איתור נזילות איתור ברור

כיצד מתמודדים עם רטיבות בתקרה?

רטיבות בתקרה, בקיר וברצפה מזיקה מאוד ויכולה להיות אפילו בעייתית מבחינה רפואית. למה שתיווצר רטיבות בתקרה וכיצד מתמודדים איתה כשכבר נוצרה?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

תשתיות בבית

בכל רחבי הבית שלכם יש תשתיות אשר מאפשרות לכם לקבל את כל מה שאתם צריכים בתוך הבית ובמידה ויש חצר, גם בחצר. מדובר לדוגמא בתשתית החשמל אשר עוברת מאחורי הקירות שלכם, מספקת חשמל מחברת החשמל לשקעים שלכם בעזרת לוח הבקרה הראשי בבית שלכם.

ודאי אתם מכירים אותו בגלל מכירים של נפילת חשמל או קפיצת פקק. בדומה למערכת החשמל, ישנה גם תשתית מים ותשתית ביוב בבית שלכם. התשתית כמובן מורכבת מצינורות אשר מספקים מים הלוך ממקורות המים בארץ ישירות אל הברז בכיור שלכם, לצורך הדחת מים באסלה וכמובן לברז המקלחת.

 

הצנרת הביתית

מערכת המים נקראת צנרת והיא כאמור, האחראית על הובלת המים הלוך אל מתקני המים והברזים. על מנת להעביר את המים בבטחה, להגן על הצינורות תוך שמירה על המראה הנקי של הבית שלכם כך שתוכלו לעצב אותו כפי שתרצו, הצנרת מוחבאת ברחבי הבית, מתחת לרצפה, מאחורי הקירות וגם מעל הרצפה.

בגלל שהצנרת מוחבאת ומוסתרת כאשר היא ניזוקה ניתן לדעת זאת רק בעזרת סימני זיהוי שיופיעו. הצנרת מפורטת בתוכנית של המבנה כך שבעלי מקצוע, ואפילו דיירי הבית, יכולים לדעת בדיוק היכן עוברת וכיצד בנויה.

 

נזילה בצנרת

בעיקרון הצנרת אמורה להיות בנויה בצורה מושלמת כך שמים יעברו בתוך הצינורות, רק אל ובמקומות הייעודים לכך. כאשר הצנרת ניזוקה, נוצר בה חור, נשבר בה חלק או היא פשוט מתיישנת ולא מצליחה לאגור ולהזרים את המים כראוי, יכולה להיווצר נזילה.

הנזילה היא תופעה אשר בה מים זורמים מחוץ לצינור ולא במקומות המיועדים לכך. נזילה יכולה להיות גלויה וסמויה ויש לה מספר סימני זיהוי אשר אחד מהם היא הרטיבות.

 

רטיבות גלויה וסמויה

רטיבות היא כאמור אחד מסימני הזיהוי הבולטים לקיומה של נזילה בבית. אך נזילה היא לא הסיבה היחידה להיווצרות רטיבות. מעבר לכך שישנם הרבה גורמים להיווצרות נזילות בבית, יש גם הרבה ביטויים של נזילה אשר החלוקה הכי ברורה בין סוגי הרטיבות תהיה לנזילה גלויה וסמויה.

בעצם מדובר בכמה הנזילה גלויה לעין, כנראה שאלו הנזילות שאתם מכירים, לעומת כמה הנזילה סמויה לגמרי כך שלא ניתן לאתר אותה ללא מכשיר או שיטה מיוחדת בעזרת בעל מקצוע.

 

רטיבות בתקרה

אם נחבר את כל המידע עד עתה, ישנה צנרת מוחבאת אשר עשויה לעבור מעל התקרה, בצנרת יכולה להיות נזילה והנזילה יכולה לגרום לרטיבות גלויה או סמויה בתקרה שלכם. כאשר הרטיבות גלויה תוכלו לראות את התקרה שלכם רטובה, במקרים מתקדמים יותר, בגלל שהתקרה עשויה מחומר שלא אמור להירטב, בשילוב עם האוויר והמים יכולים להיווצר על התקרה שלכם גם פטרת ועובש, סימנים אלה יותר בולטים והם גם צורת ביטוי של רטיבות.

נוסף על הרטיבות הגלויה יכולה להיווצר גם רטיבות סמויה, במקרים כאלה בעל מקצוע יחשוד ברטיבות סמויה בגלל סימני זיהוי למיניהם וישתמש בשיטה מיוחדת על מנת למצוא את המקור וגם את ההיקף שלה.

 

טיפול ברטיבות בתקרה

בדומה לכל רטיבות אחרת, ראשית יש להבין מה גרם לרטיבות ולהתחיל מטיפול במקור הבעיה. באם הרטיבות היא כתוצאה מחדירה של מי גשמים את גג הבית, יש לבצע איטום מחדש ולוודא את האיטום בכל הגג. אם הרטיבות נגרמה כתוצאה מנזילה, יש לעצור את הנזילה ולתקן את הצנרת.

לאחר שתוקן המקור לרטיבות, כך שבעל המקצוע סבור כי כעת הרטיבות לא תגדל יותר, יש לייבש את הרטיבות. כמובן שלא פשוט מחכים שתתייבש, ויש מכשירים מיוחדים אשר יעשו זאת עבורכם. בכל מקרה מוזמן להתייעץ ולהזמין בעל מקצוע אשר יעשה את כל העבודה בשבילכם תוך ניצול הניסיון והמכשירים הרבים שלרשותו.

 

טיפול ברטיבות בתקרה חייב להתחיל מן הסתם בזיהוי ואבחון הרטיבות. לאחר מכן חייבים לעצור את מה שגרם לרטיבות באם מדובר בחור בגג או בנזילה מעל התקרה. לאחר תיקון המקור יש לייבש את הרטיבות ולבצע ביקורת שגרתית על מנת לוודא שהבעיה אכן נפתרה כליל.

דילוג לתוכן