איתור נזילות איתור ברור

כך תזהו פיצוץ בצנרת

כל מי שיש בבעלותו נכס כזה או אחר אשר מחובר לתשתיות המים לרבות בית, משרד, חנות וכו', תהה לעצמו לא פעם כיצד ידע האם ישנה בעיה כלשהי בצנרת, מתי עליו להיזהר יותר ומתי פחות ומעל הכל, כיצד ידע מתי יש פיצוץ בצנרת. אם כן, פיצוצים בצנרת יכולים להיגרם מסיבות רבות ומגוונות, אשר לחלקן השפעות מיידיות, וחלקן בעלות השפעות ארוכות טווח

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מהו פיצוץ בצנרת?

ראשית כל נבין מהו בכלל פיצוץ בצנרת, בכדי לדעת כיצד לזהות אותו וכיצד לטפל בו. פיצוץ בצנרת, על התמונה מצטיירת לרובנו בדמיון, אינו מחייב התפרצות ענקית של מים מתוך צנרת המים במקום, וצורך בדליי מים רבים על מנת להוציא את כל המים מהמקום.

פיצוץ בצנרת מתחלק בעיקרו לשני סוגי עיקריים, אשר נבדלים בעיקרם בהשפעה שיש להם ובמובנים השונים הנובעים מכך. אם כן, שני הסוגים העיקריים הינם:

 

פיצוץ בצנרת בעל השפעה מיידית

הסוג הראשון והמוכר ביותר לכולנו, בין אם נתקלנו בו ובין אם לא, הוא הפיצוץ המיידי אשר גורם לנזק מיידי וחמור. אם כן, פיצוץ זה אכן נגרם באגרסיביות ובאופן מיידי, ומתבטא בהתפרצות מים רבים מצינור המים לעבר חלל המקום בו נוצר הפיצוץ.

כמו כן, פיצוץ זה מהווה את הסוג הפשוט יותר לטיפול ולתיקון, מאחר שברור מאוד מהו מקור הפיצוץ, והטיפול נעשה באופן מיידי. עם זאת, מומלץ לסלק כמה שיותר את המים בכדי למנוע מהם לחלחל לרצפה ולגרום לנזקים עתידיים.

 

פיצוץ בצנרת בעל השפעה ארוכת טווח

הסוג השני והנדיר יותר הוא פיצוץ בצנרת אשר השפעתו אינה מיידית. אם כן, לעיתים נגרמים פיצוצים בצנרת אשר אינם מתבטאים באופן גס, אלא ללא ידיעתנו המיידית. פצוצים אלו למעשה מתרחשים בצנרת מבלי שנבחין בהם בכלל, ובכך מתחילות דליפות מים רבות מהצנרת לאזור הפיצוץ.

מאחר שפיצוץ זה אינו גלוי לעין, משך הזמן שלוקח לטפל בו, הן בשל משך הזמן המתרחש עד זיהוי הפיצוץ, והן משך הזמן עד התיקון עצמו של הפיצוץ, ארוך מאוד. אי לכך, פיצוצים אלו עלולים לגרום לריקבון ולעובש בקירות, בתקרה וברצפה.

 

כיצד נדע לזהות פיצוץ בצנרת?

אם כן, זיהוי פיצוץ בצנרת מתחלק בסוגי דרכי הזיהוי השונות, לפי סוג הפיצוץ, כלומר פיצוץ בעל השפעה מיידית או לא. כמו כן, ניתן להבין כי פיצוץ בעל השפעה מיידית ניתן לזיהוי באמצעות מראה בלבד, מאחר שברוב המקרים המוחלט כל חלל המקום מתמלא במים. עם זאת, פיצוץ בעל השפעה ארוכת טווח ניתן לזיהוי במספר דרכים שונות:

  1. שעון המים – מאחר שמדובר בפיצוץ בצנרת שגורם לדליפה רבה של מים, חשוב להסתכל מדי פעם על שעון המים שלכם, ולוודא כי כמות המים הנקובה עליו תואמת פחות או יותר את כמות המים שאתם משתמשים בה. במידה ואתם נוכחים לדעת כי הכמות גדולה באופן חריג מהרגיל, יש לפנות לגורמים שונים בכדי שיבדקו לכם את העניין, ויוודאו כי לא קיים פיצוץ נסתר בצנרת.
  2. ריח – פיצוץ בצנרת, בדומה לכל דליפת מים אחרת אשר לא מתייבשת, מפיצה ריח של עובש באוויר, אשר מעלה סימני שאלה רבים. אם אתם מגלים שיש ריח חריף באוויר, ודאו כי הדבר אינו מורה על פיצוץ בצנרת.
  3. מראה – כאמור, פיצוץ בצנרת באופן נסתר עלול לגרום לעובש ולריקבון, אשר מתבטאים בדרכים שונות לרבות כתמים שחורים על הקירות, התקלפויות של הקיר ועוד. במקרים כאלו, כמעט לבטח מדובר בפיצוץ נסתר בצנרת, ויש לגשת לגורמים שיבררו זאת באופן מקצועי.
  4. קול – לעיתים נדירות כאשר יש פיצוץ בצנרת, ניתן לשמוע את דליפת המים מהצינור דרך הקיר במקום הפיצוץ. כמו בשאר המקרים, גם כאן מומלץ לפנות לגורמים מוסמכים שיבדקו זאת עבורכם.

 

ייתכנו דרכים נוספות לזיהוי פיצוץ בצנרת אך דרכים אלו הם העיקריות והשכיחות ביותר מבין כל הדרכים הקיימות.

 

למי לפנות בעת פיצוץ בצנרת?

כאשר יש פיצוץ בצנרת, מכל סוג שהוא, מומלץ לפנות לאנשי מקצוע אשר מספקים שירותי אינסטלציה ושרברבות. אנשי מקצוע אלו מנוסים רבות בתחום, וכן יש ברשותם כל הידע הדרוש על מנת לזהות ולתקן את הפיצוץ בצנרת שלכם, בין אם באופן גלוי ובין אם לא.

אם כן, את בעלי המקצוע האלו ניתן למצוא על ידי חיפוש חופשי במנועי החיפוש השונים, בעזרת מילות מפתח כגון "פיצוץ בצנרת, שירותי תיקון צנרות, תיקון פיצוץ בצנרת ועוד". באתרי האינטרנט אליהם תגיעו תוכלו לקבל מספר טלפון של נותני השירות, ליצור עמם קשר, ובמידה והם תואמים את בקשותיכם ורצונכם, תוכלו לשכור את שירותיהם לתיקון הפיצוץ בצנרת שלכם.

דילוג לתוכן