איתור נזילות איתור ברור

כמה עולה איתור נזילות?

איתור נזילות מים בבית שלכם נעשה על ידי בעל מקצוע ועל כן גם יעלה לכם כסף. כמה יעלה והאם חובה להזמין בעל מקצוע במקרה של נזילה או חשד לקיומה?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

נזילת מים והשפעותיה

כל צנרת או תשתית מים אמורה להוביל את המים בבטחה בכל רחבי המבנה אך בפועל בהחלט עשוי להיווצר נזק באחד מחלקי הצנרת אשר עלול אפילו להוביל לנזילה. במקרה שאכן נוצרת נזילה היא יכולה גם להתדרדר לנזק בקיר, בתקרה או בכל אזור אשר סמוך לצנרת.

אחת התופעות אשר נגרמות כתוצאה מנזילה היא רטיבות, וגם לה יש כמה דרגות חומרה ויכולת להתדרדר ולגרום נזק רב יותר.

 

נזילות גלויות וסמויות

חשוב להבין כי ישנן נזילות גלויות ונזילות סמויות. ההבדל בין שתיהן הוא כמובן באם ניתן לראות הנזילה ללא מכשיר מיוחד או שהיא בעצם סמויה לחלוטין. בגלל שהצנרת מוחבאת ומוסתרת הגיוני שאם תיווצר בה נזילה גם היא תהיה מוחבאת ומוסתרת.

כאשר הנזילה גלויה וברור מאיפה היא מגיעה לא תצטרכו לשלם בעבור איתור נזילות בגלל שהנזילה כבר אותרה על ידכם. סביר להניח שכן תצטרכו לשלם בעבור תיקון מקור הנזילה או בעבור שיקום הצנרת.

 

כמה עולה איתור נזילות?

עלות איתור נזילות משתנה על פי השיטה או המכשיר שבו בעל המקצוע בחר להשתמש. לעיתים קרובות שיטה אחת או מכשיר אחד לא יספיקו על מנת לאתר הנזילה לגמרי, או יותר נכון לאתר את המקור שלה לגמרי. התום הליך האיתור, כשבעל המקצוע מצא בוודאות מה גרם לנזילה, כלומר מה והיכן הנזק שאפשר למים לזרום מחוץ לצינור אל תוך הקיר או התקרה.

חשוב לזכור פרטים אלו על מנת לתכנן כי העלות תהיה מורכבת מכמה מרכיבים ועל כן תעלה מעבר לעלות הליך אחד.

 

איתור נזילה באמצעות מצלמה טרמית

אחת השיטות אשר בעלי מקצוע עשויים לבחור בה היא המצלמה הטרמית. מדובר במצלמה מיוחדת אשר מסייעת לבעל המקצוע לקבל מידע מעמיק על היתכנות או קיום ממשי של נזילה וגם רטיבות באזור שצולם. לרוב השיטה תתאים לנזילות בקירות או בתקרה. עלות השימוש במצלמה טרמית מתחיל ב-1200 שקלים ועשוי לעלות בהתאם להיקף העבודה.

 

איתור נזילה באמצעות סאונד או אקוסטיקה

שני ההליכים האלה מתבססים על קולות ורעשים אך מנקודות מבט שונות. שני המכשירים רלוונטיים בעיקר לנזילות הנוצרות בצנרות תת קרקעיות אשר אין בהן כלל גישה ראייתית וגם לא גישה פיזית ללא חפירה באדמה או פירוק ברצפה. בגלל שמדובר בהליך מעט מסובך יותר טווח המחירים שלו גבוה יותר מהמצלמה הטרמית ויכול להגיע אפילו גם ל-1,500 שקלים.

 

איתור נזילה באמצעות בלון גומי

דרך נוספת לבצע איתור נזילות מים הוא בלון הגומי. מדובר בבלון מיוחד אשר בעלי מקצוע מנפחים בתוך הצינור. בגלל המבנה המיוחד שלו הוא מתנפח בדיוק לצורה של הצינור ועל כן יכול לסתום אותו בדיוק בגודל שצריך. כאשר סוגרים את הצינור בצד אחד הנזילה תיפסק או דווקא תתגלה בצד אחר, כך ניתן לזהות בדיוק את המקור של הנזילה ולעצור אותה על ידי תיקון מקור הנזילה.

הליך זה מתחיל ב-500 שקלים ועשוי לעלות בהתאם לחומרת המצב והיקף ההליך.

 

הליכים ושירות נוסף

מעבר לאיתור נזילות, בעלי מקצוע יסייעו לכם בכל שלב בהליך מאיתור הנזילה ועד לשיקום הצנרת ותיקונה. כל הליך שכזה יגרור כמובן עלות נוספת אשר חשוב גם כן לקחת בחשבון. במסגרת ההליך יבצעו עבורכם זיהוי מעמיק של הנזילה, איתור המקור שלה, תיקון המקור שלה וגם שיקום הצנרת במידה ויהיה צורך. כל הליך שכזה מתחיל ב-1200 שקלים ומעלה.

 

כמו כל בעל מקצוע, גם מאתר נזילות או אינסטלטור גובה שכר טרחה. למרות שהעלות של בעל מקצוע זה יכולה להגיע גם לאלפי שקלים חשוב לא לוותר על השירות. נזילה, רטיבות או כל נזק בצנרת לעיתים נראים פשוטים יותר ממה שהם באמת.

הזנחה של נזק מסוג זה יכול לגרום לנזק חמור בהרבה אשר עשוי גם לפגוע בכם בריאותית (בעקבות התפתחות של עובש כתוצאה מרטיבות) וגם לפגוע בתשתיות המבנה והצנרת.

דילוג לתוכן