ראשית כל, מצלמות לאיתור תקלות בביוב מאפשרות תהליך איתור תקלות באופן איכותי ביותר, מאחר ובעלי המקצוע יכולים לקבל תמונה רחבה אודות המתרחש בצנרת הביוב ללא צורך בהגעה לשם באופן פיזי.

אי לכך, ההיבט הכלכלי גם הוא חשוב, ומכיל בתוכו היבט נוסף, ההיבט האסתטי. אם כן, מאחר שבעלי המקצוע אינם צריכים להרוס את הרצפה. הקירות או כל גורם אחר אשר עומד ביניהם לבין צנרת הביוב, אין צורך לשלם עבור כך, ויתרה מזאת, אין צורך לשלם עבור התיקונים, במידה ונעשו במקומות לא נכונים על פי ניחושים והסקות של בעלי המקצוע לאיתור ליקויים.

 

מה ההבדל בין המצלמות של צנרת הביוב

קיימים מספר הבדלים בין המצלמות של צנרת הביוב, אשר השימוש בהם משתנה ונקבע ברוב הפעמים בהתאם לסוג הצנרת בה אנו צריכים לעשות את הבדיקה. אם כן, בין ההבדלים העיקריים ניתן למצוא:

  1. אופן השימוש במצלמה – ההבדל העיקרי ביותר שניתן לומר על מצלמות הביוב השונות הוא אופן השימוש בהן. כאמור, ישנם מצלמות אשר השימוש בהן מתבצע באמצעות דחיפה לתוך הצנרת, אחרות פועלת באופן עצמאי ללא עירוב אדם ואילו אחרות כלל לא נכנסות לצנרת לשם זיהוי הבעיה.
  2. המרחק שאליה המצלמה יכולה להגיע – ישנן מצלמות אשר ניתנות לשליטה מרחוק, ואורך ההתפרשות שלהן בתוך הצנרת רב מאוד ויכול להגיע גם לעשרות מטרים מתחת לקרקע. לעומת זאת, קיימות מצלמות אשר אין באפשרותן לעלות על מרחק של מטרים בודדים.
  3. גודל המצלמה ומרכיביה השונים אשר נכנסים לצנרת – ישנן מצלמות זעירות מאוד וישנן מצלמות גדולות מאוד. אי לכך, השימוש בהם מתבצע בהתאם לקוטר הצנרת אשר נבדקת, וכמובן שככל שהצנרת רחבה יותר, כך גם הסיכויים לאיכות תמונה טובה יותר גדלים.
  4. איכות התמונה המתקבלת מהמצלמה – בדומה לכל מצלמה שהיא, ללא קשר למצלמות של צנרת הביוב, גורם מבדיל בין מצלמה אחת לאחרת הוא איכות התמונה אשר מתקבלת מחיישני המצלמה. ישנן מצלמות אשר מצלמות באיכות גבוהה, ואילו אחרות, במקרים בהם איכות התמונה אינה כה חשובה, מצלמות באיכות פחות טובה.

 

כמובן שיכולים להיות הבדלים רבים נוספים, אך אלו הם ההבדלים העיקריים שעל פיהם נקבע סוג המצלמה אשר תבוא לידי שימוש בכל מקרה באשר הוא.

דילוג לתוכן