איתור נזילות איתור ברור

האם ניתן לתקן מרזב שיש בו דליפת מים?

דליפות מים מהמרזב עלולות לגרום לבעיות קשות וחמורות כגון רטיבות בתקרה, עובש וריקבון בקירות וכיו"ב. בנוסף לכך, הגורמים להיווצרותן של דליפות אלו רבים ומגוונים, ואינם נגמרים. אם כך, נשאלת השאלה מהם הגורמים להיווצרות דליפות מים במרזב?

יתרה מזאת, בעקבות התשובה לשאלה זו, ועל מנת למנוע את הבעיות הקשות שהוזכרו לעיל, נשאלת השאלה האם ניתן לתקן מרזב שיש בו דליפת מים? אם כן, בכדי לענות על שאלה זו, יש להבין תחילה מהו מרזב, אילו סוגי מרזבים קיימים ומהם כאמור, הגורמים להיווצרות מרזב שיש בו דליפות מים .

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מהו מרזב ומהם סוגי המרזבים השונים?

מרזב למעשה, הוא מערכת פשוטה יחסית שמטרתה למנוע הצטברות של מים, בעיקר מי גשמים, במקום מסוים, לרוב מדובר על גגות של בתים, בניינים וכיו"ב. את מניעת הצטברות מי הגשמים, מבצע המרזב על ידי ריכוז המים בתעלה המיועדת לכך, ולאחר מכן לנקז את כל המים מהמרזב החוצה לו.

אם כן, המרזב בנוי משלושה חלקים עיקריים שהם תעלת המרזב המצויה ברוב המקרים על גג המבנה, צינור המרזב אשר מאפשר את העברת המים באופן מרוכז מהגג למקום נמוך הרבה יותר ופתח הניקוז דרכו כל המים יוצאים לבסוף. כמו כן, קיימים שני סוגים עיקריים של מרזבים, מרזב פנימי ומרזב חיצוני.

 

מרזב פנימי

מרזב פנימי הינו מרזב אשר ברוב המקרים מורכב בתוך הקיר, כלומר צינור המרזב עובר בין שתי דפנות הקיר המכיל את המרזב. אם כן, תעלת המרזב הפנימי מצויה על הגג, וממנה מועברים כביכול המים באופן מרוכז אל תוך צינור המרזב המצוי בקיר. היתרון של מרזב זה מוענק לו בזכות האסתטיקה; שכן מפאת העובדה שהמרזב כמעט אינו גלוי לעין כלל, המראה של המבנה אינו משתנה מנוכחותו של המרזב.

 

מרזב חיצוני

כפי שניתן להבין משמו, מרזב חיצוני מצוי מחוץ לבית, בניגוד למרזב פנימי. מרזב מסוג זה, כפי שכולנו מכירים, מורכב מחוץ לבית בעזרת תעלה אשר מצויה על הגג וצינור אשר מוביל את כל המים מהתעלה שבגג, הישר למטה למקום הניקוז הרצוי.

אם כן, היתרון הגדול של מרזב חיצוני על מרזב פנימי, על אף עניין האסתטיקה, הוא עניין הטיפול. בניגוד למרזב פנימי, מרזב חיצוני נוח לגישה ולטיפול, שכן אין כל מכשול אשר מפריד בינינו לבין המרזב, כאשר הדבר תקף גם לגבי עניין התיקונים בעת הצורך.

 

מהם הגורמים העיקריים לדליפת מים ממרזב?

דליפת מים ממרזב יכולה להיגרם כתוצאה מגורמים שונים אשר משפיעים על תפקודו התקין של המרזב, ובכך גורמים לדליפת המים. אותם גורמים מתחלקים לקבוצות שונות בהתאם להשפעה שלהם על המרזב, ועל כן מספר גורמים יכולים להוות כמה בעיות. אם כן כאמור, קיימים מספר גורמים עיקריים לדליפת המים מהמרזב.

  1. ניתוקים במרזב – ניתוקים בין חלקים מסוימים במרזב יכולים להתקיים מכל מיני סיבות. בין הסיבות השונות ניתן למצוא סופות עזות אשר פוגעות בחלקי החיבור של המרזב, כח אדם שניתק חלקים במרזב זה מזה מכל סיבה שהיא ועוד. כמו כן, חלקי חיבור כאלו ואחרים יכולים יכולים להיחלש ולגרום לניתוק חלקי בין החלקים השונים במרזב. היחלשות והתנתקות זו במרזב, גורמת למים לדלוף מתוך המרזב.
  2. שברים וסדקים במרזב – בעיה נוספת אשר גורמות לדליפת מים ממרזב היא בעיית הסדקים והשברים העלולה להיווצר במרזב. בעיה זו נגרמת בדרך כלל משני גורמים עיקריים שהם שחיקה או לחץ המופעל על המרזב מכל סיבה שהיא. לעיתים מופעל על המרזב לחץ כזה או אחר, בין אם מדובר על לחץ אנוש ובין אם מדובר על לחץ של איתני הטבע, אשר גורם למרזב להתעקם ולעיתים אף להישבר או להיסדק. כמו כן, שימוש ארוך טווח ללא טיפול, עלול לגרום לשחיקה של המרזב העלולה להוביל לסדקים שונים לאורך המרזב.

 

האם ניתן לתקן מרזב שיש בו דליפת מים וכיצד?

מטרתו של המרזב בסופו של עניין, היא למנוע שמי הגשמים יפלו עלינו מהגג או יצטברו עליו, ועל כן המרזב מנקז אותם לנקודה נמוכה ככל האפשר. אי לכך, כאשר יש איזושהי דליפת מים המרזב, תפקידו של המרזב יורד לטמיון. על כן, נשאלת השאלה האם ניתן לתקן מרזב שיש בו דליפת מים, והתשובה לכך היא חד משמעית – כן.

את התיקונים במרזבים שיש בהם דליפות מים נהוג לבצע על ידי איש מקצוע מקצועי המתמחה בתחום. זאת על מנת לא להסב נזק רב יותר למרזב מהנזק הקיים, וכן על מנת לבצע את תהליך תיקון המרזב באופן המקצועי, הבטוח והאיכותי ביותר שיש, בכדי למנוע מקרים חוזרים כאלו.

אם כן, כאשר אתם מזהים דליפת מים מהמרזב שלכם, חסמו את גישת המים למקום הדליפה ככל שניתן, והזמינו במהירות המרבית בעל מקצוע שיסדר עבורכם את הנזק שנגרם.

דילוג לתוכן