איתור נזילות איתור ברור

איך פותרים ריח של ביוב בבית?

בעיות בצנרות הביוב השונות עלולות לגרום לבעיות רבות, חלקן קשות מאוד וחלקן קצת פחות. בכל מקרה שהוא, בין אם מדובר בסתימה בצנרת, בין אם מדובר על דליפות בצנרת ובין אם מדובר בפיצוץ בצנרת, ההשלכות של בעיות אלו אינן נעימות מאחר שמדובר בהתעסקות עם חומרי פסולת מזוהמים לרבות צואה, פסולת מלאכותית ועוד.

אם כן, ברוב המקרים בהם נוצרת בעיה בצנרת הביוב הביתית, נוצר בעקבות בעיה זו ריח של ביוב בבית. בין אם חריף ובין אם פחות, ריח הביוב אינו נעים כלל, ועל כן עולה פעמים רבות השאלה כיצד ניתן להיפטר מריח הביוב שנוצר בבית בשל בעיות כאלו ואחרות בביוב? התשובה לשאלה זו, מתחילה בהבנה מהם הגורמים להיווצרות הריח.

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מדוע נוצר ריח של ביוב בבית?

ריח הביוב שנוצר בבית בעקבות תקלות כאלה ואחרות בצנרת הביוב אינו נעים בכל מצב שהוא, גם אם מדובר על ריח חריף במיוחד אך גם אם מדובר על ריח עדין. אם כן, נשאלת השאלה מדוע נוצר ריח הביוב בבית לאחר היווצרות תקלה בצנרת הביוב.

התשובה לכך מורכבת מכמה גורמים אשר מתרחשים בסדר מסוים אחד אחרי השני. ראשית, לאחר שנוצרה תקלה בצנרת, ברוב המקרים המים דולפים מצינור הביוב החוצה אל הקרקע המצויה מסביב לצנרת, או במקרים אחרים עומדים בתוך הצנרת ולא זורמים. מקרים אלו, במיוחד דליפת הביוב מהצנרת, גורמים לספיגת הביוב בקרקע.

לאחר שהביוב נספג בקרקע ברמה כזו או אחרת, אדי ביוב מתחילים לעלות מן הקרקע או מפתחי הביוב השונים, ובכך נוצר ריח חריף של ביוב בבית.

 

המוקדים הנפוצים ביותר מהם יכול להיווצר ריח של ביוב בבית

ריח הביוב בבית יכול להיווצר במקומות שונים ומסיבות רבות. חלק מהמקומות מהם נוצר ריח הביוב נפוצים יותר, ויש כאלו שכמעט ואינם מהווים מקור להיווצרות ריח הביוב. כמו כן, ישנם מקרים בהם עלול להיווצר ריח של ביוב בבית ללא כל תקלה בצנרת הביוב עצמה, אלא בשל כל מיני תקלות במערכות ניקוז הביוב השונות כגון בעיות בפתחי הניקוז, בעיות בחיבור צנרת הניקוז לצנרת הביוב עצמה ועוד.

אם כן, המוקדים העיקריים מהם יכול להתנדף ריח הביוב לבית הם:

  1. פתחי הביוב השונים בבית – לאורך שטח הבית ממוקמים פתחי ביוב במקומות שונים, בעיקר ליד המקומות בהם נעשה שימוש בצנרת הביוב כגון בחדר השירותים, ליד האמבטיה, על המקלחת, ליד הכיור, ליד האסלה וכו'. אם כן, לעיתים מתנדף ריח של ביוב מתוך פתחים אלו לחלל הבית, בשל הצטברות פסולת רבה או בשל כשלים במערכת הביוב.
  2. פתחי הניקוז השונים בבית – בדומה לפתחי הביוב, גם פתחי הניקוז עלולים להוות מוקדם להיווצרות ריח ביוב הנוצר בבית, בשל אותם הסיבות שהן היווצרות בעיה בצנרת הביוב עצמה, או הצטברות פסולת לאורך תעלות הניקוז השונות של פתח הניקוז המחברות אותו לביוב כגון צינורות הניקוז של הכיור, צינורות הניקוז של האסלה ועוד. במקרים אלו, היווצרות הריח עלולה להתגבר מרגע לרגע ככל שנעשה שימוש רב וממושך יותר בצנרת המצחינה.
  3. קירות, תקרה ורצפה – מוקד נוסף ממנו יכול להיווצר ריח של ביוב בבית הוא הקירות, הרצפה והתקרה. מוקדי ריח ביוב אלו נוצרים אך ורק במקרים בהם ישנה דליפה של ביוב מתוך צנרת הביוב הממוקמת באחד מהמוקדים שהוזכרו לעיל (קירות, רצפה וכו'). דליפת ביוב זו, היא אשר גורמת להתנדפות ריח ביוב מתוך כותלי הבית.

כאמור, יכולים להיות מוקדים נוספים העלולים להוות מקום ממנו מגיע ריח של ביוב לבית, אך אלו הם המוקדים העיקריים ביותר.

 

כיצד ניתן להיפטר מריח של ביוב בבית?

הדרך להיפטר מריח הביוב בבית מחולק בעיקרו לשני שלבים עיקריים, אשר כוללים את זיהוי הבעיה והטיפול בה. בנוסף לכך, לאחר הטיפול קיים שלב שאינו מחייב, והוא שלב שבו מטהרים את אוויר הבית מהריח הרע שנוצר, ומנקים אותו מכלל החיידקים.

 

זיהוי הבעיה והמוקדים לבעיה

השלב הראשון בהתמודדות עם ריח הביוב שנוצר בבית, הוא שלב זיהוי הבעיה הגורמת לריח והמוקד העיקרי בה היא נמצאת. בשלב זה אוספים בעל המקצוע אשר הגיע לפתור את הבעיה, מידע אודות הריח הרע שנוצר לרבות המוקד העיקרי ממנו הריח מגיע, גורמים אפשריים להיווצרות הריח, דרכי פתרון אפשריות ועוד. אם כך, שלב זה מהווה את הבסיס לשלב הטיפול בבעיה ובריח הביוב שהיא גורמת בבית.

 

הטיפול בבעיה ובריח הביוב

לאחר ההבנה ואסיפת המידע אודות הגורם לבעיה, אנשי המקצוע אשר מומחים בטיפול בתקלות בצנרת ביוב, מבצעים את המוטל בכדי להפסיק את היווצרות ריח הביוב בבית. שלב זה משתנה כמובן מפעם לפעם בהתאם לגורם לריח, ויכול להכיל תהליך טיפול ברטיבות בקיר כתוצאה מדליפה בביוב, יכול להכיל טיפול בסתימות ועוד.

דילוג לתוכן