איתור נזילות איתור ברור

כל הדרכים לאיתור נזילות מים

נזילות מים מאחורי הקיר, מהתקרה ומתחת לרצפה, אחת ולתמיד, איך מאתרים נזילות מים בבית ובחצר?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

נזילות מים

בכל בית בו יש צנרת, הובלת מים או תשתית ביוב, נזילה היא בהחלט תופעה אשר יכולה להיווצר. בעיקרון תשתית המים בבית, או בשמה השני הצנרת, בנויה על מנת להוביל מים הלוך ממקורות המים הגדולים אל כל הברזים, הכיורים, האסלה ובעצם כל דבר אשר משתמש או צורך מים בבית.

כאשר ישנו נזק, חור או אפילו סתם עקב התיישנות הצנרת, מים לא נשארים בתוך המערכת ומתחילה נזילה מחוץ לצינורות ברחבי הבית.

 

איתור נזילות מים

בגלל שבעיקרון המים אמורים לזרום בתוך הצינורות, בעלי מקצוע ואפילו אתם יכולים להבין מתי מתקיימת נזילה. מים לא אמורים לנזול או להרטיב את הקיר ובטח לא אמור להיווצר עובש על התקרה.

סימנים אלו הם חלק ממגוון רחב של סימני זיהוי אשר רטיבות או נזילה גלויה מביאה עמה, אך לא תמיד כל נזילה כל כך פשוטה לזיהוי, וגם אם כן נצפה במים נוזלים עדיין יש לבצע איתור לנזילה, להבין מה המקור שלה על מנת להפסיק את הנזק.

 

איתור נזילה באמצעות מצלמה טרמית

אחת הדרכים הכי נפוצות ונוחות לאיתור נזילות, בעיקר נזילות סמויות, היא המצלמה הטרמית. מדובר במצלמה אשר מבוססת על טמפרטורות, כלומר הצבעים אשר יוצאים בתמונה נותנים חיווי על החום של כל אובייקט כך שנזילה תיראה בצורה שונה משאר הקיר או התקרה.

כאשר יוצאת התמונה מהמצלמה, בעל מקצוע אשר מבין בפענוח התמונה יוכל לזהות ולאתר את הנזילה, גם אם היא לא נראית מעל פני הקרקע או הקיר.

 

איתור נזילה באמצעות אקוסטיקה

כאשר מדובר בנזילה תת קרקעית הסיפור קצת שונה, מצלמה טרמית כנראה לא תועיל בגלל שיש שכבות רבות של קרקע והרבה הפרשי טמפרטורות. לכן, כאשר מדובר בנזילה תת קרקעית, כלומר בצנרת תת קרקעית, ניתן להשתמש דווקא במכשיר אשר מבוסס על אקוסטיקה.

העיקרון המדעי מאחורי המכשיר מתבסס על שידור גלי קול בתוך צינורות המערכת, לפי החזרה והפיזור של גלי הקול בתוך המערכת ניתן להבין אם מים יוצאים מהצינור והיכן. נשמע מסובך? בהחלט! השאירו את המשימה לבעלי מקצוע.

 

איתור נזילה באמצעות סאונד

בדומה לשימוש באקוסטיקה, גם בדרך איתור זאת מתבססים על גלי קול או בעצם קול. המכשיר מתבסס על הרבה מיקרופונים אשר כאשר מצמידים אותם לקרקע הם נותנים חיווי על זרימת המים מתחת לפני הקרקע.

בעל מקצוע אשר מתמחה בהבנת המידע המתקבל מהמכשיר יכול להבין באם ישנה נזילה או שמא הצנרת תקינה לגמרי. היתרון הגדול של מכשיר סאונד הוא ההימנעות מגרימת נזק והרס לקיר, לקרקע או אפילו לתקרה.

 

איתור נזילה באמצעות לחץ מים

מכשיר נוסף אשר יכול לשמש בעלי מקצוע לאיתור נזילות הוא מכשיר אשר מודד לחץ מים. כאשר מצמידים את המכשיר לצינור או לחלק מהמערכת ניתן למדוד את לחץ המים בתוך הצנרת.

בעלי מקצוע יודעים לאיזה לחת מים לצפות ועל כן בהתאם לערך אשר המכשיר ימדוד ניתן להבין אם המים בצינור בלחץ מתאים או שמא בגלל שמים יוצאים מהצינור ללא תכנון הלחץ במערכת יורד ועל כן מופיע ערך שכזה.

 

דרכים נוספות לאיתור נזילות

מעבר לדרכים אשר צוינו עד עתה חשוב להבין כי ישנן עוד הרבה דרכים לאיתור. אין דרך אחת אשר מתאימה לכל סוגי הנזילות. חשוב להתחשב במיקום של הנזילה, בצנרת ואפילו בסיבה שגרמה לה.

באם מדובר בנזק באיטום הגג או בקיר איתור הנזילה יהיה אחר אם החשד הוא דווקא בחור או שבר בצנרת הביתית. כל בעל מקצוע יבחר באיזו שיטה להשתמש על פי המצב ולעיתים אף יהיה שימוש בשתי שיטות ויותר.

 

איתור נזילות מים יעשה על ידי איש מקצוע אשר לו ניסיון רב וגם מכשירים רבים אשר הוא יודע ומוסמך להשתמש בהם. בין המכשירים ניתן למצוא את המצלמה הטרמית, מכשירים מבוססים סאונד ואקוסטיקה ואפילו מכשירים אשר מודדים את הלחץ המים מבלי צורך להגיע ישירות לצנרת עצמה.

הבחירה באיזה דרך איתור לבחור היא גם תוך התחשבות במיקום הנזילה, ותופעות הלוואי שלה.

דילוג לתוכן