איתור נזילות איתור ברור

האם ניתן לבצע תיקון צינורות ביוב ללא הרס

קיימות תקלות אשר עלולות להיווצר בצנרת הביוב, בין אם מדובר בסתימות, בין אם מדובר בנזילות, בין אם מדובר בשברים בצינורות הביוב ועוד. כמו כן, בכל מקרה שהוא, ללא קשר בסוג התקלה שנגרמה, תקלות בביוב אינן נעימות במיוחד ועלולות לגרום לנזקים רבים חלקם פחות נעימים וחלקם עוד יותר לא נעימים.

אם כן, כאשר מתעוררות איזושהי בעיה בצנרת הביוב, אנחנו פונים הישר לחברות המספקות שירותי אינסטלציה ושרברבות, בבקשה לטיפול ותיקון צינורות הביוב. במקרים רבים, בשל העובדה שצנרת הביוב נמצאת מתחת לשכבה העליונה של הקרקע, נדרש להרוס את הריצוף, ולקדוח לעומד עד להגעה לצנרת הביוב.

במקרים כאלה נשאלת השאלה, האם ניתן לבצע תיקון צינורות ביוב מבלי להסב נזק רב כל כך? התשובה לכך, כן חד משמעי.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מהן התקלות העלולות להיווצר בצינורות ביוב?

כאמור, ישנן תקלות רבות אשר עלולות להיווצר בצנרת הביוב הממוקמת תחתינו. בין התקלות השונות ישנן תקלות נפוצות יותר, ואילו אחרות נפוצות פחות. כמו כן, בכל מקרה שהוא, בין אם מדובר בתקלה נפוצה ובין אם לא, ההשלכות של תקלה זו אינן נעימות מאחר שמדובר בתקלה הכרוכה בביוב, הכולל חומרי פסולת. אם כן, גם בין התקלות הנפוצות ביותר ניתן למנות מספר תקלות עיקריות.

  1. סתימות ביוב – הבעיה הנפוצה ביותר בקרה צנרת הביוב היא בעיית הסתימות. בעיה זו גורמת לחסימה של זרימת הביוב במקום מסוים לאורך הצנרת, דבר שעלול להוביל לבעיות רבות ביניהן הצפות ביוב באסלה, בכיור ועוד. כמו כן, בעיה זו יכולה להיגרם כתוצאה מסיבות רבות מאוד, וכמעט כל גורם יכול לגרום להיווצרותה. בהתאם לזאת, דרכי הטיפול בבעית הסתימה בביוב רבות, וכוללות סוגים שונים של כלי עבודה.
  2. שברים וסדקים בביוב – שברים וסדקים לאורך צינורות הביוב יכולים גם הם להיווצר מכמה סיבות ביניהן חדירה של צמחים דרך דפנות הצינור, לחץ רב המופעל מכל סיבה שהיא על צינור הביוב ועוד. ברובם המוחלט של מקרים אלו, נוצרות דליפות ונזילות של נוזל הביוב דרך הצנרת, ודבר זה עלול להוביל לזיהום הקרקע, רטיבות, ריח חריף ומזוהם בחלל המצוי מעל מקום התקלה ועוד.
  3. פיצוצי צנרת – פיצוצי צנרת מהווים גם הם בעיה העלולה להיגרם בצינורות הביוב. בעיה זו נגרמת בדרך כלל כאשר ישנו לחץ רב במוקד מסוים בתוך צינורות הביוב, כאשר לחץ זה גורם לצינור הביוב להתפוצץ. בנוסף, מאחר וצינורות הביוב מורכבים מחומרים שונים בגדלים שונים, עיקר הפיצוצים בצנרת הביוב מתרחשים בבתים, שם צינורות הביוב הם העדינים והחלשים ביותר ביחס לכלל מערכת הביוב.

