איתור נזילות איתור ברור

כמה עולה איתור נזילות במצלמה תרמית

נזילות מכל סוג שהן, עלולות לגרום לבעיות רבות כגון עובש בקירות, התקלפות של הצבע מהקירות או מהתקרה, היווצרות הצפות במקרים מסוימים, ריחות לא נעימים בחלל החדר בו נמצאת הנזילה ועוד. כמו כן, כידוע לרובנו, נזילות הן תוצאה של כשל כלשהו באחת הצנרות (צנרות המים או צנרת הביוב), אשר גורם לדליפה של הנוזל מתוך הצינורות במקומות שונים.

אי לכך, ובהתאם לעובדה כי הצנרות אינן גלויות לעין, כאשר יש צורך לאתר נזילה, תהליך איתור הנזילה מהווה אתגר לא קטן הכולל הוצאת של הבלטות ברצפה או קדיחה בקירות עד למצב של מגע ישיר עם הצנרת, במקום החשוד למקום הנזילה.

לעומת זאת, התקדמות הטכנולוגיה הגיעה גם לתחום איתור הנזילות, וכיום קיים איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית, אשר מאפשרת איתור ללא צורך בהריסת הקירות או הרצפה. אך בדומה לכל התפתחות טכנולוגית, גם כאן נשאלת השאלה – כמה זה יעלה.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מהי מצלמה תרמית ומתי נשתמש בה?

מצלמה תרמית הינה מצלמה אשר מזהה הבדלי טמפרטורות בשטח אותה היא מצלמת. את הבדלי הטמפרטורות מציגה המצלמה על צג, כאשר מקום בעל טמפרטורה גבוהה יסומן בשטח אדום, ואילו מקום עם טמפרטורה נמוכה יסומן בצבע כחול.

אם כן, מהם היתרונות של שיטת איתור זו, ומתי נעשה שימוש במצלמה תרמית לשם איתור נזילות? ראשית כל כמובן, איתור נזילות במצלמה תרמית אינו דורש הריסה של קירות או ריצוף לצורך איתור הנזילה בשלב כה מוקדם, ואף לא ודאי. זאת מאחר, שאיתור הנזילה בשיטה זו, מתבצע דרך הקירות ואינו דורש מאמץ רב.

שנית, מפאת העובדה כי המצלמה התרמית פועלת על הבדלי חום וקור בין גופים, השימוש במצלמה יעשה עבור נזילות בצנרת המים בלבד (ולא צנרת הביוב). כמו כן, שימוש זה יעשה במקומות בהם ניתן לחמם את המים, והקירות או הרצפה אינם עשויים מחומרים מבודדי חום כדוגמת עץ.

 

כיצד מתבצע תהליך איתור נזילות בעזרת מצלמה תרמית?

תהליך איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית מורכב משני חלקים עיקריים, אשר זהים בכל תהליך איתור שהוא, ללא יוצא מן הכלל, ושלב שלישי המתבצע לאחר איתור הנזילה. כמו כן, משך הזמן של תהליך זה כן משתנה מפעם לפעם בהתאם לגורמים שונים כגון מיקום הנזילה לאורך הצנרת, גודל המקום בו נעשה תהליך איתור הנזילה ועוד. אם כן, שני שלבי תהליך איתור נזילות במצלמה תרמית הינם חימום המים ואיתור הנזילה עצמו.

 

שלב ראשון: חימום המים בצנרת

השלב הראשון בתהליך איתור הנזילה בעזרת מצלמה תרמית, הוא שלב חימום המים לאורך כל הצנרת במקום. מאחר והמצלמה התרמית פועלת על עיקרון של הבדלים בטמפרטורות של גופים שונים, עלינו לחמם קודם כל את כל המים בצנרת בכדי שהמצלמה התרמית תוכל לזהות את המים הזורמים. שלב זה משתנה במשך הזמן שהוא לוקח מפעם לפעם בהתאם לגודל הצנרת במקום, ולרמת המהירות שבה המים מתחממים לאורך הצנרת.

 

שלב שני: איתור הנזילה

לאחר שכל המים בצנרת התחממו, מתחיל בעל המקצוע את הסריקה של הבית בכל מקום אליו הצנרת מגיע, כאשר במידה ויש חשש למיקום מדויק בו הנזילה מתרחשת, בעל המקצוע יתמקד באיתור הנזילה במקום זה.

אם כן, מאחר שקיימת נזילה במקום כלשהו לאורך הצנרת, כאשר המים המחוממים ידלפו מהצנרת, אזור הדליפה יתחמם כתוצאה מהמים המגיעים אליו, ועל צג המצלמה יתקבל שטח רחב בגווני אדום. שטח זה מעיד על דליפה של מים מהצנרת, כלומר על מקום הנזילה.

 

שלב שלישי: הטיפול בנזילה

כמובן שלאחר איתור הנזילה מגיע שלב הטיפול בה. כמו כן, בעקבות האיתור המדויק של הנזילה, בעלי המקצוע אשר מבצעים תיקונים בצנרת אינם צריכים להרוס שטח רב סביב הנזילה, ויכולים לבצע את התיקון באופן ממוקד ויעיל ביותר.

 

כמה עולה איתור נזילות במצלמה תרמית?

מאחר ומדובר בתהליך המתבצע בעזרת טכנולוגיות מתקדמות יחסית, מחירו של תהליך איתור הנזילות באמצעות מצלמה תרמית נחשב יקר ביחס לשאר הדרכים לאיתור נזילות, ועומד על מחיר התחלתי של כ – 1,200 ש"ח.  כמו כן, המחיר משתנה ממקרה למקרה בהתאם לגודל הנכס בו מתבצע איתור הנזילה, בהתאם למחיר הגובה בעל המקצוע, בהתאם לרמת האיכות של המצלמה התרמית ועוד.

עם זאת, יש לזכור כי איתור תהליך נזילות בעזרת מצלמה תרמית הינו תהליך מדויק ויעיל יותר, ועל אף שמחירו גבוה ממחירם של תהליכי איתור הנזילות האחרים, השקעה זו כדאית משתי סיבות עיקריות:

  1. שלמות הנכס – מאחר שתהליך איתור נזילות בעזרת מצלמה תרמית אינו מתבצע על ידי הריסה וקדיחה ברצפות או בקירות המבנה, במקום בו מתבצע תהליך זה נשמר באופן מירבי גם בזמן תהליך הטיפול עצמו בנזילה.
  2. מחיר כולל – אך על פי שהמחיר של תהליך איתור הנזילות בשיטה זו יקר ביחס לאחרים, כאשר מסתכלים על התמונה הרחבה והכוללת מבחינת ההיבט הכלכלי, המחיר שעלול לגבות לכם תהליך איתור נזילות, הכולל הרס של רצפה או קירות והתיקון שלהם לאחר סיום הטיפול בנזילה בצנרת, עלול להיות גבוה בהרבה, מאשר ביצוע תהליך דומה בעזרת המצלמה התרמית.
דילוג לתוכן