איתור נזילות איתור ברור

איתור ושיקום נזקי צנרת ונזילות מים

רטיבות, סתימת ביוב ואפילו נזילה מהמקלחת יכולים ליצור נזק גדול בהרבה ממה שאתם חושבים. איך מאתרים נזילות מים וכיצד משקמים נזק בצנרת?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

נזקי צנרת ונזילות מים

הצנרת הביתית או כל צנרת המורכבת בתוך מבנה מסוים ערוכה להוביל מים כך שיכנסו מצד אחד ויצאו רק היכן שצריך אותם. כאשר ישנו נזק בצנרת כדוגמת סתימת אחד הצינורות או המחברים, שבר או חור אשר נותן למים לצאת וכל נזק אחר אשר מפריע לעבודה התקינה של הצנרת, מים עלולים ממש לצאת מתוך המערכת, להתפזר במבנה או להיספג בקירות, בתקרה וברצפה.

נזילות מים אשר נגרמות כתוצאה מנזק בצנרת או מכל סיבה אחרת, יכולות לגרום נזק ממשי למבנה וכמובן להביא לידי מצב שהצנרת ממש צריכה שיקום.

 

איתור נזילות מים

נזילת מים אשר נגמרת כתוצאה מנזק בצנרת היא בהחלט סימן זיהוי ונורה אדומה לכך שיש צורך בעבודת תשתית ותיקון מקצועית לצנרת הביתית. איתור נזילות מים הוא השלב הראשון בהליך השיקום. כאשר נמצאת הנזילה ונמצא המקור שלה ניתן לתקן באופן נקודתי את האזור או החלק הלקוי.

נזילת מים אמנם מצביעה על תקלה אך יש בה יתרון שהיא מסמנת לנו היכן יש נזק ועל כן מזרזת אותנו לטפל בבעיה.

 

שיטות ומכשירים המאתרים נזילות

איתור נזילות מים יכול להיות אירוע או הליך מאוד מסובך ועל כן חשוב להשאיר אותו למקצוענים. בעלי מקצוע אשר ניגשים לאתר נזילת מים יכולים לבחור להשתמש במכשיר אשר יסייע להם.

בחירת המכשיר היא כתלות באזור בו הנזילה נמצאת (מתחת לרצפה, בתקרה או בתוך אחד הקירות), ברצון לשמור על החיפוי או מתוך יכולת לגרום נזק, וגם כמובן חומרת הנזילה והתכיפות שיש לאתר אותה.

מכשירים המאתרים נזילות מים

  1. מצלמה טרמית – בעיקר עבור קירות ותקרות כאשר ישנה נזילה סמויה לגמרי.
  2. מכשיר סאונד – מתבסס על מיקרופונים קטנים, מתאים בעיקר לנזילה ולצנרת תת קרקעית.
  3. בלון גומי – מנופח בתוך הצנרת ומסייע להבין היכן בדיוק הנזילה על מנת למקד את החיפוש.
  4. מצלמה מזערית – מוחדרת לתוך הצנרת מבלי צורך לפרק אותה ונותנת חיווי על המצב בתוך הצינורות.
  5. לחץ מים – על ידי הגברת לחץ המים במערכת הנזילה עשויה להיות בולטת יותר ולהצביע על המקור שלה.
  6. סימני זיהוי גלויים – רטיבות, עובש ולחות יכולים לתת חיווי די איכותי על מיקום כללי או ספציפי של נזילה.

 

שיקום נזקי רטיבות

אחד הנזקים שנזילות יכולות לגרום לו הוא היווצרות של רטיבות. בדומה לכך שנזק בצנרת הוא לא הגורים היחיד לנזילות, גם נזילות הן לא הגורם היחיד לרטיבות אך בהחלט גורם משמעותי. כאשר נוצר נזק בצורת רטיבות, היא מסמנת לנו על היתכנות לקיומה של נזילה ובהתאם גם לקיום נזק בצנרת.

את הרטיבות יש לייבש על מנת להעלים אותה מן הבית, לאחר שהבנו מה גרם לה ושיקמנו את המקור. הליך הייבוש נעשה על ידי מכשירי ייבוש מיוחדים או חומרי איטום ולעיתים, בתום התהליך, יש שיבחרו להשלים את שיקום הקיר גם על ידי צביעתו מחדש.

 

שיקום תשתיות ביוב

נזילות יכולות להיגרם גם כתוצאה מנזקים בצנרת הביוב. תפקיד תשתית הביוב להוביל את המים בכיוון ההפוך מהצנרת שדיברנו עליה עד עתה. ניקוז על מי השופכין מהאסלה, הכיור וגם מהמקלחת. כאשר יש סתימה או נזק בתשתית הביוב בהחלט יכולה להיגרם נזילה וביחד איתה, נזק חמור עוד יותר, וכמובן גם הרבה יותר מסריח.

שיקום תשתית ביוב יכול להיעשות על ידי החלפת שוחת ביוב שלמה, פתיחת סתימה או תיקונים קטנים בשוחת ובצינורות הביוב. כמובן שגם עבודה זאת, על כך שהיא מסובכת אך גם על כך שדי מגעילה, נשאיר לבעלי מקצוע מנוסים.

 

איתור ושיקום נזקי צנרת חייב להיעשות על ידי בעל מקצוע. כמובן שההליך יהיה בהכרח בהתאם לנזק שנוצר ונגרם כתוצאה מהפער בצנרת או כתוצאה מהנזילה שנוצרה. באם נוצרה רטיבות יש לטפל בה באופן נקודתי במקביל להפסקת ולתיקון המקור שהביא להיווצרותה מלכתחילה. מהרגע שזיהיתם נזק בצנרת שלכם או אפילו נזילה גלויה, מומלץ לפנות לבעל מקצוע אשר יסייע לכם לפתור את המצב במהירות ובמקצועית.

דילוג לתוכן