איתור נזילות איתור ברור

כיצד מטפלים במקרים של סתימת ביוב בעקבות שורשים

סתימות של הצנרות השונות, ובמיוחד של צנרת הביוב, עלולות להוות בעיה גדולה מאוד. זאת מכיוון שלאחר היווצרות הסתימה, תפקודה של צנרת הביוב יורד לטמיון, וחודל מלעבוד בצורה תקינה. יתרה מזאת, סתימות ביוב, בשונה משאר הסתימות, עלולות לגרום להצפה במקומות השונים לרבות האסלה, אשר עלולה לגרום לבעיות רבות ביניהן זיהום האוויר, כתוצאה מעליית חומרי פסולת מזוהמים מתוך הביוב.

אם כן, להיווצרות סתימות ביוב יכולים להיות גורמים רבים, כאשר אחד הגורמים הינו שורשי צמחים.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מהי סתימת ביוב בעקבות שורשים?

סתימות ביוב, כפי שרובנו ודאי יודעים, הינן מקרים בהם נחסם זרם הביוב אשר עובר בצנרות הביוב, ובכך נפגע ונפגם התפקוד הלקוי של מערכת הביוב. כמו כן, סתימות ביוב מתבטאות במקרים רבים בהצפות בעת ניסיון השימוש בכל דבר אשר קשור באופן כזה או אחר לביוב, וכך אותן סתימות מתגלות.

אם כן, ישנן סיבות רבות להיווצרות סתימות ביוב, כאשר אחת מהן היא שורשים. לעיתים, צמחים שונים עלולים להשתרש אל תוך צנרות הביוב השונות, ולגדול דרך הביוב, כאשר הצמח עצמו ממוקם על הדופן החיצונית של צינור הביוב, והשורשים נמצאים בתוך צינור הביוב עצמו. במקרים אלו, לאחר שהצמח נובל, שורשיו של הצמח נופלים אל תוך צנרת הביוב.

לאחר זמן רב ולאחר שורשים נבולים רבים, כל אותם שורשים עלולים להצטבר יחדיו ולהתקע במקום מסוים מכל סיבה שהיא. הצטברות זו של אותם שורשים, גורמת לסתימה בביוב, וכן להשלכותיה השונות.

 

מהן ההשלכות של סתימת ביוב עקב שורשים?

כאמור, סתימת ביוב בעקבות הצטברות שורשים במקום מסוים, עלולה לגרום לבעיות רבות. כמו כן, לכל בעיה שנוצרת בעקבות סתימה מסוג זה, קיים פתרון שונה הן בטיפול בבעיה עצמה והן בדרך ההתמודדות עם השלכותיה. אם כן, בין ההשלכות השונות, ניתן למנות מספר השלכות עיקריות.

  1. הצפות – ההשלכה העיקרית והנפוצה ביותר, היא הופעת הצפות בעת השימוש בצנרת סתומה כתוצאה מהצטברות שורשים. כאשר הצנרת סתומה, ונעשה שימוש בצנרת, הביוב מנסה לעבור כרגיל בצינורות הביוב, וכשהוא מגיע לסתימה אין לו דרך להמשיך, ולכן הוא נשאר במקום, וכל נוזל הביוב שאחריו נשאר גם הוא, כולל הגורמים שמהם ניסינו להיפטר בעת השימוש בצנרת.
  2. נזילות – השלכה נוספת של סתימה בביוב בגלל שורשים היא נזילות בצנרת הביוב. כאשר המים מפעילים לחץ במקום הסתימה ורוצים לעבור, הם ינסו כל דרך אפשרית בכדי להמשיך לזרום, ולכן במקרים כאלו ייתכנו נזילות ביוב מהצנרת, אף ממקומות בהם יש פתחים קטנים ביותר בצנרת.
  3. פיצוצים בצנרת – פיצוצים בצנרת עלולים להיגרם גם כן כתוצאה מסתימה בביוב. זאת בשל הלחץ האדיר של נוזל הביוב שנגרם במקום הסתימה. לחץ זה מופעל על דפנות הצנרת על ידי נוזל הביוב שרוצה להמשיך לזרום במסלולו ואינו יכול.

 

כיצד מטפלים במקרים של סתימת ביוב בעקבות שורשים?

תהליך הטיפול בסתימות ביוב בעקבות הצטברות שורשים במקום מסוים, אינו שונה בהרבה מכל שאר תהליכי הטיפול בסתימות הן בצנרת הביוב והן בצנרות אחרות. אם כן, תהליך הטיפול בסתימה בצנרת ביוב בעקבות שורשים מורכב משלושה שלבים; שלב זיהוי ואבחון הסתימה, שלב הטיפול עצמו בסתימה ושלב הבדיקה.

 

זיהוי ואבחון הסתימה

השלב הראשון בתהליך הטיפול בסתימת ביוב בעקבות שורשים הוא שלב הזיהוי והאבחון של הסתימה. כחלק משלב זה, מבצע בעל המקצוע בדיקה מקיפה אודות הסתימה. בין הפרטים השונים אותם הוא בודק ניתן למצוא את מיקומה המדויק של הסתימה, סדר גודל הסתימה ורמת מורכבותה, סוג השורשים המרכיבים את הסתימה וגודלם, כלי עבודה ודרכי פתרון אפשריים ועוד.

אי לכך ובהתאם היותו שלב הכרה עם הסתימה, שלב זה מהווה בסיס לכל תהליך הטיפול, ועל כן ככל שיתבצע באופן איכותי יותר, כך גם תהליך הטיפול עצמו יהיה איכותי יותר.

 

פתיחת הסתימה

השלב השני והחשוב ביותר, הוא שלב פתיחת הסתימה. שלב זה מתבסס על השלב הקודם, ומשתנה מפעם לפעם בהתאם לגורמים שונים בדרך העבודה, בכלי העבודה הדרושים ועוד. בין כלי העבודה השונים ניתן למצוא מקדחות, צינורות מיוחדים לפתיחת סתימות, מצלמות מיוחדות לשימוש בצנרות ביוב ועוד אביזרים רבים אחרים.

כמו כן, דרך פתיחת הסתימה עצמה משתנה גם הוא, ויכול להכיל פתיחת הסתימה דרך פתחי הביוב השונים, פתיחת הסתימה תוך חתירה למגע ישיר עם מקום הסתימה באמצעות קדיחות וחפירות ועוד.

 

בדיקה סופית

השלב השלישי והאחרון הוא שלב הבדיקה. כפי שניתן להבין משמו, שלב זה מהווה בדיקה כללית ומקיפה אודות הסתימה שטופלה. כחלק משלב זה מבצעים אנשי המקצוע בדיקה כי הסתימה אכן נפתחה, וכי הכל עובד כשורה. כמו כן, שלב זה נועד לוודא כי לא נגרמו אי אילו בעיות אחרות כתוצאה מהטיפול בסתימת הביוב שנגרמה בעקבות השורשים.

 

אם כן, בשל העובדה כי טיפול זה אינו פשוט ודורש ניסיון, ידע וכלי עבודה מיוחדים, מומלץ לבצע אותו בעזרת איש מקצוע בתחום כגון אינסטלטור או שרברב, אשר יודעים כיצד לבצע זאת בצורה איכותית, בטוחה ומקצועית.

דילוג לתוכן