 

מהי דרך המוכרת ביותר לתיקון צינורות הביוב

הדרך שכולנו ודאי חושבים עליה בהקשר ראשוני עם תיקון צינורות ביוב, הוא חפירה וקדיחה בקרקע עד להגעה למגע ישיר עם צנרת הביוב הבעייתית. אם כך, זוהי אכן הדרך המוכרת ביותר לכולנו כיום, כאשר מדברים על תיקון צנרת ביוב. עם זאת זוהי אינה הדרך היחידה, וקיימות דרכים רבות נוספות לתיקון צינורות הביוב, ללא כל צורך בהריסת הקרקע תחתיה מצויה הצנרת הדורשת תיקון.

אם כן כאמור, תהליך התיקון המוכר לנו, מורכב מחפירה עמוקה בהתאם לצורך עד להגעה למגע עם צנרת הביוב, בעזרת כלי עבודה שונים כגון דחפורים, מקדחות שונות ועוד. לאחר ההגעה למגע עם צנרת הביוב, תהליך התיקון מתבצע באופן "רגיל", כאילו הצנרת אינה מצויה באדמה וחשופה לגמרי. זאת כמובן, בהתאם לבעיה הקיימת.

 

כיצד ניתן לבצע תיקון צינורות ביוב ללא הרס?

תהליך התיקון של צינורות הביוב ללא הסבת הרס כלשהו, אינו מהווה תהליך פשוט, אך מנגד מהווה תהליך אסתטי, איכותי ומקצועי. תהליך תיקון צינורות ביוב ללא הרס מתחלק בעיקרו לשלושה שלבים עיקריים, ללא קשר בסוג הבעיה שבגינה יש לבצע את התהליך. אם כן, שלושת השלבים הינם זיהוי ואבחנה, תיקון ובדיקה.

 

זיהוי ואבחנת הבעיה

השלב הראשון בתהליך תיקון צינורות הביוב ללא הרס, הוא שלב הזיהוי והאבחנה של הבעיה המדוברת. בדומה לכל שאר תהליכי תיקון צינורות הביוב, גם שלב זה כולל איסוף ידע אודות הבעיה כגון מיקומה המדויק לאורך צנרת הביוב, סדר גודלה והגורמים שלה ועוד.

בניגוד לכל שאר התהליכים, שלב זה מתבצע בעזרת מכשירים מיוחדים שנועדו לזיהוי בעיות בצנרות ללא צורך במגע ישיר עם הצנרת. בין המכשירים השונים ניתן למצוא צינורות מיוחדים, מצלמות תרמיות ועוד.

 

תיקון הבעיה בצינור הביוב

השלב השני והחשוב ביותר הוא שלב התיקון עצמו של הבעיה בצינור הביוב. שלב זה כולל בתוכו כמובן את תיקון הבעיה, בין אם מדובר על סתימה ובין אם מדובר על סדק בצנרת. בדומה לשלב הזיהוי והאבחנה, גם שלב זה כולל מכשירים מיוחדים המיועדים לטיפול בבעיות בצנרת ללא הסבת כל נזק.

בין המכשור השונה ניתן למצוא מצלמות מיוחדות, צינורות מיוחדים, מכשירי ריתוך מיוחדים, מכונות ריסוק לצנרות ועוד. כל הכלים הללו נועדו על מנת לענות על צורך תיקון הצנרות ללא הגעה פיזית של בעלי המקצוע למוקד הבעיה עצמו, אלא ביצוע טיפול בבעיה באופן מרוחק.

 

בדיקה

השלב האחרון והסופי דומה לשלב הראשון, והוא שלב הבדיקה. בשלב זה מבצעים אנשי המקצוע בדיקה מקיפה אודות הבעיה, ומוודאים כי הכל עובד בצורה תקינה, וכל הבעיות תוקנו. בנוסף, שלב זה נועד על מנת לוודא כי לא נוצרו אי אילו בעיות אחרות, על אף היתרון של מכשירי התיקון המיוחדים, שאינם יכולים להסב נזק מלבד נזק רצוי (כגון פיצוץ סתימות שנגרמו כתוצאה מהצטברות פסולת ועוד).

דילוג לתוכן