איתור נזילות איתור ברור

מהם סוגי הצנרת בישראל?

צנרת המים משמשת אותנו בהיבטים רבים ולצרכים שונים כגון שתיה, רחצה, בישול ועוד. כמו כן, כל שעלינו לעשות הוא לפתוח את ברז המים, בין אם של המקלחת, בין אם במטבח ועוד, והמים מיד יוצאים אלינו בכמות הרצויה לנו.

אך מי מאיתנו לא חשב פעם כיצד מגיעים המים לברז? כיצד יתכן שאנו פותחים את הברז ותוך מאית השניה מים נקיים מגיעים אלינו לכלי? אם כן, התשובה לכך היא צנרת המים בישראל.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מהי צנרת המים בישראל?

צנרת המים בארץ היא האחראית למעשה לכל מעבר המים ממקורות המים השונים אל עבר צרכני המים לרבות בתים, מפעלים, חנויות, משרדים וכו'. בתוך צנרת המים עוברים כמויות אדירות של מים מדי יום, אשר מונעים על ידי משאבות ענק שגורמות לזרימת המים הרצויה בצנרות השונות.

כמו כן, כולנו ודאי שמענו לפחות פעם אחת אודות "המוביל הארצי", המהווה את צינור הובלת המים הראשי בארץ, כאשר ממנו מסתעפים המים למקומות רבים באמצעות צנרות המים השונות, אשר משתנות בסוגן בהתאם לצורך עליו הן עונות, עד אשר הצינור האחרון במסלול מגיע אלינו לברז.

אם כן, יש סוגים רבים של צנרות אשר משתנות ממקום למקום בהתאם הצורך שלשמם הן קיימות, בהתאם לתנאי הסביבה במקום ועוד.

 

סוגי הצנרת בישראל

כאמור, ישנם מספר סוגים של צנרות בארץ, אשר השימוש בכל אחת מן הצנרות נעשה בהתאם לצרכים ולתנאי הסביבה במקום בו נעשה השימוש בצנרת. כמו כן, כל סוג צנרת מורכב מחומרים אחרים, עשוי באופן שונה, מיוצר בגדלים שונים ועוד, ומכאן נובע השימוש הרחב בסוגים השונים.

אם כן, סוגי הצנרות השכיחים ביותר בישראל מונים כ – 4 סוגי צנרות עיקריים:

  1. צנרת פלדה.
  2. צנרת PEX.
  3. צנרת רב שכבתית או בשמה השני צנרת SP.
  4. צנרת נחושת.

 

צנרת פלדה

אף על פי שהיא נחשבת לצנרת זולה מאוד, צנרת פלדה מהווה את סוג הצנרת הנדיר ביותר לשימוש כיום. זאת בשל שני גורמים עיקריים. ראשית, אופן השימוש בצנרת זו דורש אמצעי חיבור מיוחדים לשם חיבור צנרות הפלדה השונות.

אמצעי חיבור אלו מהווים מקור רב לבעיות, והקושי בטיפול בבעיות אלו רב יחסית לטיפול בבעיות אחרות. כמו כן, סוג צנרת זה נוטה לצבור אבנית וחלודה, וכך נגרמות נזילות ודליפות שונות.

 

צנרת PEX

צנרת PEX (או פקס בעברית), היא צנרת אשר עשויה מחומרי פלסטיק שונים, ובנויה משתי שכבות של צינורות מים כאשר הצינור החיצוני בעל יכולות בידוד. אי לכך, ובעיקר מפאת העובדה כי צנרת זה עשויה מפלסטיק, השימוש בה הוא הנפוץ ביותר הן בשל הנוחות של תיקון והרכבה, והן בשל המחיר.

כמו כן, בשל החומר ממנו עשויה צנרת זו, לא נגרמות בעיות כאלה ואחרות כתוצאה מחלודה או הצטברות אבנית בצנרת.

 

צנרת רב שכבתית

צנרת רב שכבתית, כפי שניתן להבין משמה, היא צנרת העשויה צינורות המורכבים מכמה שכבות. בנוסף, צנרת זו מורכבת בעיקרה מפלסטיק עם שילוב של מתכת, דבר שמקנה לה יכולות עמידות גבוהות במיוחד, ואפשרות לעמידה בתנאים קיצוניים באופן יחסי לשאר סוגי הצינורות.

כמו כן, צנרת זו מורכבת באופן כזה המאפשר הרכב פשוטה ונוחה, כך שבמקרה בו תרצו להגדיל את הצנרת הדבר לא יהווה בעיה גדולה. בנוסף לכך, קיימים שני סוגים עיקריים של צנרות רב שכבתיות בארץ:

  1. צנרת SP.
  2. צנרת מולטיגול.

 

עם זאת, צנרת רב שכבתית יקרה יותר מאשר צנרת פקס בשל המתכת המעורבת בסיפור, ועל כן יש לשקול את הבחירה טרם התקנת הצנרת.

 

צנרת נחושת

צנרת נחושת, כשמה כן היא, מורכבת מנחושת ועל כן עמידותה בפני צבירת חלודה ואבנית גבוהה ביותר, וכמעט אף פעם לא תתקלו בחלודה או אבנית בצנרת זו. כמו כן, צנרת זו נחשבת איכותית במיוחד, והיא בעלת יכולות עמידות לאורך שנים רבות. בניגוד לכך, אופן ההרכבה של צנרת נחושת קשה באופן יחסי, ודורש מיומנות וידע רב בדבר.

אי לכך, במקרים בהם תגרם איזושהי בעיה לרבות נזילות, סדקים, סתימות וכו', ייתכן כי יקח לכם זמן רב למצוא בעל מקצוע מתאים לעבודה זו, בשל כאמור, העובדה כי העבודה עם צנרת זו, הטיפול והתיקון שלה, דורשים ידע מיוחד וניסיון בתחום.

דילוג לתוכן